laptop weigert verbinding te maken met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcnick

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2010
Hallo,

Ik heb sinds kort een Vaio VPCYB3V1E laptop voor erbij en die weigert internet verbinding te maken met de router die op de bovenverdieping staat. Alle andere apparaten (iPhones, andere laptops en tablet werken er wel gewoon op) maar mijn Vaio weigert er verbinding mee te maken. In de meeste gevallen kan de Vaio het internet niet eens vinden ondanks dat ik 5 meter van de router sta. De Vaio werkt wel gewoon op elk ander internet, ook op de router op de beneden verdieping, bij mijn vriendin thuis en op school maar dus die ene router niet.

De drivers van de netwerkkaart zijn allemaal up-to-date, hij ondersteunt ook gewoon N internet (Het is een atheros AR9285 kaart). En de router staat op alleen N uitzenden, maar daar zou hij geen probleem mee moeten hebben.
Ik kom er niet meer uit, hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

Verschillen gaan bekijken tussen de router beneden en de router boven. Vooral op het gebied van 802.11a/b/g/N
Zelf zou ik de router boven op mixed mode zetten, dus met ondersteuning van (minstens) 802.11g en 802.11n

Succes,

Tijs.

Dat heb ik al geprobeerd, maar ik kan deze router gewoon niet vinden met mijn Vaio, en de sporadische momenten dat het netwerkcentrum deze router vindt kan ik niet verbinden en dan is daarna gelijk de hele router niet meer te zien. Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd, ook mijn vader (zelfbenoemd kenner) kwam er niet uit, daarom probeer ik via jullie een andere oogopslag te verkrijgen. Het is ook niet dat ik toegelaten moet worden via het ip of mac adres, want die optie staat uit.

Ik heb dan zo snel geen idee. Hopelijk komt iemand nog met suggesties.

Wél heb ik een alternatieve driver die je kunt proberen: deze
Kun je mét of zonder verbindings-hulpprogramma installeren.

Tijs.

beveiliging van de router staat misschien op open en die van de laptop op gedeeld of andersom, of laptop draait alleen op N netwerk en router op B/G en als de router N niet aankan dat werkt het ook niet.
En dan heb je ool niks aan de mixed mode, zoals eerder geschreven was.

Suc6 met zoeken

Ben S.

Laatst bewerkt:
Dank voor alle reacties tot nu toe, maar helaas nog niet de juiste.

Ik heb dan zo snel geen idee. Hopelijk komt iemand nog met suggesties.

Wél heb ik een alternatieve driver die je kunt proberen: deze
Kun je mét of zonder verbindings-hulpprogramma installeren.

Tijs.

Deze tip nog nagevolgd? Wel eerst de VAIO draadloze driversoftware deïnstalleren voordat je deze driversoftware installeert.

Tijs.

Die driver heb ik ook geprobeerd ja, werkte niet, uiteindelijk opgelost door router op een ander kanaal te laten uitzenden. Maar allen bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan