Laptop verliest verbinding, andere apparaten niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter RVE1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RVE1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Hallo,

Mijn laptop verliest om de paar minuten verbinding met het draadloos internet, voor maximaal een minuut. Andere apparaten, zoals iPhone, iPad en tevens andere laptops hebben hier geen last van.

Ik heb al verschillende virusscanners op mijn laptop losgelaten, in de hoop dat het daar aan ligt, maar geen succes.

Graag hoor ik van jullie wat dit probleem kan zijn, en hoe ik dit op kan lossen.

Welkom bij de Helpmij!
Afstand naar de modem / router, m.a.w. doet zich dit ook voor als de laptop een meter van de modem / router afstaat?

Bedankt. Mijn bureau staat op zo'n twee meter van de modem/router, en de problemen blijven zich voordoen als ik aan mijn bureau werk.

OK, helder.
Ga eens naar apparaatbeheer en klik rechts op de netwerkkaart en maak de installatie ongedaan. Doe dit alleen als je de driver op CD / DVD hebt, of wanneer je Windows Vista of 7 hebt. Mijn ervaring is dat XP nog wel eens niet de kaart oppikt bij een reboot, daar waar Vista en 7 dit wel automatisch (vanuit hun database) doen.
Misschien is met een verse installatie het probleem verhoplen.

Bedankt. Welke van de twee is mijn netwerkkaart? (zie bijlage)

Ik heb overigens Vista inderdaad.

Bijlagen

• Voorbeeld.png
    Voorbeeld.png
    70,6 KB · Weergaven: 117
Hartstikke bedankt. Ik heb het advies opgevolgt en de verbinding is nog niet weggevallen! Tevens is mijn internet een stuk sneller geworden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan