Laptop voor games

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markje530

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Berichten
29
Hallo, ik ben binnenkort van plan een nieuwe laptop te kopen. Mijn budget is maximaal 500 euro. Ik gebruik hem voor school en spellen. De spellen zijn: minecraft, team fortress 2 en ace of spades. Verder niet echt meer. Ik heb deze laptop gezien : http://tweakers.net/pricewatch/322109/msi-classic-cr61-0m-248nl.html . Ik dacht zelf dat hij de games wel aankon, maar ik weet niet ontzettend veel van hardware. Dus mijn vraag is : kan deze laptop die games aan? Als hij dat niet kan, kunnen jullie dan nieuwe opties geven? Alvast bedankt!
 
Ik weet niet hoe zwaar die games zijn, maar dit weet ik wel: de grafische kaart is niet héél speciaal, de HDD is niet echt ruim en 15,6 inch/1366x768 is niet echt groot. Ik heb zelf ook een 15" laptop, en het is soms erg vervelend (is maar wat je gewent bent).
 
Ik weet niet hoe zwaar die games zijn, maar dit weet ik wel: de grafische kaart is niet héél speciaal, de HDD is niet echt ruim en 15,6 inch/1366x768 is niet echt groot. Ik heb zelf ook een 15" laptop, en het is soms erg vervelend (is maar wat je gewent bent).

Hoe zwaar de games zijn vind je hier :

Minecraft : http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/Requirements/minecraft/11356?p=r

Team fortress 2 : http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/Requirements/team-fortress-2/10667?p=r

Ace of spades : http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/Requirements/ace-of-spades/11535?p=r

En de grootte van het scherm ben ik gewend ;)
 
Het zou moeten werken, maar dat zijn wel de minimum specs hè. Alleen de videokaart kun je niet 100% zeker over zijn. TF2 is uit 2007, dus dat zal wel lukken. Ace Of Spades weet ik niet en minecraft kun je zo ver ik weet instellen.
 
Je zal er zeker geen games mee kunnen spelen!
Een game-laptop is zoiezo weggegooid geld.
Als je wil gamen dan moet je een desktop kopen.
 
Je zal er zeker geen games mee kunnen spelen!
Een game-laptop is zoiezo weggegooid geld.
Als je wil gamen dan moet je een desktop kopen.

Dit is voor mij geen optie, mijn ouders zijn geschijden en moet dus over en weer. Vandaar dat ik een laptop wil. En mijn vrienden gamen ook gewoon op een laptop de zelfde soort games.
 
Voor 500 euro heb je geen laptop waarmee je kan (een beetje) gamen, sorry, maar zo is het nu eenmaal.
Maar het maximum wat je kan halen is dit.
Of als het echt te veel is dan kan je voor nog een slechtere gaan. KLIK, Acer staat
nu eigenlijk wel niet echt bekend als een kwaliteitsmerk.
 
Laatst bewerkt:
Oke, maar zelfs niet die games? Ik ga er geen CoD ofzo op spelen hoor!
 
Ik moet hem wel een beetje gelijk geven. Als je echt full HD wil gamen is een laptop niet handig. Waarom? Hier een lijstje:
  • koelt minder goed
  • scherm is vaak niet heel goed (reactiesnelheid etc.)
  • los toetsenbord en muis is fijner dan een touchpad en een toetsenbord (of een losse muis en een toetsenbord van de laptop
  • minder ergonomisch
  • niet/moeilijk uit te breiden (de tijd staat niet stil he)
Je kan wel degelijk zware dingen doen op een laptop, dat wel. Mijn ouders zijn ook uit elkaar en heb daarom een laptop waar ik HD filmpjes op bewerk etc. (maar dan moet ik er wel even iets onder zetten zodat die beter koelt).
Ik denk dat die laptop het wel kan, maar meer dan die spellen zal niet lukken denk ik.
Speel je die spellen eigenlijk nu ook al? Zo ja, op wat voor een pc?

edit - Medion heeft trouwens vaak vrij sterke laptop's voor een lage prijs! (Is wel bij de aldi :p, dus je moet geduld hebben.) Ben alleen niet zo te spreken over hun service (geen reacties op mails enzo)
 
Laatst bewerkt:
Ik moet hem wel een beetje gelijk geven. Als je echt full HD wil gamen is een laptop niet handig. Waarom? Hier een lijstje:
  • koelt minder goed
  • scherm is vaak niet heel goed (reactiesnelheid etc.)
  • los toetsenbord en muis is fijner dan een touchpad en een toetsenbord (of een losse muis en een toetsenbord van de laptop
  • minder ergonomisch
  • niet/moeilijk uit te breiden (de tijd staat niet stil he)
Je kan wel degelijk zware dingen doen op een laptop, dat wel. Mijn ouders zijn ook uit elkaar en heb daarom een laptop waar ik HD filmpjes op bewerk etc. (maar dan moet ik er wel even iets onder zetten zodat die beter koelt).
Ik denk dat die laptop het wel kan, maar meer dan die spellen zal niet lukken denk ik.
Speel je die spellen eigenlijk nu ook al? Zo ja, op wat voor een pc?

Ik speel nu minecraft op me dell latitude d630
 
Nou als dat daarop lukt dan lukt dat zéker op die nieuwe. Weet niet of je net als mij heel veel data gebruikt? Want ik had mijn pc binnen een maand al met 500 GB gevuld met software en video's/muziek enzo! Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :p. Dan is die 320 gb wat weinig (een Full HD film is soms al 10 GB, sommige games ook)
 
Haha ja het is een oud dingetje. Ik heb zelf genoeg aan 320gb. Maar als een nieuwe laptop geen goede optie is, is het dan wel een goede optie om die oude laptop ( denk niet dat het kan ) te upgrade met betere video kaart enzo
 
ja en dat is dus het nadeel van laptops; 2-3 jaar en je kan ze weg gooien. in ieder geval hier kun je adhv voorkeuren laptops zoeken: http://www.beslist.nl/products/computers/comp_laptopsnotebooks/

Die site had ik ook al een keer geprobeerd, maar zoals ik zij, ik weet niet echt veel van hardware en wat een goede videokaart enzo is. Ik kan opzich wel de prijsklasse, het ram, hoeveel inch, en de Windows aan klikken alleen dan heb ik nog zoveel keus en ik weet niet op welke laptop ik die spellen kan spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan