laptop, vista, xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter wvm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wvm

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Hallo,

Er werd mij van de week een vraag gesteld, waar ik geen antwoord op kon geven.

Iemand wil binnenkort een laptop aanschaffen.

Maar wil Vista vervangen door XP. Nou had die persoon gehoord, dat als je dat doet, er problemen kunnen ontstaan, omdat bepaalde dingen dan niet meer goed werken.

Misschien kan ik hier ook gelijk de vraag stellen..........

Wat is er van waar, dat er op laptops extra makkelijk ' ingebroken' kan worden.

Ook al heb je m beveiligd ?.......... daar hadden ze het over gehad op t.v. Heb het zelf niet gezien, maar de zelfde persoon had het erover.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Verneem graag advies en tips.

gr. wvm

Maar wil Vista vervangen door XP. Nou had die persoon gehoord, dat als je dat doet, er problemen kunnen ontstaan, omdat bepaalde dingen dan niet meer goed werken.

hmmm andersom kan ik me goed voorstellen. Maar zo? ik heb een laptop met Vista en heb daar ook een paar dagen XP op gehad, omdat ik het verschil wilde 'zien'. Geen enkel probleem. En die laptop is nieuw.

Ook al heb je m beveiligd ?.......... daar hadden ze het over gehad op t.v. Heb het zelf niet gezien, maar de zelfde persoon had het erover.

Over welk programma gaat dat?

Bedankt voor het reageren op mn vraag.

Het eerste stukje is al geruststellend.

En het was dacht ik in Kassa.
Vorige week.

Dat klopt gedeeltelijk wel. De nieuwere laptops worden vrijwel allemaal met Vista uitgeleverd en op de websites van de fabrikant zijn soms al geen XP drivers meer te vinden voor deze modellen. Als je dan toch per se XP er op zet, dan loop je het risico dat niet al je hardware goed functioneert, domweg omdat de juiste drivers ontbreken.

Wat beveiliging betreft: als je er niets aan doet dan kan er inderdaad makkelijk ingebroken worden. Moderne routers kan je vrij goed beveiligen met WEP of WPA, en je kan Access control regels opstellen, MAC filtering toepassen, SSID uitschakelen noem maar op.

oh.. was al gereageerd zie ik.

Dank jullie wel voor het reageren.

Zal het allemaal doorgeven aan de desbetreffende persoon.:thumb:

Dan ga ik er gemakshalve van uit dat je niet bang bent voor vernieuwing en dat je de laptop van je keuze hebt gevonden: waarom zou je terug willen gaan naar XP? Ik heb op mijn nieuwe laptop en redelijk nieuwe desktop beide Vista en ik ben erg tevreden :) al die spookverhalen die ik hiet lees heb ik niet meegemaakt!

Zoals ik al aangaf in mn vraagstelling.

Het is niet voor mezelf. Deed het alleen ter orientatie voor iemand anders, die nog geen ervaring heeft met computers,maar graag een laptop wil aanschaffen.

En omdat iedereen zegt, dat Vista niet alles is, en best wel ingewikkelder dan XP, dacht deze persoon erover om dan eventueel XP erop te gaan zetten. Toen kwam de opmerking van dat bepaalde dingen niet goed zouden kunnen werken.

Begrijp dat het er allemaal vanaf hangt van welke fabricage de laptop is.

Dus, zal nog een uitzoekerij worden.

Maar, zal zoals gezegd alles netjes doorgeven....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan