laptop voor school

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieckb

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2015
Hallo allemaal,

Helaas is mijn oude laptop die ik gebruik voor mijn opleiding kapot gegaan en is het helaas tijd voor een nieuwe.

De laptop ga ik voornamelijk gebruiken voor mijn opleiding applicatie ontwikkelaar. Momenteel zijn we veel bezig met HTML, CSS en PHP maar eigenlijk moet ik gewoon alles qua programmeren op deze laptop kunnen doen. Het is dus zeker ook belangrijk dat ik een snelle laptop heb en dat ik tijdens de les niet de hele tijd hoef te wachten of dat alles weer vast loopt.

Verder is het voor de opleiding ook erg makkelijk als ik een mogelijkheid heb om bijvoorbeeld basis taken van photoshop uit te voeren en als dat ik meerdere programma's open heb staan zonder problemen. Zelf zou ik het leuk vinden als ik een keer battlefield 4 of een potje league of legends kon doen op mijn laptop. Maar dit is zeker geen eis omdat het een laptop is voor school.

Mijn voorkeur gaat uit naar een laptop die 15.6 inch is met een full HD beelscherm.

Het maximale dat ik aan de laptop wil uitgeven is €700. Dit is echt de max en als het kan liever nog wat goedkoper. Maar uiteraard wil ik wel een goed product die de rest van de opleiding ook mee kan.

Zelf had ik deze laptop al gevonden. Het lijkt me een prima laptop voor deze prijs die zeker erg snel is en de hele opleiding zeker nog wel mee gaat (3 jaar). Deze laptop heeft volgens mij een van de nieuwste i5 processoren namelijk de Intel core i5 6200U, 8GB RAM, een full HD beeldscherm en een Nvidia Geforce GT 930M en een 1TB SSHD.
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_medion-akoya-p6659-1407922.html

Persoonlijk heb ik echter geen ervaring met het merk Medion en staat het bij mij vooral bekend als: De laptops van de Aldi. Wellicht heeft iemand ervaring met Medion?

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren voor een goede laptop.

Alvast bedankt,

Hoi,

Medion is gewoon een goed merk is vaak ook gebruiker gevoelig of hij goed of slecht is maar bij elk merk heb je wel eens een probleem maar om te gamen is de videokaart in deze medion toch wel minnetjes volgens mij

Nieckb : lees deze even door en misschien ook deze.

Gelet op jouw 'eisen' vermoed ik dat de machine(s) uit link 2 meer geschikt zijn. Het heeft alleen gevolgen voor je budget............

Ben zo vrij geweest om je vraag te verplaatsen. Voor laptops of aankoop daarvan hebben we een eigen sectie.
Succes met je vraag.

Hallo Modag,

Deze laptop ga ik voornamelijk gebruiken voor school. Het lijkt me wel leuk als ik hier een keer "casual" op game. Misschien dus een keer een potje Battlefield 4 na schooltijd op low settings of een potje league of legends. Of kan dit ook al helemaal niet? Echt gamen doe ik namelijk gewoon thuis op mijn desktop pc. Maar die is nogal moeilijk meenemen naar school.
Volgens de site Game debate (een soort van can I run it?) moet Battlefield 4 nog wel lukken. Of klopt dat niet? http://prntscr.com/a4d1ka

In ieder geval vind ik het voornamelijk belangrijk dat de laptop gewoon snel is en dat mijn laptop me niet de hele tijd in de weg zit. Dat is uiteraard wel handig met een opleiding Applicatie ontwikkeling :P

Een op alle aspecten snelle machine voor max. € 700 en 'liefst nog minder', is nog niet gebouwd.
Misschien is het aardig als je ons vertelt wat je voor laptop hád. Wellicht ga jij een machine van 600 a 700 supersnel vinden. Is dus vrij relatief, het hangt er vanaf wat je had......

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik in ieder geval meer letten op de CPU dan op de GPU...

Een laptop van €700 die ALLES kan op topsnelheid verwacht ik zeker niet. Dat mijn laptop sneller dan mijn pc is ook niet (i5 4460, 256GB SSD en Gtx970).

Gewoon een laptop waar ik voornamelijk programmeer werkzaamheden voor school op kan doen, het gebruik van photoshop voor kleine edits en zo nu en dan een keer een game.

De laptop die kapot is gegaan had een i7 3332qm wat al een wat oudere versie is van de i7. Deze laptop had 6GB Ram en een Nvidia GT 710M. Deze laptop had de laatste tijd dus al veel problemen en het is hem een beetje fataal geworden een paar weken geleden.

Op het moment heb ik een laptop uit de prehistorie als vervanging. Met een intel pentium dual core processor, 4GB Ram en een Nvidia geforce GT 103M.

Elke keer wanneer ik mijn laptop verplaats valt de laptop uit omdat de accu helemaal niet meer werkt. De Intel Pentium is zo sloom als maar kan... en de Nvidia Geforce Gt 103M... Ja dat is al helemaal niks.

De laptop waar ik dan ook naar zoek is een laptop die snel programma's opstart, een accu die werkt zodat mijn laptop niet steeds uitvalt wanneer ik naar een ander lokaal moet verplaatsen, een laptop die snel opstart, De laptop mag niet traag worden wanneer ik meerdere programma's open heb staan.

Persoonlijk heb ik dus voor deze laptop gekozen omdat er een SSHD in zit. Die sneller zijn dan een normale HDD maar iets langzamer dan een SSD, een 6e generatie i5 processor die ook erg snel is en misschien nog wel sneller dan de i7 3632qm. Ik zoek dus eigenlijk naar de moderne versie van mijn oude laptop.

Qua processor was de overleden laptop (overall) sneller dan de nieuwe die je van plan bent te gaan kopen: klik

Gelet op wat je schreef over meerdere taken tegelijk uit willen voeren, zal de basisfrequentie van de I7, die 0.2 GHz lager ligt dan die van de nieuwe I5, mogelijk overruled worden door de turbo van de I7 die weer (aanzienlijk) hoger ligt dan die van de I5.
Omdat specifieke taken, specifieke dingen van een processor vragen, is het per definitie mogelijk geen exacte wetenschap, maar als technisch leek zou ik mogelijk stellen dat je er in jouw specifieke situatie qua processor op achteruit zal gaan?

Laatst bewerkt:
Deze laptop is op het moment in de aanbieding bij Mediamarkt:
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_asus-a555lj-xx1268t-1422001.html#

De kost ook €700 maar heeft geen Full HD beeldscherm, wel een I7, 6GB Ram en een GT 720M.

Deze levert dan denk ik wel meer prestatie's dan dat de Medion laptop doet. Alleen in games wat minder. Maar zoals ik al zei heeft dat geen hoge prioriteit. Wat me echter niet zo aanspreekt bij deze laptop is dat er geen 1080p scherm in zit. Maar wellicht zijn dit ook te hoge eisen voor een laptop van €700.

Dat was wat ik in de 1e regel van bericht 6 schreef.
Ik heb net even een 'open' zoekopdracht gegeven op een vergelijkingssite, maar bij alle machines tot 700 a 750 ero, is óf het ene, óf het andere weer net even minder dan wat jij zoekt.
De ene keer is het dus geen full hd, de andere keer is het weer een ontzettend laag geklokte processor, bij een derde is het weer de videokaart die integrated is enz. enz.

Pas rond de € 800 zijn er machines die aan al jouw basis 'eisen' voldoen. Als jij echt nog 3 jaar verder moet met het ding, dan nam ik een krantenwijkje voor een week of wat en spaarde ik er zo'n € 200 bij. Dat is het waard voor machines van 800 tot 900 euro!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan