Laptop voor opleiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

youriwannet

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2014
Berichten
198
Goedendag.

Een vriend van mij is op zoek naar een nieuwe laptop voor zijn vervolg opleiding als Camera man.
Hij zoekt een laptop waarmee hij grote projecten mee kan maken, Zoals video's en presentaties. Laptop moet programma's zoals Adobe première pro kunnen draaien.
Graag zou hij willen voorzien van wat extra informatie...

De laptop heeft wel een paar eisen:
Een i7 processor want moet er video's op renderen van soms wel éen uur lang.
Minimaal 8Gb ram.
Een 15inch screen of groter.
Goede videokaart voor het video editen.
SSd is wel een must have want moet snel presteren.
Er komen veel bestanden op dus als er ook nog een Hdd in kan zitten zou helemaal perfect zijn !

Merk voorkeur: Iets als Asus of Msi.. Maar mag ook een ander merk als het een beetje goed is natuurlijk. Of is het de moeite om te kijken naar een Mac book pro ?

Budget... Maakt niks uit. Het is meer om nu nog even te oriënteren..

Alvast bedankt voor de adviezen ! :thumb:

Met vriendelijke groet,
Youri Wannet
 
Laatst bewerkt:
Belangrijkste staat er niet bij, hoeveel poen wil hij max. uitgeven.....

Zou eens naar een Apple Macbook kijken.
 
Volgens mij staat er duidelijk vermeld dat het budget nu nog niks uit maakt. Het is meer om de oriënteren. ;)

Groetjes
Youri Wannet
 
Zelf samen stellen is geweldig!!! Je koopt precies in je laptop wat je belangrijk vindt en laat weg wat niet interessant is. Kijk vooral naar berichtje 4 en klik daarna eens op mijn naam en bekijk mijn systeem : 100% zelf samengesteld en ik ben er zoooooooooo vreselijk blij mee. ;) :D :D :D (al bijna 2,5 jaar lang)

Een familielid van mij heeft op mijn advies daar ook zo'n ding gekocht. Helaas bleek bij thuiskomst dat het apparaat kuren vertoonde. Teruggebracht en na slechts 3 werkdagen bericht ontvangen dat één van de SSD's een fabrieksfout had. SSD vervangen en de machine draaide als een zonnetje. Service respons en herstel binnen 3 (!!!) werkdagen. Probeer dat maar eens bij MSI, Asus, HP etc. etc. Ik durf een weddenschap (met ongelimiteerde inzet!) aan te gaan met een ieder die bij een van genoemde merken het voor elkaar krijgt om een defecte machine binnen 3 werkdagen gerepareerd (terug) te krijgen............
 
Laatst bewerkt:
Ik ben blij met de posting van Terrarabo. Dat is een prachtig voorbeeld om geen van de 'reguliere' merken te kopen. Stel dat je helemaal geen conventionele hdd in je laptop wil hebben. De machine die in de link te zien is zou theoretisch aan bijna alle wensen van een aspirant koper kunnen voldoen. Maar wat nu als de aspirant koper geen conventionele hdd zou willen? Dan houdt het even op, je koopt de machine zoals deze wordt aangeboden,........ of niet. Bij BTO heb je de vrijheid om zelf te bepalen of je 1, 2, 3 of zelfs 4 SSD's in je machine wil hebben of elke andere variant.
 
Ik snap je even niet gast0225 !?

SSD is wel een must have want moet snel presteren.
Er komen veel bestanden op dus als er ook nog een HDD in kan zitten zou helemaal perfect zijn !


Zit er beide in dus ik snap je niet.
 
Topic verplaatst van Aankoop nieuw systeem/Upgraden ----> Laptop (of de aankoop daarvan)

Succes met je vraag:thumb:

;)
 
@Terrarabo : omdat 99% van de laptopfabrikanten simpelweg geen machines aanbieden waarin alleen maar SSD's zitten. TS is daardoor wellcht geheel geconditioneerd en accepteert dat feit als een feit. Daarom pleit ik voor een bedrijf als BTO. Stel dat je budget redelijk hoog is (zoals in mijn geval toen ik mijn machine kocht) dan komt er dus géén conventionele hdd in, maar als je niet beter weet / kunt omdat de reguliere merken geen machines aanbieden met dat soort opties, dan word je dus in zekere zin beperkt.

Gelet op de gebruiksdoelen die omschreven worden, denk ik dat TS liever helemaal geen relatief trage hdd wil, maar liefst 2 of meerdere snelle SSD's.

Om het nog anders te omschrijven : in de in bericht 4 genoemde machine kun je (bijv.) 2 'normale' SSD's kwijt (2x 512 gig) én daarnaast (bijv.) nog 2 Samsung SSD 860 schijven van 2 TB. Dat maakt de totale opslag op een laptopje 5 TB (!!!) Kost wel een paar centen, maar geen enkele andere merkfabrikant biedt je deze opties (of varianten daarop).
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat die Dell niet zal voldoen (schermdiagonaal).
Verder is jouw videokaartopmerking ook wel weer een leuke v.w.b. de aanschaf van een machine waarbij je zelf kunt bepalen welke videokaart erin komt.
 
Ik had je berichtje over dat gewicht gezien (voordat je het verwijderde) en had willen reageren met :

nee hoor, kijk maar eens naar deze, die weegt nog geen drie kilo (2900 gram) maar is wel een 'monster' van een machine :
X•BOOK 17CL73 GTX 960M quad-core - 17.3" Full HD - ACTIE! Linkje : Klik

Naar wens bijv. te 'vullen' met een primaire 512 gig SSD schijf (Samsung Evo) en een secundaire 2000 gig (!!!) Samsung SSD.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan