Laptop werkt niet helemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekj

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Ik heb een laptop die niet helemaal goed werkt. Hij start bijna nooit op waneer ik probeer om hem aan te zetten. Soms dan komt er een melding dat de windows is beschadigd. Soms komt er helemaal niets. En soms start windows gewoon maar dan gaat deze na een tijd weer uit en dan komt er een blauw scherm met: Computer is afgesloten om schade te voorkomen. En de laatste tijd start windows eigenlijk niet meer op. Wat is hier het probleem?

Laatst bewerkt:
Hallo

Persoonlijk zou ik de harddisk eens controleren d.m.v. een diagnostische tool van de harddisk fabrikant .

Het ram geheugen van deze laptop eens testen d.m.v. memtest zou mijn volgende stap zijn.

Peter

Hoi,

Bedankt voor de reactie. Hoe kan ik deze tests uitvoeren?

Door de specs van je laptop door te geven (merk/type serienr. enz)

U kunt Ultimate Boot CD downloaden en branden op een lege CD of DVD.
Als u de laptop vanaf de CD start kunt u gebruik maken van meerdere diagnose programmas waaronder programmas die uw hardeschijf controleerd door alle sectors te lezen. U kunt ook via de cd Mini Windows XP opstarten en chkdsk /r starten.

Wat ik ff in het kort heb gezien,laptop is 5 jaar oud en de kans dat je schijf het langzaam begeeft is reëel. Je kunt SeaTools for DOS downloaden die opstartbaar/bootable is en daar je schijf mee controleren,werkt ook voor andere merkschijven. Je moet hem wel via een andere pc downloaden en branden (ISO-bestand) met software dat met ISO kan omgaan,b.v. CD Burner XP
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan