Laptop voor video bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

rockz0r

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Hallo mensen!

In de toekomst ga ik op kamers wonen maar wil mijn hobby, videos monteren, behouden en daarom zoek ik nu een laptop die Adobe CS6; Adobe After Effects en Adobe Premiere Pro kan draaien. Zelf ben ik niet z'n computer techneut en dus vraag ik jullie om hulp :)

Adobe CS6 requirments:
http://helpx.adobe.com/x-productkb/policy-pricing/system-requirements-master-collection.html

Laptop:
-Batterij: als het maar paar uur kan draaien, zal het vaak in de stopcontact stoppen.
-Gewicht: maak niet uit
-Inch: 15-20 inch ongeveer
-Merk voorkeur: Asus, omdat ze niet snel oververhit raakt(heb ik gehoord).
-Laptop: liefst met een TV out, usb 2.0 (3.0 ook mogelijk), 8GB RAM, minstens 500GB hardeschijf en vooral niet te snel oververhit!
-Prijs: Max 600-650 (het mag meer. . . )

Vragen vragen vragen:

-Moet de laptop een videokaart beschikken of is een 'integraded graphic card' voldoende?
-Weet iemand nog een goede website dan azerty, alternate, bol, mediamarkt, dixons etc?
Ik heb nog nooit een laptop gebruikt en weet niet echt waar je op moet letten, iemand handige tips waar ik op moet letten :) ?

Voldoen deze laptops aan de requirments?
meer volgen

Suggesties zijn welkom en bij voorbaat dank! :D

rockz0r

Bedankt voor je post Ralpholi! Ik zal eens een kijkje nemen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Pfoe videobewerking. Je zal een goede cpu en gpu nodig hebben en ook flink wat ram.
De laptop moet sws een videokaart hebbem voor videobewerking.
Saturn.nl is een goede winkel.
Daar ik mijn laptop (een asus n76vj) ook vandaan. Zeker een kijkje nemen. Ik heb mijn laptop gekocht tijdens 21% korting weken. Dus ongeveer 200 euro bespaard.

geen Ultrabook aanschaffen als je wilt gaan videobewerken die dingen zijn niet krachtig genoeg

verder is een videokaart alleen handig voor het terug spelen van de content die je gecreëerd hebt niet voor het maken want dit word vooral door de cpu gedaan
pas zodra je zware 3ds max modellen gaat maken en 3d render programma's gaat gebruiken is een videokaart met stabiliteit echt van belang

wat je wilt is extra veel werkgeheugen en een krachtige CPU een SSD kan ook helpen bij het snel inladen van grote video bestanden
echter zul je wel een beetje moeten inkorten op je eisen want 650 euro voor een render laptop is wel krap

deze laptop is een stuk krachtiger
http://tweakers.net/pricewatch/321809/asus-r500-series-r500vd-sx403h/specificaties/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan