laptop voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkenlies

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2000
ik heb een vreemd probleem met een compaq n600c p3 1000mhz.
de accu is zomaar plotseling overleden en de voeding ook. nu is dit wel te vervangen maar zou hier een reden voor kunnen zijn is toch wel vreemd dat deze tegelijk kapot gaan.
ook komt daar nog bij dat de laptop verder wel goed werkt alleen als je per ongeluk het stekketje van de netvoeding eruit trekt gaat hij natuurlijk meteen uit (want de accu is natuurlijk kapot) alleen kan je hem daaarna pas weer na een hele poos weer opstarten(zeker een uur later).
terwijl als je hem gewoon uitzet de stekker eruit haalt en daarna het stekketje er weer in doet start hij wel gewoon op.nou is dit vreemd of niet.

ik hoop dat iemand er iets mee kan.

groet henk

Beveiliging!!!!!

Mischien wel een beveiliging om er voor te zorgen dat je niet meteen weer spanning zet op delen die net een enorme opdonder hebben gehad.
Als je zomaar een voeding weghaalt zullen allerlei onderdelen proberen om toch door te gaan.
Mischien om een overspanning te voorkomen dat de laptop gewoon lekker een beetje rust wil.
Ik noem uiteraard maar een optie.
Doe een lamp maar eens vaak en snel achter mekaar aan en uit zetten, hij is binnen de kortse tijd kapot.

Als een voeding bv een piek of dal in het net niet goed heeft opgevangen dan kan deze ervoor zergen dat daardoor de electronica in de accu beschadigd raakt.
Deze is dan defect.
De voeding zelf kan ook vaak slecht tegen onregelmatigheden in het net en daardoor zou hij stuk kunnen gaan.

De wet van Murphy zullen we maar zeggen.

grtjs jjw

voeding

tja klinkt wel logisch hoop alleen dat er geen kortsluiting of iets dergelijks inzit want dan is de volgende ook meteen kapot.

maar wel bedankt voor het meedenken

gr henk

Korstsluiting??

In de voeding bedoel je, die is toch stuk, je zal toch een nieuwe moeten regelen, zowel accu als voeding.
Geen goedkope grapjes.
Zeer vervelend maar soms niet tegen te houdend.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan