Laptop werkt niet. Windows XP bootable nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stemmertje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
180
Hallo,

Mijn laptop werkt nog steeds niet maar kan me vorige topic niet vinden. Maar nu heb ik ook windows xp nodig wat ik kan branden op een CD en welke bootable is.

Met behulp van iemand hier heb ik in oktober zo'n CD gemaakt. Maar als ik die nu in de laptop doe die na opstarten helemaal niets doet (alleen zwart scherm) kan ik geen R toetsen en krijg ik ook niet het scherm wat je hoort te krijgen.

Heeft iemand weer de link voor me zodat ik een nieuwe cd kan maken? Misschien is die ik nu heb beschadigd. En afgelopen week heb ik een erg drukke week gehad dus kon een niets meer doen aan die laptop.

Bedankt.
 
Oh en voor de duidelijkheid, deze melding krijg ik na opstarten met een zwart beeld op de achtergrond:


Deze toepassing kan niet worden gestart omdat SHL WAPI.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.
 
Start op vanaf je cd/dvd..
Dit heb je wel veranderd in je bios dus dat ie wel vanaf cd/dvd start?
 
Hoi Maikel,

Ja dat heb ik idd veranderd. Deze laptop (waar ik nu op werk) had in oktober ook zoiets en toen is het goed gelukt met die CD die ik toen met behulp van hier gebrand heb. Dus ik wist nog ongeveer wat ik moest doen en heb als eerste dat gecontroleerd.
 
Het is een Packard bell toch?
Staat er geen verborgen partitie op je pc dan?
 
Hey Maikel,

Nee die heb ik wel doorgelezen, alleen de stappen die ik moet ondernemen kan ik pas doen als ik een bootable CD van Windows XP heb. En de link die ik toen heb gekregen staat er niet meer volledig op. Dus ik kan die stappen niet doen zolang ik windows xp niet op cd heb staan. Begrijp je?

(In mijn eerste berichtje heb ik het over een andere topic maar daar kan ik sowieso niet veel mee omdat ik eerst windows xp moet branden)

Bedankt voor je hulp trouwens.
 
dan kun je de pc naar de fabrieksinstellingen zetten zoals je die kocht mss.
 
Ik hoop dat je geduld hebt mijn vragen te beantwoorden want weet echt niks van computers. Maar hoe kan ik dat vinden nu de laptop nergens op reageert en alelen een zwart beeld geeft? Ik kan wel in BIOS. Maar zelfs veilige modus lukt niet.
 
Maar de oplossing is niet hetzelfde mischien als in dat andere topic...
Je schrijft werkt nog steeds niet maar in je andere topic zeg je dat ie wel weer goed was..


wat is er gebeurd dat ie het nu niet meer doet?
Is er wat gebeurt of krijg je een melding?
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is er naar mijn weten niets gebeurt. Het enige wat ik doe op de laptop is internetten en word gebruiken. Ik download geen muziek of spellen ofzo. En internetten op gewone fora/nieuwssites/google enz. Maar ik had hem dus zoals gebruikelijk gebruikt en toen ik na een paar uur weer op de laptop wilde kreeg ik een zwart beeld en de volgende melding:

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat SHL WAPI.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.



Maar ik weet dus totaal niet wat ik er aan moet doen. Dacht alleen misschien ook met windows xp cd opstarten en dan r toetsen en dan evrder kijken.
 
Maar de oplossing is niet hetzelfde mischien als in dat andere topic...
Je schrijft werkt nog steeds niet maar in je andere topic zeg je dat ie wel weer goed was..


wat is er gebeurd dat ie het nu niet meer doet?
Is er wat gebeurt of krijg je een melding?

Oh ik begrijp wat je bedoelt. Nee dat is een andere laptop. Heb er 2. Dit is dus een volledig nieuw probleem. Die vorige topic, sindsdien werkte de laptop gewoon weer goed.
 
Doe je dat wel goed de first boot op cd/dvd zetten?
Hij moet dan toch echt opstarten,anders probeer die cd eens in de goede laptop maar niks doen even kijken of die automatisch opstart..
Is deze laptop nieuwer dan die andere dan?
Weet je wat er in zit mss dat deze sata aansluiting heeft en daardoor mss niet de cd opstart..
 
Het ligt aan de CD. De andere laptop opent er ook niet mee. Beide laptops zijn uit 2005/2006 als ik me niet vergis.

Ik begrijp je laatste zin niet?

heb je misschien een link naar windows xp? heb lege cd's. dan kan ik nogmaals branden.
 
Opstarten en gelijk daarna op de F11 knop rammelen.
Wat doet hij dan ?
Als je in een recovery mode komt dan kiezen voor fabrieksinstellingen.

welke laptop heb je precies ?
serienummer ?
 
Opstarten en gelijk daarna op de F11 knop rammelen.
Wat doet hij dan ?
Als je in een recovery mode komt dan kiezen voor fabrieksinstellingen.

welke laptop heb je precies ?
serienummer ?


hey klepzeikers, als ik op f11 druk dan kom ik in het herstelprogramma. Heb eerst gekozen voor windowsXP systeemherstel maar dan krijg ik daarna weer dezelfde melding.

als ik kies voor herstelprogramma en dus wordt hersteld naar de status zoals toen ik het kocht, raak ik dan al mijn bestanden kwijt? Er staat bij help dat je ze later kunt ophalen maar klopt dit en zo ja hoe doe je dit?

als ik hier antwoord op heb zal ik er op klikken want er staan een paar belangrijke bestanden op die ik niet kwijt wil/kan.

heel erg bedankt voor je hulp.

het is trouwens een Packard Bell XP Home Edition met serienummer 107392780135 en er staat MS-Model: SCG00 IN 0035
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan