Laptop voor design doeleinde

Status
Niet open voor verdere reacties.

remgijs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2010
Hallo,

Ik ben tegen het einde van mijn studie nu tegen het feit aangelopen dat ik ook aan een laptop moet. Met deze laptop zal ik programma's zoals Adobe Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, Indesign, 3DsMax en Solidworks gaan gebruiken. Vaak voorkomend is dat is met 3DsMax en Photoshop tegelijkertijd werk. Dit moet op mijn toekomstige laptop dan ook vloeiend lopen...

Nu heb ik de hoop al opgegeven op een mat beeldscherm. Deze schermen vallen niet in mijn budget van 1000 euro. Op internet ben ik al wat laptops tegen gekomen die mij aanspreken. Echter weet ik niet of die kunnen voldoen aan mijn eisen.

Op een rijtje:

budget: 1000,-
beeldscherm: 15.4 inch
gewicht: rond 3 kg ( zal vaak meegenomen worden )
processor: waarschijnlijk minimaal i5, uitloop naar i7
grafische kaart: ...?
video geheugen: min 1 gb
RAM: minimaal 4 GB, liefst 6 GB (mogelijkheid tot uitbreiding)
Hoge resolutie beeldscherm ( liefst 1920 x 1080 )

Laptops die ik zelf tegen ben gekomen:

http://www.4launch.nl/shop/product/093708/-notebook-vaio-vpcf12m1e-h-16-4---520m--500gb/tweakers#p-4-productid-093708

http://tweakers.net/pricewatch/265684/asus-x77jq-ty003v.html#tab:info

(van de Asus ben ik eigenlijk al een beetje vanaf gestapt, vanwege de groote en gewicht...grafisch zou die ook niet top zijn.)

Ik hoop dat jullie wat modellen voor mij naar voren kunnen schuiven.

Groeten,

Remco

Goedenavond,

Wat dacht je van deze, je vind de 5730 niet zo maar hij is betere als die van de sony uit jouw link

Goedenavond,

Ziet er goed uit! Via paradigit kwam ik echter op een andere aanbieding. 2 euro meer dan uw link, maar wel met een kleine hogere stap processor ( van i7 720QM naar 740QM )en van 4gb RAM naar 6gb RAM.

De grafische kaarten verschillen ook. Daar waar de een de ATI Mobility Radeon HD 5730 - 1024MB GDDR3 heeft, heeft de andere een GeForce GT 435M. Via notobookcheck kwam ik op onderstaande...

The performance of the GeForce GT 435M is intended to be on a level of the Mobility Radeon HD 5730 in the upper middle class (in 2010).

http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/product/ZPR_01LAP/01_LAPTOPS/productdetails/80000735/Asus_15_6_N53JN_i7_740QM_6GB_500GB/90NZUA539A2335VL133F/default.aspx

Zou inprincipe dus niet uitmaken of ik een Geforce of ATI aanschaf. Wat zijn de ervaringen met beide kaarten? Ik begreep van een collega dat ATI beter zou zijn met renderen...

Hoi,

Ja denk ook dat de ati wat beter is met renderen en ben een ati fan :) maar aan de andere kant bij de jouwe is de processor weer wat sneller.Maar zie dat de voorraad slecht is bij de jouwe en die van mij ook maar zie dat er in Maastricht nog is maar dit kan ook een moment opname zijn.

als je een laptop zoekt voor toepassingen zoals soliworks, dan moet je niet naar een laptop kijken met een geforce kaart erin.

geforce kaarten zijn ontworpen om games te draaien.
nvidea quadro kaarten zijn ontworpen voor toepassingen als solidworks, photoshop autocad etc etc..

dit werkt veel soepeller en prettigger..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan