laptop via VGA aansluiten op LCD-tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratox

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hey,

Sinds kort heb ik een LCD-tv en het leek me ideaal om hier films op af te spelen die ik op mijn laptop heb staan via de VGA-poorten. Ik vroeg me alleen een paar dingen af.

1. Wordt via de VGA-kabel ook het audio-gedeelte naar de TV gestuurd of moet dit op een andere manier?
2. Indien geluid niet via VGA gaat, hoe kan dit het eenvoudigst worden opgelost aangezien er alleen een koptelefoon-aansluiting zit op de laptop.
3. Of is de makkelijkste optie om het via de S-video uitgang van de laptop te doen en dit naar de VGA-ingang op de pc of de component ingang te leiden?
4. Welke van de 2 opties geeft de beste beeld- en audiokwaliteit?
5. Wat is financieel gezien het aantrekkelijkst?

Groet,
BJ!

Hey,

Sinds kort heb ik een LCD-tv en het leek me ideaal om hier films op af te spelen die ik op mijn laptop heb staan via de VGA-poorten. Ik vroeg me alleen een paar dingen af.

1. Wordt via de VGA-kabel ook het audio-gedeelte naar de TV gestuurd of moet dit op een andere manier?
2. Indien geluid niet via VGA gaat, hoe kan dit het eenvoudigst worden opgelost aangezien er alleen een koptelefoon-aansluiting zit op de laptop.
3. Of is de makkelijkste optie om het via de S-video uitgang van de laptop te doen en dit naar de VGA-ingang op de pc of de component ingang te leiden?
4. Welke van de 2 opties geeft de beste beeld- en audiokwaliteit?
5. Wat is financieel gezien het aantrekkelijkst?

Groet,
BJ!

1. Nee (Zie 2)
2. Ja, een 3,5mm jack(= hetzelfde als koptelefoon aansluiting) in de laptop drukken en ook in de tv (Neem aan dat die de aansluiting heeft?)
3. Kan ook, ik heb hier een SVideo -> scart waar een geluidskabel bij zit
4. Beide geeft ongeveer hetzelfde kwaliteit. Wellicht is het zo dat als de kabel langer is de kwaliteit langzaam achteruit gaat
5. Beide zijn niet erg duur. Mijn 10 meter svideo -> scart was een tientje. Wellicht is de vga -> scart iets duurder / goedkoper

1. Nee (Zie 2)
2. Ja, een 3,5mm jack(= hetzelfde als koptelefoon aansluiting) in de laptop drukken en ook in de tv (Neem aan dat die de aansluiting heeft?)
3. Kan ook, ik heb hier een SVideo -> scart waar een geluidskabel bij zit
4. Beide geeft ongeveer hetzelfde kwaliteit. Wellicht is het zo dat als de kabel langer is de kwaliteit langzaam achteruit gaat
5. Beide zijn niet erg duur. Mijn 10 meter svideo -> scart was een tientje. Wellicht is de vga -> scart iets duurder / goedkoper

Bedankt voor je snelle reactie en antwoorden. Toch heb ik naar aanleiding van jou antwoorden nog een paar aanvullende vragen.

2. In de bijlage zit het achterpaneel van de tv. De 3,5 mm jack waar je het overhebt is dan neem ik aan de PC/DVI Audio-in (nummer 3 op de afbeelding)?
3. Via S-Video zit het geluid er al wel bij in als ik het goed begrijp of dit kan er in elk geval in verwerkt worden?

BJ!

Bijlagen

• achterpaneel.jpg
    achterpaneel.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 310
VGA ondersteunt veel hogere resoluties dan S-Video voor zover ik weet.
Geluid zit nooit bij je videosignaal, dit is altijd een aparte kabel (behalve als je videokaart een HDMI aansluiting heeft, dan kan het geluid er wel bij zitten)

Als je S-Video gebruikt moet je een verloopkabel hebben van de jack aansluiting van de laptop naar de tulpstekkers van de S-Video aansluiting.

Ik heb de kabels even gehaald en getest. Heb gekozen voor de VGA-kabel en deze werkt dan ook uitstekend. Laptop pakt de LCD-tv gelijk en werkt goed.

Voor het geluid heb ik een verloopkabel gehaald van de jack aansluiting naar de tulpstekkers. Alleen pakt de tv dit geluid niet. Heeft een van jullie een idee waarom dit niet werkt? Lengte kan het niet aan liggen lijkt mij. kabel is maar 1,5 meter.

BJ!

Voor de audio moet je een jack aansluiting gebruiken als ik zo naar het plaatje in je vorige post kijk.

Soms kun je op de tv zelf in het menu, een audio-ingang aan een signaal koppelen.

ik heb ook een vraag ik heb zon vga kabel
maar als ik hem dan ik de laptop en tv heb dan krijg ik alleen de afbeelding van mijn bureaublad en verder niets zouden jullie me willen helpen

alvast bedankt

Welkom hanscazan5

Het is niet de bedoeling in iemand anders zijn topic een vraag te stellen.
Je kan hiervoor zelf een vraag voor openen met je probleem.
Daarnaast is het topic al een poosje oud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan