Laptop voor op kot, budget=een slordige 1000-1200€

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lauwerske

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Hey,
Ik ben op zoek naar een laptop om volgend schooljaar mee te nemen op kot.
Hij mag best een stevige configuratie hebben want ik ga hem niet alleen gebruiken om mee te studeren;) Op kot gaan is voor mij: muziek beluisteren, films bekijken, multitasking en af en toe een spelletje spelen. Hiervoor zal ik de laptop dus gebruiken (het is belangrijk dat hij Crysis aankan!!).

De minimumvereisten: CPU met kloksnelheid 2,0GHz
Grafische kaart met 512 MB geheugen
Harde schijf van 320 GB
Deftige ingebouwde speakers (ik weet niet of ingebouwde surroundspeakers effectief een surround-gevoel opwekken?)
HD-scherm

Liefst zou er ook nog een tv-tuner in mogen zitten (altijd handig op kot) en een Blu-ray-speler.

Ik had al een paar systemen gevonden, nl: HP HDX X16-1299EB
Acer Aspire 7738G-904G50MN

Zou er iemand mij kunnen helpen om een deftige laptop te vinden/vertellen of de systemen die ik heb gevonden deftig zijn?

Mvg

HP HDX serie is voor jou waarschijnlijk de goede keuze. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar deze.

Bedankt, ziet er goed uit... Maar kan je alle spellen spelen op een 64-bits besturingssysteem?

Bij de meest gangbare spellen moet het geen probleem zijn. Als je al een idee hebt over de spellen die je wilt gaan spelen, zoek het anders even op. Ik verwacht echter geen problemen.

ok bedankt.
Nu even iets anders: zou je het verschil tussen een intel Core 2 duo P8700 en een intel core 2 duo T6400 sterk merken tijdens het spelen van een spel?
+ Is DDR3-geheugen nu effectief beter dan DDR2?
En is een ingebouwde DVB-T beter dan een die je apart koopt en via usb aansluit?

ok bedankt.
Nu even iets anders: zou je het verschil tussen een intel Core 2 duo P8700 en een intel core 2 duo T6400 sterk merken tijdens het spelen van een spel?
+ Is DDR3-geheugen nu effectief beter dan DDR2?
En is een ingebouwde DVB-T beter dan een die je apart koopt en via usb aansluit?
Het verschil tussen die twee processoren bij 'gewoon' multitasking zul je wel degelijk merken. Met gamen zal er een licht, wel merkbaar, verschil zijn, vermoed ik. En als het even kan zou ik DDR3 geheugen nemen. Dit wil echter niet zeggen dat DDR2 gelijk veel slechter is, hè!
Verder; de DVB-Tuner mag geen verschil maken bij geïntegreerd of aangesloten.

Laatst bewerkt:
Ik heb momenteel men oog laten vallen op de Sony Vaio VGN-FW41M/H. Ik vind echter geen reviews op het internet.
Kan iemand die ervaring heeft met deze laptop zeggen wat hij/zij ervan vindt?

Alvast bedankt

Toch iets beter zoeken, eerste resultaat levert gelijk de volgende review van Tweakers.net op.

Oké. Hartelijk dank voor de hulp.
Ik heb een keuze gemaakt: ik ga de Vaio kopen bij laptopshop.be Ofwel ergens anders als iemand weet waar hij goedkoper is:p (ik woon wel in België)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan