Laptop voor 3D cad en design doeleinde

Status
Niet open voor verdere reacties.

remgijs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2010
Berichten
3
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop die mijn huidige desktop gaat vervangen. De reden dat ik dat doe, is omdat mijn desktop niet meer aan de systeemeisen voldoet van de CAD programma's die ik wil gebruiken ( SolidWorks 2010, 3Ds MAX 2011, Adobe creative suit master 5 etc... ) Ook merk ik dat een laptop soort van vereist gaat worden in de werkomgevingen waarin ik me bevind. ( presentaties aan klanten, flexibel werken etc.. )

Ik werk thuis op een Samsung SyncMaster 710n. Fijn daarin vind ik het matte scherm. Wat mij opvalt in de laptop markt is dat er haast geen matte schermen meer te krijgen zijn. Na advies van medewerkers heb ik mij laten vertellen dat een i7 processor mij de komende jaren goed vooruit kan helpen.

Qua werkgeheugen ( 2,4,6,8? ) kan ik niet goed inschatten wat ik nodig heb. Meeste programma's adviseren 4gb...

Intern geheugen lijkt mij 500 gb zat...

Ik heb een budget van 1000 euro...daarin ben ik een aantal laptops tegengekomen die mijn interesse wel hebben. Graag hoor ik van jullie of dit wat kan zijn en of er nog andere suggesties komen.

Asus X77JQ-TY003V <<< nadeel glanzend scherm...
Dell Studio 17/15
Dell Vostro 3700 ( alleen met i7 processor is de grafische kaart en de 90W AC Adpater niet compatible...)

Graag jullie advies!
 
Neem het nadeel van het glanzend scherm voor lief. Vergelijk de videokaarten van de Dell en de Asus voor de grap eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan