Laptop viel uit doet nu niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
zijn de defaults settings niet zo ingesteld dat je systeem juist zo fungtioneerd als dat hij zou moeten?:confused:

ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.

Ik kan niet bij de boot order komen, alleen de plek veranderen waar hij op staat.

Nee. natuurlijk niet, daar worden standaard waardes ingesteld. Als de topicstarter bijvoorbeeld een Raid configuratie heeft dan is zijn systeem definitief vernaggeld totdat iemand voor hem /haar de array opnieuw in het bios instelt. Min of meer hetzelfde voor de geheugentimings, al zal daar minder bloed uitvloeien omdat de default de machine ook wel zullen laten werken.

Anders wordt het bij mobo's (biossen) waar je een bios kunt saven en vervolgens naar hartelust kunt gaan experimenteren met in het achterhoofd dat de oorspronkelijke wel weer kan worden 'opgeroepen'.

Laatst bewerkt:
Nee. natuurlijk niet, daar worden standaard waardes ingesteld. Als de topicstarter bijvoorbeeld een Raid configuratie heeft dan is zijn systeem definitief vernaggeld totdat iemand voor hem /haar de array opnieuw in het bios instelt. Min of meer hetzelfde voor de geheugentimings, al zal daar minder bloed uitvloeien omdat de default de machine ook wel zullen laten werken.

Anders wordt het bij mobo's (biossen) waar je een bios kunt saven en vervolgens naar hartelust kunt gaan experimenteren met in het achterhoofd dat de oorspronkelijke wel weer kan worden 'opgeroepen'.

Ik begrijp niet wat je nu allemaal zegt,
kun je mij misschien uitleggen wat ik nu kan doen?

Groetjes

En Pasja,

Ik heb 2x restore default gedaan, ik heb van jou begrepen dat dit geen goed idee was, heb ik het nu nog erger gemaakt?

Groetjes

Weet ik niet, dat hangt af van de hardware in de machine en de door de bouwer aan de hand van die hardware ingestelde bioswaardes. Volg het advies van mastaglazy.

mocht je msn hebben, dan kan je me toevoegen op dvbacc@live.nl over een half uurtje ben ik online, en dan kunnen we eens kijken of ik dat idd niet zo slimme advies recht kunnen zetten :confused: :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan