Laptop (Vista) sluit héél traag af, na vastlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje63

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
Berichten
19
Inmiddels een tijdje terug heb ik twee oude spellen geïnstalleerd, GTA2 en Quake 3, op mijn nieuwe Vaio laptop met Vista Home Premium. Nu ging dat op zich goed (alleen werd alles gigantisch, maar dit zal wel met resolutie van het spel te maken hebben).

Maar tijdens Quake 3 werd het beeld ineens wit en reageerde niets meer. Toen heb ik de aanknop ingedrukt gehouden om hem uit te zetten (hij deed echt niets meer, dus wist geen andere oplossing, hij moest toch uit). De volgende dag heb ik het spel verwijderd, wat zonder veel problemen ging.

Wanneer ik de laptop nu afsluit duurt dat alleen héél lang. Enkele minuten zelf. Terwijl dit hiervoor redelijk snel ging.

Het eerste wat ik heb gedaan heb is systeemherstel naar een dag eerder dan het incident. Dit heeft niets uitgehaald.

Nog één ding, wanneer ik hem op sluimerstand (dus sessie bewaren en dan afsluiten) zet sluit hij wel snel af. Ik weet niet of dit helpt bij het oplossen van het probleem maar noem het toch maar even.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Ik heb al Spybot en CCleaner er over gehaald maar ook dat haalde niets uit.

Bedankt!
 
Kun je nog systeem herstel doen, naar een punt voordat je de spellen installeerde,
Heb je trouwens Vista sp1 al binnegehaald, dat zou misschien kunnen helpen in dit geval.

mvg leo
 
Kun je nog systeem herstel doen, naar een punt voordat je de spellen installeerde,
Heb je trouwens Vista sp1 al binnegehaald, dat zou misschien kunnen helpen in dit geval.

mvg leo

Bedankt voor je snelle reactie.

Systeem herstel is het eerste wat ik heb gedaan.

Edit: ik zie het in een sticky staan. Zal dat zo even proberen. Laat nog even weten of het heeft gewerkt.

Hoe kan ik die binnenhalen?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie.
Systeem herstel is het eerste wat ik heb gedaan.
Edit: ik zie het in een sticky staan. Zal dat zo even proberen. Laat nog even weten of het heeft gewerkt.
Hoe kan ik die binnenhalen?

Had het gelezen van syteem herstel maar begreep, naar een punt van het probleem.
Ik dacht aan een eerder punt, n.l. voor je de spellen installeerde, maar misschien had je dat punt al gekozen.

sp1 haal je binnen via windows update.
 
In XP herriner ik mij dat een oorzaak kan zijn dat uw gebruikersprofielen beschadigd zijn. Er was dan een fixje dat deze forceerde om te sluiten en alles ging weer snel. Kan niet zeggen of dit hier het geval is en of het in vista überhaupt nog kan, maar het kan anderen op weg helpen..
 
Had het gelezen van syteem herstel maar begreep, naar een punt van het probleem.
Ik dacht aan een eerder punt, n.l. voor je de spellen installeerde, maar misschien had je dat punt al gekozen.

sp1 haal je binnen via windows update.

Oke, dan was ik niet helemaal duidelijk. Heb het voor de zekerheid naar een dag voor de spellen gedaan.

Ben nu de update aan het binnenhalen (het heet trouwens 2007 Microsoft Office Suite Service Pack 1, is dat hetzelfde?). Had hem al los gedownload, maar doe het voor het gemak maar even automatisch via update.
 
Laatst bewerkt:
In XP herriner ik mij dat een oorzaak kan zijn dat uw gebruikersprofielen beschadigd zijn. Er was dan een fixje dat deze forceerde om te sluiten en alles ging weer snel. Kan niet zeggen of dit hier het geval is en of het in vista überhaupt nog kan, maar het kan anderen op weg helpen..

Bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd of het daar aan kan liggen, weet zelf niet hoe het moet maar wellicht dat iemand ander het weet ja :). Al klinkt geforceerd sluiten niet helemaal gezond.
 
Sp1 voor office is, zoals de naam al zegt voor office.;)
Wanneer je automatische updates aan hebt staan heb je sp1 voor vista mischien al binnen.
Anders moet het bij essentiele updates staan.
 
Sp1 voor office is, zoals de naam al zegt voor office.;)
Wanneer je automatische updates aan hebt staan heb je sp1 voor vista mischien al binnen.
Anders moet het bij essentiele updates staan.

Dat is wel apart. Ik zie in de lijst van geinstalleerde updates nergens Vista Service Pack 1 staan. Wel nog Microsoft NET framework SP 1, SQL server SP 2, XML SP2. Maar die hebben er vast niets mee te maken.

Wel staat er zo nu en dan 'Windows Vista Update' oid.

Maar eerst maar even slapen.. bedankt voor jullie hulp tot nu toe.
 
Laatst bewerkt:
Zou dan als servicepack voor vista vermeld moeten staan (KB936330)
enne weltrusten..:)
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is helaas nog steeds niet opgelost.

Er is geen schijffout gevonden na controle, en er zijn ook geen rare opstartprogramma's.
Wat ik nog niet vermeld heb is dat het scherm helemaal wit werd, vervolgens heb ik de laptop uitgezet.

Iemand nog suggesties?

Edit: nog even op het vorige bericht, SP1 krijg je blijkbaar niet automatisch als je de Nederlandse versie hebt. Die moet je apart downloaden.
 
Laatst bewerkt:
staat er in apparaatbeheer iets met een uitroepteken of vraagteken?

Met pc wizard kun je de temperaturen controleren

met opslaan als kun je een rapport opslaan en hier als bijlage posten
m.n. hardware en temperaturen zijn interessant .
 
staat er in apparaatbeheer iets met een uitroepteken of vraagteken?

Met pc wizard kun je de temperaturen controleren

met opslaan als kun je een rapport opslaan en hier als bijlage posten
m.n. hardware en temperaturen zijn interessant .

In apparaatbeheer zie ik geen uitroeptekens.
Ik heb tekstbestandjes als bijlage gezet. Bedankt voor alle moeite :).
 

Bijlagen

  • temp.TXT
    957 bytes · Weergaven: 19
  • hardware.TXT
    79 KB · Weergaven: 83
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan