laptop vind geen draadloze netwerken meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes0508

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2009
v Vannacht m’n laptop aan laten staan om een serie te downloaden, maar m’n internet stopte er al snel mee (slecht signaal, moet van 2 verdiepingen lager komen) dus er zijn geen downloads afgerond.

v Vanmorgen de laptop uitgezet en toen ik hem vanmiddag weer opstartte, werkte het internet niet meer.

v De sneltoets Fn + het internettekentje doet het niet (de andere sneltoetsen i.c.m. Fn doen het wel).

v Het knopje aan de zijkant van de laptop voor internet staat aan.

v Diagnose en herstel: Er is geen netwerkadapter voor draadloze netwerken geïnstalleerd en geconfigureerd. Installeer de hardware voor draadloze netwerken en controleer of de juiste stuurprogramma’s zijn geladen.

v Volgens de update geschiedenis van Windows Update zijn er sinds vrijdag geen nieuwe updates gedaan en is Windows up to date.

Wat ik heb geprobeerd:

v Opnieuw opstarten haalt niks uit. Zowel thuis (waar hij meestal een stuk of 6 draadloze netwerken vindt) als op school (waar hij meestal een stuk of 3 netwerken vindt), worden er geen netwerken gevonden.

v Als ik via Apparaatbeheer het stuurprogramma van de netwerkadapter (NVIDIA nForce Networking Controller) probeer bij te werken, geeft hij aan dat hij geen nieuwer stuurprogramma kan vinden. Volgens eigenschappen werkt het apparaat correct. Ik heb geprobeerd terug te gaan naar het vorige stuurprogramma, maar ook dat leverde niets op.

v Als ik opnieuw een router of toegangspunt voor een draadloos netwerk probeer in te stellen, zegt hij dat er geen hardware voor draadloze netwerken is gedetecteerd.

v Als ik via het Netwerkcentrum à verbinding of netwerk instellen à verbinding met het internet maken (draadloze, breedband- of inbelverbinding met internet maken) doe, kan ik vervolgens alleen maar kiezen tussen Breedband en Inbelverbinding.

v Ik heb via de veilige modus met netwerkmogelijkheden een Systeemherstel uitgevoerd waarbij alles teruggezet werd tot gistermiddag. Hielp ook niet!

v Ook als ik inlog via een Gast gebruiker werkt het internet niet.

Kan iemand mij exact uitleggen welke driver ik moet installeren§ Ik woon in Parijs en kan dus niet even langs de computerwinkel? Ik kom er niet uit en ik heb mn internet ernstig nodig... Ik heb een Asus Pro50 me vista home premium 32bits.

Ik heb het programma geinstalleerd maar kon nergens aangeven welke wireless kaart er in zit. Hoe kan ik zien welke dit is/

Als het zo moeilijk wordt, zou ik niet verder gaan met tijd verspillen.

Maak een backup van je belangrijke bestanden, adresboek, documenten etc. en doe een complete recover. (vaf je HDD of meegeleverde herstel dvd/cd's )

Klaar is Marloes.:)

Ik woon tijdelijk in Parijs en heb geen installatie cds en dergelijke hier. Ik kan wel een back up maken op mijn externe HS, maar ik zou niet weten hoe ik moet formatteren zonder cds....

aan de zijkant van het programma heb je een wereld bol druk daar op een maak een screenshot en plaats deze hier
screenshot:alt+printscreen (en misschien de fn toets)

Foto-K63Y4WVV.jpg

voila!

Ik heb m gedowload, geinstalleerd en de laptop opnieuw opgestart maar hij doet het nog steeds niet :(

gebruik drivermax
http://download.cnet.com/DriverMax/3000-18513_4-10572602.html?tag=mncol
om je licentie te krijgen moet je registreren maar is gratis.
(When you run the app, it asks you if you'd like to run the trial version or apply for a registration key. The key is free, though, requiring only an e-mail address and your name)
hier mee kan je ook drivers updaten en zoeken (doet het progr. automatisch)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan