Laptop voor BF3 medium .

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Berichten
222
Hallo,

ik zocht een laptop die niet al te duur is dus maximaal voor 300 euries.
kan ook 2e hands zijn .
Maar moet wel battlefield 3 kunnen openen op multiplayer.

Kunnen jullie iets aan raden.

mvg
 
Voor dat geld kun je het wel vergeten.
BF3 is een zwaar spel en voor 300 euro heb je een laptop om een beetje te kunnen typen/internetten, maar niet voor games.
 
Ow okey wist ik niet.
En is een laptop zoals : i5 540 met nvidia NVS 3100m ook niet genoeg? HP Elitebook 8440p

OF een Fujitsu S781 lifebook.
 
Hoi,

Helaas niet je zal wat door moeten sparen of op marktplaats kijken maar of je daar beer van wordt?
 
en zeker geen nvidia nvs kopen, want die zijn niet gemaakt voor games maar voor professionele toepassingen.
voor games moet je bij nvidia geforce gt/gtx. en bij amd/ati x770 of hoger.
 
OKey en kunnen jullie misschien een laptop aanraden die niet meer dan 400 euries gaat kosten + BF3 op medium kan .?
Oftewel : de goedkoopste laptop die BF3 kan openen.

mvg
 
Hoi,

Gaat dus niet zoals eerder gemeld de goedkoopste zal denk zo tussen de 600 en 700 euro zitten schat ik zo en misschien zit ik nog wel te laag;)
 
maybe 550. maar lager is Niet mogelijk (tenzij het 2de hands is ;))
 
En deze:
CPU-type AMD Turion 64 X2 M520 (als je benchmarkt vergelijkbaar met i5 duocore)
Snelheid 2,3GHz
Moederbordchipset AMD 880G
Geheugengrootte 4GB (voor +/- €100,- verdubbelen)
Geheugentype DDR2 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 15,6"
Videochip Radeon Mobility HD4650

sorry dat ik zo veel vraag maar wil even weten :)
 
Blijft een onboard videokaart, dus niet geschikt voor dat soort games. Ik ga met de rest mee, je kan niet gamen op een laptop van dat budget.
 
Okey bedankt.

en de laatste die ik ga noemen moet zeker wel lukken denk ik.:
MSI GX660
Intel Core i5 460M
8GB DDR3
15.6 inch
AMD Radeon HD5870
D-Sub (VGA), HDMI
1920x1080 (Full HD 1080p)
120GB SSD Harddisk voor Besturingssysteem.
500GB 7200RPM Harddisk voor data opslag
 
Ik raad je eens aan op google te gaan zoeken, om te beginnen moeten we even zoeken wat we nou ECHT nodig hebben voor battlefield 3 om een beetje goed te kunnen runnen.


Dat is dit:

Recommended system requirements for Battlefield 3

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Ik heb de belangrijkste dingen onderstreept waar we dus vooral op moeten gaan letten, de overige dingen zitten al bijna in 90% van elke laptop.
We zoeken dus naar een laptop met goeie processor en een goeie videokaart die het spel op genoeg frame rates kan laten spelen.

Hoe gaan we dit aanpakken?

Je zoekt dus nu naar zo'n laptop en bekijkt welke processor ze hebben en welke videokaart.
Dan ga je op deze site zoeken naar de videokaart:

http://www.notebookcheck.nl/AMD-Radeon-HD-7670M.74091.0.html

Als je die videokaart hebt gevonden scroll je naar beneden en laat die zien welke ''bekende'' games (ja battlefield 3) hij op welk niveau kan draaien en met hoeveel FPS.

Dus heb je een laptop gevonden met de juiste videokaart moet die ook nog de juiste processor hebben.

Hoe gaan we dit doen?

Je gaat naar deze site:

http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

Je gaat zoeken naar de processor die wordt aanbevolen bij de specificaties van battlefield 3 en je zoekt of die processor die dan in de laptop zit ongeveer rond de zelfde klasse zit.
( om games aan te kunnen als battlefield 3 zullen ze dus allenmaal zeker in de high end class moeten zitten)

Tip: Je zou je processor ook nog kunnen laten overclocken maar dit moet je via de winkels doen, of een ICTer als buurman risico is dat de garantie moeilijk kan gaan doen.
Je kan het zelf doen maar raad het helemaal niet aan, moet gewoon professioneel gedaan worden.

Maar ik zie dat je budget erg weinig is, dus ik raad je gewoon aan als het echt om de game zelf gaat een xbox 360 te kopen.

2 controllers en platform en nog wat andere accessoires en battlefield 3 komt neer op 250-300 euro.
 
zoek een laptop met de volgende spec's Nvidia videokaart: GT640, GTX460M, GTX560M, GTX650M of AMD Videokaart: Radeon HD7730M, HD6870M, HD7750M, Mobility HD5870, HD7770M, HD7850M.
Wat betreft processor zolang je Intel i5 of hoger hebt zit je goed en bij AMD denk minimaal aan een A10 Trinity of A8 Trinity processor

die MSI laptop voldoet dus prima kost alleen wel wat meer dan je huidige budget....

die genoemde systeem recommandaties zijn voor desktop pc's bedoelt kun je niet in vergelijking brengen met laptop hardware...
de HD7850M is namelijk veel zwakker dan bijvoorbeeld de desktop versie HD7850

in ieder geval is BF3 medium prima haal baar zolang je het op 720P resolutie houd
voor 1080P heb je extra veel video geheugen nodig en dat heeft die msi laptop niet (GDDR5 1GB)
 
Laatst bewerkt:
Dus dan zouden videokaart benchmarks ook wazige richtlijnen zijn voor laptops?
Een exact zelfde videokaart zal op een desktkop beter zijn dan een laptop?
zo ja? waar ligt dit dan aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heel simpel dat heeft te maken met gebrek aan ruimte een laptop heeft alles veel compacter zitten

minder ruimte betekent 2 dingen
hitte probleem en kleinere voeding/accu die minder stroom kan leveren.
die twee dingen hebben een heel grote impact op videokaarten dit betekent dat je zuinige kaartjes moet gebruiken.
en game kaarten zijn NIET zuinig misschien in de verre toekomst maar nu nog lang niet
hier kun je het verschil zien
laptop gpu
6-3-08-geforce_9200m_gs.jpg


desktop gpu
30607ced_photo.jpeg


de desktop gpu is ongeveer net zo dik misschien wel dikker als de laptop zelf...

verder zijn de kaarten dus niet exact het zelfde technologie erin zal wel gebaseerd zijn op het zelfde alleen zijn er dus restricties gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan