laptop vindt niet eigen netwerk wel andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

lebas

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2004
Berichten
122
Soms valt de verbinding van mijn laptop weg
Ik kan dan geen verbinding maken met mijn draadloze router

Als ik zoek op beschikbare netwerken zie ik mijn router niet in de lijst staan.
Wel alle andere in de buurt.

Ik heb nog een andere laptop en die heeft gewoon verbinding.

Ik heb alles al opnieuw opgestart maar zonder resultaat.
Met verbinding herstellen lukt het ook niet.
Hij zeg daarna DNS cache vol? moet ik deze legen ofzoiets?
 
Heb ik geprobeerd, dns is geleegd maar geen resultaat.

Ik zie wel de draadloze netwerken van mijn buren maar niet meer die van mij.

Op de andere laptop zie ik de verbinding gewoon wel.

Hoe kan dit ?
 
Netwerk

Je Laptop krijg geen goede ipadres aangewezen.
Doe een ipconfig.
 
In mijn wireless scan zie ik een 6tal draadloze verbindingen maar niet die van mij.

Hoe kan ik dan een ipconfig doen als ik geen verbinding heb?

dhcp staat aan op de router. Al mijn andere wireless apparaten hebben gewoon verbinding.
 
ip

Windows NT/2000/XP

Open een Dos-box (Klik op Start, Run, tik 'cmd' en klik op 'OK'). Geef hier vervolgens het commando

ipconfig


en druk op Enter. U krijgt nu het huidige adres te zien.

Geef achtereenvolgens de volgende commando's:

ipconfig en daarna
ipconfig /renew
 
heb ik geprobeerd krijg de volgende melding: Er kan geen enkele bewerking op draadloze netwerk worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten.

Ik zie mijn router ook niet meer in mijn netwerklijst staan. dus kan ik ook niet verbinden
 
verbinding

Om verbinding te kunnen maken zou je het een en ander aan je instellingen moeten doen.

Dit zijn de stappen, succ6

WPA encryptie instellen op de computer
Nu is het zaak om de computer zo in te stellen dat-ie gebruik maakt van WPA encryptie en de juiste netwerksleutel.
1. Ga naar Start > Settings > Network Connections
2. Dubbelklik op de draadloze verbinding (wireless network connection). Als het goed is zie je nu het menu met de beschikbare draadloze netwerken. In de afbeelding hieronder is 'kazam' het netwerk in kwestie.
3. Klik op 'change advanced settings' linksonder in het raampje. Je krijgt nu een raampje met de eigenschappen van de draadloze verbinding. Ga naar het tabblad 'Wireless Networks'. De netwerkverbinding waarbij je nu WPA wil instellen kan voorzien zijn van een rood kruisje. Selecteer de juiste netwerkverbinding en kies 'properties' (eigenschappen).
4. Je ziet nu het scherm waar je encryptie voor het netwerk kan instellen. Bij Windows XP met Service Pack 2 ziet het er zo uit: Het juiste SSID staat als het goed is al ingevuld. Kies bij network authentication 'WPA-PSK'. Kies bij Data encryption 'TKIP'. In de twee lange velden kun je de netwerksleutel kwijt.
5. Als dit ingesteld is klik je op OK. Als het goed is kun je nu verbinden met de router en heb je een met WPA beveiligde verbinding.

groetjes KLM
 
ip

Hier wat leesvoer;
IP adres instellen onder Windows
Deze pagina bevat instructies om het IP adres van uw windows computer in te stellen. Dit is noodzakelijk om de router te kunnen configureren via de Web configurator of via Telnet, maar ook om hierna gebruik te kunnen maken van het internet. De procedure gaat er van uit dat de computer beschikt over een correct geinstalleerde ethernet netwerkkaart.

Er zijn twee manieren om het IP adres in te stellen: dynamisch en vast (statisch).

Dynamisch
De router of modem/router geeft iedere aangesloten computer automatisch een adres. Dit mechanisme wordt DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) genoemd. De computers vragen een IP adres aan de router en de router deelt automatisch de adressen uit aan alle aangesloten apparaten. Eenvoudiger in te stellen dan het alternatief en werkt in de meeste gevallen prima.

Vast (statisch)
Het gebruik van vaste(statische) IP adressen wordt aanbevolen indien dynamische adressen niet werken of een bepaalde computer altijd hetzelfde IPO adres behoort te houden. Dit laatste is nodig het gebruik van bij bepaalde programma's of providers. Het gebruik van een vast IP adres heeft als nadeel dat u meer dingen met de hand in dient te stellen. Hierdoor kan er gemakkelijker wat verkeerd gaan.

Vast en dynamisch door elkaar
Het is meestal mogelijk om in een en hetzelfde netwerk vaste en dynamische IP adressen door elkaar te gebruiken.
De DHCP server van de router deelt dan adressen uit aan computers welke daar om vragen.

Kies uit het onderstaande overzicht de gewenste instructies door een van de icoontjes aan te klikken::

Dynamisch

Statisch






1: Windows 95, 98 en Millennium instellen voor een dynamisch IP adres
Klik met de rechter muisknop op "Netwerkomgeving" en kies eigenschappen.
Onder het tabblad "Configuratie" kunt u een lijst met ge�nstalleerde netwerkonderdelen vinden. Zoek hieronder naar een onderdeel dat met "TCP/IP" begint (er kunnen er meerdere zijn) en klik dit aan.

Indien dit onderdeel niet aanwezig is zult u dit toe moeten voegen. Zeer waarschijnlijk is in dat geval ook uw netwerkkaart niet correct geinstalleerd.

Klik vervolgens op de knop met "eigenschappen".
Onder het tabblad "IP adres" selecteert u "Automatisch een IP-adres verkrijgen".



Onder het tabblad "WINS-configuratie" selecteert u: "WINS -omzetting uitschakelen".
Ga naar het tabblad "Gateway". Als daar ge�nstalleerde Gateways staan, selecteert u deze en verwijdert u ze.
Onder het tabblad "DNS configuratie" selecteert u "DNS uitschakelen".
Klik op OK om deze instellingen te bewaren en vervolgens op OK om het Netwerk venster te sluiten. Voeg uw Windows CD in de CD speler als de computer daarom vraagt.

Benaderen van het internet
De computer moet nu worden ingesteld om via een LAN contact maken met het Internet en geen gebruik maken van een Proxyserver. Als dit nog niet zo is ingesteld kunt u dit wijzigen met een "wizard" welke u kunt vinden onder de intenet-instellingen van uw computer.
Ga naar >Start>Instellingen>Configuratiescherm.
Dubbelklik op "Internet opties" en klik op het tabblad "verbindingen".
Klik op de knop "Instellingen". Dit start een Wizard op.
Bij de eerste keuze van deze wizard kiest u voor "ik wil mijn internetverbinding handmatig instellen of ik wil verbinding maken via een LAN netwerk." en daarna voor "Volgende".
In het tweede keuzescherm kiest u voor "Ik maak een verbinding via een LAN netwerk" en daarna voor "Volgende".
In het derde keuzescherm moeten alle vinkjes voor de opties "uit" staan. Klik daarna op "Volgende".
U hoeft op dit moment geen internet emailaccount in te stellen. Klik daarna op "Volgende".
U hoeft ook niet direct verbinding te maken, maar laat het vinkje aan als u hierna direct naar Internet Explorer toe wilt gaan. Klik op "Voltooien".

Instellingen controleren onder Windows 95. 98 of Millennium.
Herstart uw computer.
Klik hierna op Start en vervolgens op Uitvoeren.
In de programmaregel welke vervolgens verschijnt typt u "winipcfg"
Klik vervolgens op OK.



In het venster dat vervolgens verschijnt kiest u de netwerkkaart welke u gebruikt.
De getallen welke vervolgens onder IP configuratieadres verschijnen moeten overeen komen met het standaard IP adres van uw router. Controleer of de standaardgateway, het IP-adres, het subnetmasker en de DNS adressen kloppen. Probeer "Alle vrijgeven" gevolgd door "Alle vernieuwen" als de IP adressen van de computer niet juist zijn

Indien u uw router nu nog niet goed kunt benaderen ga dan naar:
Communicatieprobleem met de router
2: Configuratie met vaste IP adressen onder Windows 95, 98 en Millennium.
Klik met de rechter muisknop op "Netwerkomgeving" en kies eigenschappen. Onder het tabblad "Configuratie" kunt u een lijst met ge�nstalleerde netwerkonderdelen vinden. Zoek hieronder naar een onderdeel dat met "TCP/IP" begint (er kunnen er meerdere zijn) en klik dit aan.
Indien dit onderdeel niet aanwezig is zult u dit toe moeten voegen.
Klik vervolgens op de knop met "eigenschappen".
Onder het tabblad "IP adres" selecteert u "een IP adres opgeven". Achter IP-adres vult u het adres in dat de computer moet krijgen. Dit adres moet:

* Uniek zijn in het gebruikte netwerk. Indien dit netwerk via een LAN-to-LAN verbinding in contact komt met een ander netwerk mag het IP adres niet voorkomen in het andere netwerk. Bijvoorbeeld: als het netwerk adressen gebruikt in de 192.168.1.(0-255) reeks is 192.168.1.100 toegestaan, tenzij de computer dit al eerder (automatisch) aan een andere computer heeft gegeven.
* Liggen in hetzelfde bereik als de rest van het netwerk.
* Niet op 0 of 255 eindigen. In veel netwerken is het adres dat op 1 eindigd het adres van de router zelf, dus dit valt ook te ontraden.

Onder Subnetmasker vult u het subnetmasker van het netwerk in. Bij de meeste routers is dit 255.255.255.0.

Onder het tabblad "WINS-configuratie" vult u de IP adressen van de WINS-servers in, indien u hier gebruik van maakt voor een LAN-to-LAN verbinding. Is dit niet het geval, schakelt u deze instelling uit.
(Een alternatief voor WINS bij het opzetten van een LAN-LAN verbinding is het gebruik van een LMHOST bestand)

Onder het tabblad "Gateway" voegt u onder "nieuwe Gateway" het IP-adres van uw router in, en klikt u op toevoegen.

Onder het tabblad "DNS configuratie" vult u de IP adressen van de primaire en secundaire DNS servers van uw provider in. Deze kunt u verkrijgen bij uw provider.

Benaderen van het internet
De computer moet nu worden ingesteld om via een LAN contact maken met het Internet en geen gebruik maken van een Proxyserver. Als dit nog niet zo is ingesteld kunt u dit wijzigen met een "wizard" welke u kunt vinden onder de intenet-instellingen van uw computer.
Ga naar >Start>Instellingen>Configuratiescherm.
Dubbelklik op "Internet opties" en klik op het tabblad "verbindingen".
Klik op de knop "Instellingen". Dit start een Wizard op.
Bij de eerste keuze van deze wizard kiest u voor "ik wil mijn internetverbinding handmatig instellen of ik wil verbinding maken via een LAN netwerk." en daarna voor "Volgende".
In het tweede keuzescherm kiest u voor "Ik maak een verbinding via een LAN netwerk" en daarna voor "Volgende".
In het derde keuzescherm moeten alle vinkjes voor de opties "uit" staan. Klik daarna op "Volgende".
U hoeft op dit moment geen internet emailaccount in te stellen. Klik daarna op "Volgende".
U hoeft ook niet direct verbinding te maken, maar laat het vinkje aan als u hierna direct naar Internet Explorer toe wilt gaan. Klik op "Voltooien".

Instellingen controleren onder Windows 95. 98 of Millennium.
Herstart uw computer.
Klik hierna op Start en vervolgens op Uitvoeren.
In de programmaregel welke vervolgens verschijnt typt u "winipcfg"
Klik vervolgens op OK.



In het venster dat vervolgens verschijnt kiest u de netwerkkaart welke u gebruikt.
De getallen welke vervolgens onder IP configuratieadres verschijnen moeten overeen komen met het standaard IP adres van uw Router. Controleer of de standaardgateway, het IP-adres, het subnetmasker en de DNS adressen kloppen.
Indien u uw router nu nog niet goed kunt benaderen ga dan naar:
Communicatieprobleem met de router>
3: Dynamisch IP adres onder Windows 2000
Zorg er voor dat u genoeg privileges heeft om deze instellingen van de computer te wijzigen.

Ga naar start, klik op instellingen en vervolgens op Configuratiescherm.
Dubbelklik met links op het icoontje "netwerk en inbelverbindingen".
Klik met de rechter muisknop op het icoon Lokale area verbindingen en klik met links op "eigenschappen".
Selecteer de Internet Protocol (TCP/IP) optie en klik op de knop met "eigenschappen".
Selecteer "IP adres automatisch verkrijgen" en klik op de knop met "geavanceerd".
Als hieronder "gateways" staan vermeld selecteer deze en verwijder ze met de "Verwijderen" knop totdat er geen meer staan.
Klik op het WINS tabblad en verwijder hier alle WINS adressen.
Klik op het DNS tabblad en verwijder alle DNS adressen.
Klik op OK om de instellingen te bewaren en sluit het scherm met geavanceerde TCP/IP instellingen.
Klik op OK om het venster met Internet Protocol (TCP/IP) te verlaten.
Als de computer daarom vraagt, herstart deze dan maar zorg ervoor dat uw ZyXEL voor die tijd al aanstaat en correct met de computer verbonden is.

Benaderen van het internet
De computer moet nu worden ingesteld om via een LAN contact maken met het Internet en geen gebruik maken van een Proxyserver. Als dit nog niet zo is ingesteld kunt u dit wijzigen met een "wizard" welke u kunt vinden onder de intenet-instellingen van uw computer.
Ga naar Start> Instellingen >Configuratiescherm> Internet opties.
Ga naar het tabblad "verbindingen"
Selecteer "Lan-instellingen" (onderin het scherm).
Zorg ervoor dat alle vinkjes die hier mogelijk aanstaan worden verwijderd.
Klik op "OK"
Verwijder alle eventueel hier aangemaakte inbelverbindingen (Dial-up settings).
Selecteer nu de knop "Instellingen" onder hetzelfde tabblad "Verbindingen".
Dit start een Wizard op. In het eerste scherm met vragen selecteert u de onderste optie: "Ik wil handmatig mijn verbinding instellen of ik wil via een LAN verbinding maken met het internet." En klik daarna op "Volgende"
In het volgende scherm selecteert u de onderste (LAN) optie en daarna Volgende.
Zet in het volgende scherm alle vinkjes uit (en klik op volgende)
U hoeft nu geen email in te stellen (klik op volgende)
En niet meteen verbinding met het internet te maken (Klik op voltooien)

Instellingen controleren:
Klik op Start, Uitvoeren.
Typ "cmd" in de regel en klik op uitvoeren.
In het scherm dat vervolgens opent typt u "ipconfig", gevolgd door
Het venster laat dan de actuele IP instellingen van uw computer zien.
Als dit niet de juiste IP adressen zijn typt u "ipconfig /release" gevolgd door "ipconfig /renew" en "ipconfig /all"

Indien u uw router nu nog niet goed kunt benaderen ga dan naar:
Communicatieprobleem met de router
4: Vast (statisch) IP adres onder Windows 2000
Zorg ervoor dat u genoeg privileges heeft om deze instellingen van de computer te wijzigen.

Ga naar start, klik op instellingen en vervolgens op Configuratiescherm.
Dubbelklik met links op het icoontje "netwerk en inbelverbindingen".
Klik met de rechter muisknop op het icoon Lokale area verbindingen en klik met links op "eigenschappen".
Selecteer de Internet Protocol (TCP/IP) optie en klik op de knop met "eigenschappen".
Onder het tabblad "IP adres" selecteert u "een IP adres opgeven". Achter IP-adres vult u het adres in dat de computer moet krijgen. Dit adres moet:

* Uniek zijn in het gebruikte netwerk. Indien dit netwerk via een LAN-to-LAN verbinding in contact komt met een ander netwerk mag het IP adres niet voorkomen in het andere netwerk. Bijvoorbeeld: als het netwerk adressen gebruikt in de 192.168.1.(0-255) reeks is 192.168.1.100 toegestaan, tenzij de computer dit al eerder (automatisch) aan een andere computer heeft gegeven.
* Liggen in hetzelfde bereik als de rest van het netwerk.
* Niet op 0 of 255 eindigen. In veel netwerken is het adres dat op 1 eindigd het adres van de router zelf, dus dit valt ook te ontraden.

Onder Subnetmasker vult u het subnetmasker van het netwerk in. Bij de meeste routers is dit 255.255.255.0.
Klik hierna op de knop met "geavanceerd".
Onder "Gateways" moet het IP adres van de gateway worden vermeld, via welke uw computer naar buiten het netwerk communiceert. Bijvoorbeeld het IP adres van de router of de server.
Klik op het WINS tabblad. Indien uw netwerk van WINS gebruik maakt moeten hier de IP adressen van de WINS server(s) worden ingevuld. Indien dit niet het geval is laat u dit leeg.
(Een alternatief voor WINS bij het opzetten van een LAN-LAN verbinding is het gebruik van een LMHOST bestand)
Klik op het DNS tabblad en vul hier de primaire (voorkeurs) en secundaite (alternatieve) DNS adressen van uw provider in.
Klik op OK om de instellingen te bewaren en sluit het scherm met geavanceerde TCP/IP instellingen.

Klik op OK om het venster met Internet Protocol (TCP/IP) te verlaten. Als de computer daarom vraagt, herstart deze dan.
Om de eventuele router web configurator van een router te benaderen moet uw computer via een LAN (netwerk) contact maken met het Internet en geen gebruik maken van een Proxyserver. Als dit nog niet zo is ingesteld kunt u dit wijzigen met een "wizard" welke u kunt vinden onder de intenet-instellingen van uw computer:

Benaderen van het internet:
De computer moet nu worden ingesteld om via een LAN contact maken met het Internet en geen gebruik maken van een Proxyserver. Als dit nog niet zo is ingesteld kunt u dit wijzigen met een "wizard" welke u kunt vinden onder de intenet-instellingen van uw computer.
Ga naar Start> Instellingen >Configuratiescherm> Internet opties.
Ga naar het tabblad "verbindingen"
Verwijder alle eventueel hier aangemaakte inbelverbindingen (Dial-up settings).
Selecteer "Lan-instellingen" (onderin het scherm).
Zorg ervoor dat alle vinkjes die hier mogelijk aanstaan worden verwijderd.
Klik op "OK"
Selecteer nu de knop "Instellingen" onder hetzelfde tabblad "Verbindingen".
Dit start een Wizard op. In het eerste scherm met vragen selecteert u de onderste optie: "Ik wil handmatig mijn verbinding instellen of ik wil via een LAN verbinding maken met het internet." En klik daarna op "Volgende"
In het volgende scherm selecteert u de onderste (LAN) optie en daarna Volgende.
Zet in het volgende scherm alle vinkjes uit (en klik op volgende)
U hoeft nu geen email in te stellen (klik op volgende)
En niet meteen verbinding met het internet te maken (Klik op voltooien)

Instellingen controleren:
Klik op Start, Uitvoeren.
Typ "cmd" in de regel en klik op uitvoeren.
In het scherm dat vervolgens opent typt u "ipconfig", gevolgd door
Het venster laat dan de actuele IP instellingen van uw computer zien.
Als dit niet de juiste IP adressen zijn typt u "ipconfig /release" gevolgd door "ipconfig /renew" en "ipconfig /all"

Indien u uw router nu nog niet goed kunt benaderen ga dan naar:
Communicatieprobleem met de router
5: Dynamisch IP adres onder Windows XP

Deze instructies gaan uit van de standaard gebruikers interface van Windows XP. De instructies kunnen afwijen indien u de interface heeft aangepast.
Indien u gebruik maakt van Windows XP professional dient u er voor te zorgen dat u genoeg privileges heeft om deze instellingen van de computer te wijzigen.

5.1 Instellen van het IP adres
Ga naar start,
klik op configuratiescherm
daarna op
en als laatste op

U krijgt een overzicht van de in de computer ingebouwde netwerkapparatuur,
zoals hieronder::

.(bij sommige computers is hier een

te vinden welke alle verkeer regelt)

Selecteer hier de verbinding welke u wilt gebruiken (in het bovenstaande voorbeeld de LAN-verbinding voor een bekabelde verbinding)
Klik met de rechtermuisknop hierop. U krijgt een klein menu te zien met de belangrijkste opties voor het netwerk apparaat. U kunt hier onder meer het apparaat aan- en uitzetten.
Klik met links op "eigenschappen".


5.2 Keuze voor TCP/IP

Klik vervolgens In het venster "Eigenschappen voor LAN-verbinding" :

Selecteer het tabblad "Algemeen" (1),
de regel Internet Protocol (TCP/IP), (2) en de
knop "Eigenschappen" (3).

5.3 Invullen van de juiste IP gegevens
U komt in het onderstaande venster:


Selecteer weer het tabblad 'Algemeen" (1),
Zet de optie "Automatisch een IP -adres laten toewijzen" aan (2),
Zet de optie "Automatisch een DNS-Serveradres laten toewijzen" aan (3)
en klik vervolgens op OK (4) en nogmaals op OK om de instellingen af te sluiten. Als de computer daarom vraagt, herstart deze dan maar zorg ervoor dat uw ZyXEL voor die tijd al aanstaat en correct met de computer verbonden is.

5.4 Geavanceerde instellingen.
Indien u ooit eerder met deze computer op een andere manier het internet opbent geweest (bijvoorbeeld via een andere of ingebouwde modem), of u eerder de instellingen op dit punt heeft gewijzigd, verdient het de aanbeveling om ook de geavanceerde instellingen van het apparaat na te lopen. Kik in dat geval op Geavanceerd (4)
Als hieronder "gateways" staan vermeld selecteer deze en verwijder ze met de "Verwijderen" knop totdat er geen meer staan.
Klik op het WINS tabblad en verwijder hier alle WINS adressen.
Klik op het DNS tabblad en verwijder alle DNS adressen.
Sluit verder af als boven omschreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan