laptop vista dedecteert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokke

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Berichten
145
Heb een gemengd draadloos netwerk gemaakt ts desktop-pc (draait op windows xp) en laptop (draait op vista) met draadloze router (belkin N).Gedeelde mappen ,gedeelde harde schijven (waarvan 1 externe) en gedeelde documenten van de desktop-pc maar in de laptop vind ik daar niks van terug m.a.w. de vista dedecteert niks.Hij dedecteert wel het netwerk dus router,desktop-pc , laptop.Volgens mij heeft het iets te maken met het feit dat de ene xp heeft en de andere vista."Netwerkdetectie" is ingeschakeld en toch dedecteert de laptop niks.
 
Eerder schreef ik:
Dus: je kunt vanuit Vista naar de gedeelde items kijken van de XP-PC en andersom niet?
Je ziet dus in XP de gedeelde items van de Vista-PC niet?

Dan maak je een fout bij het delen, net als ik kort geleden.
Je deelt een item in Vista door er rechts op te klikken en Delen... te kiezen. Je komt
bij een venster waarbij je de toeganghebbenden moet selecteren. Standaard sta je
alleen zelf in de lijst. En tja, delen met jezelf schiet niet zo op hè? Je kiest bovenin
Iedereen en klikt op Toevoegen. Volgende, klaar!


Sorry, nu ik het opnieuw lees zie ik dat het andersom is. Ik vermoed dat dit met
de werkgroepen te maken heeft. Het verschil is namelijk dat Vista alles in het netwerk
detecteert, en bij XP gaat het per werkgroep. In Vista verken je dus een netwerk, in
XP slechts een werkgroep. Maak van beide PC's de werkgroep eens gelijk?
 
Laatst bewerkt:
Zover ik weet is dit probleem op te lossen met een progje van Microsoft zelf. Het klopt inderdaad dat er wat netwerk problemen zijn tussen Vista en Xp en dat vooral Vista daarbij lastig doet en de mappen op de XP niet kan vinden. De naam van het progje kan ik jammer genoeg niet onmiddelijk vinden maar vraag het na morgenvroeg! Laat wel iets weten dan!

Gegroet,
Duckness
 
duck weet je misshien ook hoe dat progje heet en waar het te vinden is ??
 
Volgens Computer Totaal van maart 2008 (p. 29) kan dit probleem verholpen worden met het progje Link Layer Topology Discovery te installeren op de XP pc, te downloaden van http://ct.link.idg.nl/lltd.

cmolenaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan