Laptop via hdmi op tv aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louis1954

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2013
Goedemiddag allemaal.

Ik heb een nieuwe HP laptop en wil die graag via HDMI op mijn tv aan sluiten.
Maar wat ik ook probeer, Het beeld van mijn tv reageert niet er er is net zo min een spatje geluid te horen.
Als ik de HDMIkabel aansluit word het scherm van de laptop even zwart om daarna weer terug te komen en daarna geen reactie meer.
Wat zou ik over het hoofd kunnen zien.

Met vr. gr. Louis.

Stel de TV in op de juiste HDMI ingang. Dus de ingang waarop de laptop is aangesloten. Druk dan op de laptop op de toetscombinatie Windows+P en kies voor Uitbreiden of voor Dupliceren.

en het resultaat zal zijn dat je beeld gaat krijgen, maar nog geen geluid. Daartoe moet je de computerspeakers even uitschakelen binnen het configuratiescherm (staat standaard op 'ingeschakeld') en vervolgens daar ook binnen de 'eigenschappen van je TV, het geluid van de TV inschakelen.

Beide uitgevoerd, maar helaas; zonder resultaat.
Bij w+p 2 seconden zwart beeld en daarna na klein beetje flikkeren weer normaal beeld.

En om welke TV gaat het precies?

Daarnaast even om te voorkomen dat we idd. vanaf de basis mogelijk iets over het hoofd zien:

- als je de 'bronschakelknop' van je TV indrukt, dan krijg je een aantal opties. Welke zijn bij jou beschikbaar / staat daar 1 hdmi of meerdere hdmi aansluitingen en hoe weet je dat je de goede hebt geselecteerd -of staan de andere in z.g. reversed video en kun je alleen maar de aangesloten HDMI poort 'verlicht' zien?
- heb je een ander apparaat met hdmi aansluiting tot je beschikking om even mee te testen?
- welk merk en type videokaart heb je?
- een aardige indicatie om te bepalen óf je laptop de TV ziet is het eerder genoemde geluidsscherm. Stáát daar de TV inmiddels bij? Zie plaatje van mijn 'geluidsschermpje', ik heb dus een Samsung TV middels HDMI aangesloten staan op mijn laptop.

Bijlagen

• tv.jpg
    tv.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
Daarnaast even om te voorkomen dat we idd. vanaf de basis mogelijk iets over het hoofd zien:

- als je de 'bronschakelknop' van je TV indrukt, dan krijg je een aantal opties. Welke zijn bij jou beschikbaar / staat daar 1 hdmi of meerdere hdmi aansluitingen en hoe weet je dat je de goede hebt geselecteerd -of staan de andere in z.g. reversed video en kun je alleen maar de aangesloten HDMI poort 'verlicht' zien?
***Ik gebruik de hdmi ingang van de dvd-speler en ook die hdmi-ingang geselecteerd***
- heb je een ander apparaat met hdmi aansluiting tot je beschikking om even mee te testen?
- welk merk en type videokaart heb je?
***Ik hoop dat ik de goede heb...Intel(R) HD Graphics 4000***
- een aardige indicatie om te bepalen óf je laptop de TV ziet is het eerder genoemde geluidsscherm. Stáát daar de TV inmiddels bij? Zie plaatje van mijn 'geluidsschermpje', ik heb dus een Samsung TV middels HDMI aangesloten staan op mijn laptop.

Op laatste vraag kom ik later terug. ik kan nu de tv even niet aansluiten.

HDMI ingang van de DVD speler (?) Ik geloof niet dat ik dat helemaal begrijp. Als jij idd. de hdmi kabel vanaf de laptop naar de DVD speler hebt aangesloten (als ik je bericht letterlijk interpreteer), dan gaat het nimmer werken denk ik. De HDMI verbinding zal moeten zijn laptop - TV.

Laatst bewerkt:
HDMI ingang van de DVD speler (?) Ik geloof niet dat ik dat helemaal begrijp. Als jij idd. de hdmi kabel vanaf de laptop naar de DVD speler hebt aangesloten (als ik je bericht letter interpreteer), dan gaat het nimmer werken denk ik. De HDMI verbinding zal moeten zijn laptop - TV.
Klopt, ben ik het helemaal mee eens!
Maar ik heb de hdmi-kabel uit de dvd-speler gehaald en die in de LT gestopt. Op de tv heb ik dus niks gewijzigd en staat er een LT op ipv een dvd-speler.
Zo is de verbinding dus wel goed.
Sorry dat ik je op een dwaalspoor bracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan