Laptop voor school

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwillem117

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Ik moet voor school een nieuwe laptop kopen. Ik heb minimale specificaties meegekregen en verder moet ik het nu maar zelf uitzoeken.
Ik heb al heel veel interessante laptops gezien maar er zijn maar weinig met Firewire.
Heeft iemand misschien tips voor een laptop voor mij?

Minimale specs windows:
I-5 of recente AMD Phenom II
500GB harddisk
4gb werkgeheugen
Firewire
256mb deticated videokaart

Voor Macbook:
Minimaal 13 inch 2.3 Ghz

Misschien handig om te vermelden wat je budget is en welke opleiding je doet.

Ik doe de opleiding communicatie multimedia design. Mijn budget is 600 tot 700 euro max

Hallo Janwillem, mag ik vragen waarom je persé Firewire wilt?
Volgens mij zijn die er alleen nog voor oudere digitale camcorders en sommige harddisks. De modernere doen alles met USB 2.0 of zelfs 3.0.
Toevallig moet ik in een Windows 7-64bits Desktop firewire toevoegen, i.v.m. een oudere Sony camcorder (iLink): 't was een hele toer er één te vinden die met 64bits W7 overweg kan en ik weet het pas zeker als ie het achteraf blijkt te doen...
Voor laptops zijn er trouwens ook nog Firewire adapters.
Ben benieuwd naar je reactie, groet
Pavanos.

De firewire stond op het eisenlijstje van de school maar ik heb het nagevraagd en het blijkt toch niet nodig..

Mooi, gauw vergeten dan, ga maar lekker voor een mooie snelle met USB 3.0 en een lekkere hap aan werkgeheugen (inderdaad minimaal die 4 GB).
Maar eerst goed nadenken hoor, veel over nalezen op internet, erover praten met mensen met ervaring en vooral niet te snel willen zijn.
Ook opletten dat het toetsenbord lekker typt, heb ik zelf ook een keer een foutje meegemaakt. Was een ellendig ding dat niet opschoot!

Succes ermee, 't beste en een groet van
Pavanos

NB vergeet je niet jouw vraag op 'Opgelost' te zetten?! Dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan