Laptop voor ouders

Status
Niet open voor verdere reacties.

lin10

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Hallo,
graag zou ik van jullie een tip krijgen ivm het kopen van een laptop voor mijn ouders.

Ze willen een beetje internetten, vooral foto's kijken (diavoorstelling), spelletjes doen (patience), scherm minimaal 17", goed geluid (zijn een beetje doof).
De laptop moet gelijk gebruiksklaar zijn.
Ik zie op het moment leuke aanbiedingen van rond de 400 euro.
Dat is ook wat ik voor uit wil geven. (max. 500 euro)

Ik hoor graag van jullie.
Zijn mijn ouders ook weer blij.

Elke laptop die je zoekt in jouw prijsklasse/wensen voldoen hieraan.
Startklaar. Eenvoudige spelletjes zouden hierop soepel moeten draaien.
Alleen als de volume niet toereikend is voor je ouders ivm de slechthorendheid kan je altijd nog een eenvoudig speakersetje erop aansluiten welke overigens altijd beter klinken als de ingebouwde laptopspeakers.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/694633-Laptop-voor-ouders

Zonder reclame proberen te maken, ben ik erg blij met het merk *ASUS*

Vink

scherm is stuk kleiner maar voor 400 euro kun je er dan ook 2 van kopen.. Ik heb een Asus 1001px besteld bij bol.com. Ik gebruik hem zelf voor programmeren en browsen etc. Lekker licht en heel erg makkelijk mee te nemen.

klik

@nestles TS heeft aangegeven dat hij een 17 inch scherm wilt dan is een netbook geen optie
Toshiba laptop 17 inch scherm en kan prima de dingen aan die je opnoemde
klikerdeklik

hier nog een optie deze is wel wat duurder maar heeft wat meer werkgeheugen en opslag capaciteit
klikerdeklik

voor luider geluid raad ik een headset of oortjes aan laptop speakers zijn zoiezo niet echt super luid

Laatst bewerkt:
misschien is een chromebook iets
deze zijn makkelijk in gebruik ook voor oudere mensen
alleen voor zo ver ik weet is er geen chromebook met 17'' scherm

Mijn ouders hebben een Core i3 4GB Intel HD Toshiba 17inch bij de Mediamarkt voor 450 euro gekocht. Vergeleken met andere laptops vind ik het een prima laptop voor mijn ouders vanwegen de grote toetsen van het toetsenbord (makkelijker typen). Is verder niet zo'n spannende laptop, doet het gewoon wat het moet doen. Geluid is wat mij betreft hard zat.

De Core i3 is ook ruim voldoende voor de taken die ze willen uitvoeren.

Maar voor jouw prijzen zit je met een 17inch tussen de HP G7 en Toshiba L670 in. HP is overigens ook prima. Kijk eerder waar je het koop voor eventuele garantie afhandeling. Bij mediamarkt kan je trouwens altijd nog afdingen..

Laptop-voor-ouders

ik weet geen betere adviezen dan je al hebt...

Vink

Bedankt voor de adviezen :thumb:
Ik ga mijn ouders blij maken.
groetjes
Linda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan