Laptop verliest iedere keer verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackp

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
Ik heb een D-link DIR-635 ver2.31(E) router twee htc telefoons met wifi en een hp Pavilion Dv7 laptop.

De laatste verliest iedere keer soms wel 25x op een dag de internet verbinding. Nu licht het niet aan de laptop maar aan de router die voor de laptop geen verbinding maakt met internet. Nu is het vreemde dat ik met de 2 htc telefoons 9 van de 10 keer wel internet heb als de laptop dit niet heeft.

Wat ik dan meestal doe is de knop op het toetsenbord voor het uitschakelen van de netwerk kaart uitzetten en enkele minuten later weer aan. Vaak werkt dit en duurt het wel even voordat ik weer volledige verbinding heb, maar heel vaak moet ik naar de router gaan om deze uit te trekken en weer in te steken voordat de laptop weer internet heeft.
Vorige week heb ik de router gereset en helemaal opnieuw geinstalleerd een nieuwe ssid gegeven.

Op de router zit ook een usb poort (Share port) waarop ik een hdd heb aangesloten. Die ook maar sporadisch aan te spreken is. Share port detection interval staat ingestelt op 10 sec.

Zet ik de laptop aan en meld m'n eigen aan dan vindt hij de schijf. Wacht ik daarna 10 minuten om deze schijf te openen vindt die hem niet meer en geeft aan dat er geen hdd, mfp oa is aangesloten terwijl deze er wel gewoon opzit.

Wat kan hier het probleem zijn???

Gr Jack

Hallo Jack.
Dan hoef je het in ieder geval niet op het niveau van de laptop te zoeken, want dat heb je reeds uitgesloten. Als je de verbinding kwijtraakt, om deze daarna weer automatisch op te pakken, dan verlies je dus het wifi signaal. Als eerste moet je eens een ander wifi kanaal proberen, waarbij je eerst schakelt van 1 naar 6 dat is het meest populaire wifi kanaal en 11. Als een van die wifi kanalen het goed doet, dan blijf je daar op zitten. Is het nog niet goed dan 3, 8 en 13 proberen Een ander probleem kan de encryptie zijn waarbij de rekentijd parten speelt, schakel dan eens terug van WPA naar WEP.
Groet Manamana

Dat is het hem nu net ik zt op kanaal zes wat door niemand hier in de buurt gebruikt.

De laptop verliest geen wifi signaal. Het lijkt erop dat de router het internet signaal niet door geeft naar de laptop aangezien ik wel netwerkverbinding hou. Tevens kan ik als de fout optreed de fout oplossing laten draaien deze geeft dan aan dat het probleem in de router zit.

Gr jack

Heb het kanaal eens veranderd stond op automatisch weet niet of dit een probleem kan geven?? Zat fout was niet kanaal 6 maar stond op 13.

Gr Jack

Nee heb de kanalen meerdere malen veranderd maar heeft altijd de zelfde uitwerking. Dat ik nog regelmatig de netwerkkaart moet uit en aan zetten.Waarna met problemen en veel moeite na een tijdje weer verbinding is.

Wellicht is het de slaapstand van Windows 7. Je hebt toch windows 7 he. Dus in combinatie mogelijk de energie instellingen van de netwerkkaart. Je moet om te beginnen niet langer gebruik maken van de slaapstand waarbij Windows 7 een geheugendump wegschrijft naar de harde schijf.

Of je kiest voor de, laten we zeggen, actieve slaapstand of je zet de computer echt uit.

Verder moet je via apparaatbeheer naar de geavanceerde eigenschappen van de netwerkkaart toe gaan. Controleer daar de instellingen voor het energiebeheer en zorg er voor dat de netwerkkaart altijd (!) aan blijft staan. Draadloos of bekabeld, dat maakt geen verschil.

Ik heb de geavanceerde instellingen van de netwerk kaart bekeken en heb de functie energie zuinig van de kaart uit gezet. Weet niet of dit de juiste is, maar merk ik op dit moment weinig verandering.

De slaapstand is dat dat de laptop het scherm uitschakelt waarbij door toets druk deze weer aan gaat???

Vaak komt het probleem ook voor als de laptop intensief gebruikt wordt en geen tijd heeft om in de slaapstand te geraken.

hallo,

ik heb dezelfde router en laptop en ook het zelfde probleem...

heb je het inmiddels al opgelost ?

Harde reset heb ik al zovaak geprobeerd maar niks help. Binnenkort komt een kamaraad langs die in de ict werkt. Hopelijk lost die het op.
Anders gaat deze terug naar de winkel en mogen ze hem ergens stoppen waar het erg donker is.

Laatst bewerkt:
ik bel morgen met HP... mijn andere laptop blijft gewoon op de wifi maar dit app!!!
ik had de drivers al vernieuwd , heb de laptop net 1.5 week
kijken wat ze zeggen

LIgt niet aan de laptop. Op andere netwerken blijft de verbinding gehandhaafd.
Heb net de router weer eens opnieuw ingesteld maar dan ipv op wpa2 op wpa. Kijken wat nu gebeurd.

Ik denk dat het het aan de versleuteling ligt. Vanavond nog geen problemen gehad.

Toch vind ik dit vreemd omdat een nieuwe laptop en een nieuwe router toch met het wpa2 protocol moeten kunnen werken.
Zoals eerder gezegd heb ik op andere netwerken met wpa2 versleuteling geen problemen heb.

Nee heb nog geen contact gehad met d-link. Morgen eens gaan zoeken naar een tel. Nr.

Laatst bewerkt:
heb nog steeds het probleem.
met de wifi analyser blijft het signaal actief op alle twee de laptops, toch geen verbinding.
heb contact gehad met Ziggo vrijdag komt er een monteur langs om de modem van Ziggo te controleren.

ik krijg sterk het vermoeden dat daar het probleem zit.
een tijd terug is mijn voeding van de router met bliksem uit gevallen ,aan gezien alles op 1 stekkerdoos zit kan dus ook het modem mischien
een probleem hebben gekregen.

is het probleem bij jou nu opgelost door naar WPA te gaan ?

Zover heb ik nog geen problemen meer gehad maar dat wil ik natuurlijk niet te hard roepen.

oke ben benieuwd , op de Ziggo forum staan meer klachten daar lijkt het ook uit de modem te komen
heb jij ook ziggo ?

Ik wacht vrijdag af en anders probeer ik wat jij gedaan hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan