Laptop warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sten97

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Beste Helpmij,

Ik heb een vraag, ik heb een laptop waar ik ook soms spellen op speel,
en ja ik weet dat gaat sowieso al moeilijk op een laptop maar toch.
Als ik dan een spel speel word hij heet en valt de laptop uit.
Kan ik daar iets aan doen?

Alvast bedankt! :rolleyes:

Staat hij op een platte ondergrond (bureau) of bijvoorbeeld op je schoot of op bed?
Wat voor laptop heb je? Hoe oud is deze? Welke spellen, hoelang duurt het? Heb je
dit altijd al gehad?

Geef ons wat meer informatie..

Sowieso altijd de laptop op een vlakke ondergrond gebruiken (fans zitten namelijk
aan de onderkant). Daarnaast kan het zijn dat je fan defect is / je laptop vol met
stof zit waardoor deze niet meer goed koelt..

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kunt allerlei 'dure' oplossingen bedenken, maar de meest simpele die je eerst eens uit moet proberen is deze:

LINK

Hou het ding in elk geval niet op schoot of iets dergelijks, want daardoor zijn de ventilatie-openingen aan de onderkant dicht.

Even terzijde: wat voor merk/type laptop is het?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kunt allerlei 'dure' oplossingen bedenken, maar de meest simpele die je eerst eens uit moet proberen is deze:

LINK

Oftewel, je laptop op een vlakke ondergrond gebruiken zodat deze koele lucht aan
kan zuigen via de onderkant.. Als je een laptop op bed gebruikt, gewoon een grote
map of boek eronder zodat de ondergrond alsnog vlak is.. Hier heb je in principe geen
balkjes voor nodig (scheelt je geld en werk).

.

Nou, ik heb hem al op 2 boekjes staan dus dat hij niet op mijn bureau vast staat en nee als ik game doe ik het niet op bed ofzo.
Dus altijd op het bureau maar toch valt hij uit..
Kan je er dus wat aan doen?

Oftewel, je laptop op een vlakke ondergrond gebruiken zodat deze koele lucht aan kan zuigen via de onderkant..
Als je een laptop op bed gebruikt, gewoon een grote map of boek eronder zodat de ondergrond alsnog vlak is.. Hier heb je in principe geen balkjes voor nodig (scheelt je geld en werk).

Kevin: aardig als je ook een duit in het zakje wilt doen, maar dat van die balkjes die niet nodig zouden zijn is natuurlijk onzin. Met een boek (wat voor soort boek dan .. moet aardig groot zijn ...) of map wordt de ruimte niet groter dan wanneer je een laptop op tafel zet. En daar zit nu net het probleem.
Goed lezen wat er in die link staat .....
Niet voor niets worden er allerlei laptopsteunen verkocht en daar ging het verhaal over ....
Overigens is zo'n schootgeval van IKEA ook een prima oplossing.

Ik heb nu een stapeltje van legoblokjes ( 2 x 6 ) er onder gezet, ik meld wel even of het werkt.

... Als je zeker weet dat het aan de temperatuur ligt kan je ook een kooling pad nemen,

Laatst bewerkt:
Nou, ik heb hem al op 2 boekjes staan dus dat hij niet op mijn bureau vast staat en nee als ik game doe ik het niet op bed ofzo.
Dus altijd op het bureau maar toch valt hij uit..
Kan je er dus wat aan doen?

Sorry, maar ik hád al gevraagd naar het merk/type.
Sommige staan erom bekend dat ze niet goed ventileren.
Misschien ook handig als je aangeeft hoe oud hij is, want ook stof en vervuiling kunnen de oorzaak zijn.

wat ook helpt bij stof is gewoon met een stofzuiger langs de fans gaan
en met een cocktailprikker of zo de fan stil houden terwijl je dat doet.

Gewoon even wat meer info geven.. Nu is het zoeken naar een speld in een hooiberg..

Het ligt er ook aan wat jij "heel heet" vindt.. Als je aan de onderkant van een laptop
voelt is het sowieso altijd warm.. Dit betekent niet meteen dat het een hitteprobleem is!

schrijf ze allemaal maar op,
(Print-screen is ook handig)

zelfdeprob

alowa, tja..
mijn laptop wordt ook best warm
maar ik weet niet of het daar aanligt.
ik gebruik hem bijna altijd op mijn schoot of op bed.
ik heb 'm nu bijna een jaartje, over twee maanden een jaar ;d
enn als ik dan bv. de sims doe
dan kan hij na twee uurtjes ook ineens wegvallen.
dat is heel vervelend als je net helemaal zo'n huis hebt. xd.
xiris.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan