Laptop vs Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Ik wil binnenkort een andere pc gaan kopen en twijfel wat ik wil.
Kan iemand mij de nadelen van een laptop vertellen t.o.v. een desktop?

Het grootste nadeel van een laptop vind ik dat zeer grafische spellen er slecht vanaf komen qua beeld. Ik doel dan op het verversen van frames e.d.

Zelf ben ik geen gamer en kan zeggen dat ik beter zonder mijn pc kan dan zonder mijn laptop

Een laptop is minder goed uitbreidbaar dan een desktop-pc.

Verder ben ik et met M@rio eens.

Komt nog een stuk ergonomie bij denk ik. Ik merk zelf dat je met een laptop toch altijd in een bepaalde gedwongen houding zit. Achter een desktop, kun je nog wat schuivem met toetsenbord, monitor, bureastoel e.d.

met desktop kan je hem makkelijker uitbreiden en goedkoper en extern apparaten heb je minder last van.

laptop kan je weer daarin tegen nat. makkelijker meenemen naar familie kennis e.d.
En je kan overal zitten putteren bv in de tuin !

Je moet gewoon kijken wat je met de computer gaat doen en dan een besluit nemen.

Laptop kost meer geld in vergelijking met een wat performance betreft gelijkwaardige desktop pc. Maar dat wist je denk ik al.

Laptops zijn diefstal gevoeliger :evil:
Bij defect ben je vaak (99% van de gevallen) de gehele laptop kwijt.

Idd het uitbreiden/upgraden van de hardware is lastige zaak en kost altijd meer dan bij een desktop, en zelf hoby-en zit er dan niet bij...

Zelf zou ik geen laptop aanschaffen als je'm buitens huis niet nodig hebt.
(tenzij de baas betaald natuurlijk:) )

Ik heb zelf een laptop en een desktop maar eigenlijk kan ik ze beide neit kwijt voor school is laptop wel handig ( als hij t doet :p ) en desktop heeft meer performance.

Maar desktop is meer uit te breiden en makkelijker zoals al werd vertelt .

Desktop heeft een beter beeld mits je beeldscherm goed is.

Met een laptop kan je wel buiten zitten maar als er veel licht is kan je t beeldscherm bijna neit aflezen.

Met laptop kan je overal films kijken :) ( DVD's tegenwoordig want in de nieuwere notebooks zit tegenwoordig wel een DVD speler zelf zit er bij mij ook een brander in tis combie dus )

Maar jah t is mer aan jezelf wij kunnen alleen zeggen watv wij beter vinden maar toch zal je zelf moeten kiezen en dat is neit makkelijk..

Persoonlijk zal ik denk ik een desktop keizen mocht ik maar één van beide kiezen.

PS dit is echt zo'n forum waarop eigenlijk iedereen ongeveer hetzelfde antwoord......:p

GReetzz Emiel :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan