Laptop werkt nog alleen in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roosjansen

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Berichten
11
Beste allemaal,

Als ik mijn laptop wil opstarten, duurt dit drie keer zo lang dan normaal.
Als hij eenmaal is opgestart, werkt hij ongeveer 1 minuut en reageert dan helemaal nergens meer op.

Als ik hem in de veilige modus opstart, doet hij het echter wel.
Maar dit is niet ideaal omdat ik veel functies die ik wel nodig heb, in deze modus niet kan gebruiken.

Ik las dat ik 'systeemherstel' moest doen. Dit werkt echter niet, omdat ik geen 'herstelpunten' heb.
Een 'herstelpunt maken' werkt ook niet.

Ik heb een Dell laptop en het besturingssysteem is Windows 7.
Al mijn bestanden en gegevens staan veilig op een andere schijf, dus resetten zou ik ook prima vinden (kan alleen nergens vinden hoe dit moet).

Alvast bedankt,
Roos
 
hallo,

al geprobeerd om virusscanners te draaien en ccleaner?
 
Ja, maar die werken dus ook niet in de veilige modus en in de normale stand kom ik niet zo ver dat ik ze opgestart krijg.
De standaarddingen die ik uit kan voeren met de F8-toets bij het opstarten kunnen allemaal geen fouten vinden.
 
Bedankt voor het meedenken. Ik zit namelijk op dit moment voor een half jaar in Zweden, dus op laten halen voor reparatie gaat nogal lastig.

De virusscanners konden niks vinden.
F8 en de andere optie heb ik zojuist geprobeerd en dit werkte helaas ook niet.

Ik heb totaal geen verstand van computers, maar als hij in de veilige modus wel gewoon werkt, lijkt het me wel iets wat ik zelf zou kunnen oplossen zonder er hier iemand heel veel geld voor te betalen?
 
Wat al eerder werd geopperd het is waarschijnlijk een Driver probleem.
Zou je toch de drivers opnieuw moeten installeren. (CD'tje)

Want je kan niet op internet begrijp ik eruit en anders moet je via de Windows CD een Checkdisk uitvoeren als je helemaal niet in Windows kan komen.
- Handleiding: https://kb.wisc.edu/page.php?id=6565
 
Laatst bewerkt:
Je kunt in veilige modus ook een systeemherstel doen indien je nog herstelpunten hebt naar een datum van voor het probleem, aanvinken dat je ook oudere herstelpunten wil zien.
 
Dat melde je al maar als je ander herstelpunt selecteert en meer herstelpunten weergeven staan er vaak nog een aantal.

Ook de optie foutopsporingsmodus geprobeerd?
 
Jup, die kon geen fouten vinden.
Hoe kan ik een ander herstelpunt selecteren als er geen herstelpunten zijn?
 
probeer eens bij hardware het stuurprogramma van de gpu/grafische kaart of geluidskaart uit te schakelen in de veilige modus.

mijn laptop kon niet eens meer normaal opstarten , alleen in de veilige modus.
oorzaak bij mij is een defect van de grafische kaart , iets los of zo.

na het stuurprogramma van de gpu uit te zetten doet ie het wel , maar kan alleen niet meer ermee gamen.
zelf uit elkaar halen durf ik voorlopig niet, maar heb wel filmpje gedownload hoe het moet.
 
Geen idee of dit iets met mijn hele probleem te maken heeft, maar heb hem vandaag (tevergeefs) opnieuw geprobeerd op te starten.
Dit ging weer mis, hij bleef weer na 1 minuut vasthangen, maar deze keer mét een melding:

' Exception EOSError in module rtl120.bpl at 0002Af01 Systeemfout. Code: 999 Fout tijdens een bewerking in de pagina '
 
One solution was in regedit, navigate to
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management
add/change PoolUsageMaximum DWORD to 60(decimal). Remember to reboot...

Kijk eens in veilige modus via zoeken en regedit of je die sleutel hebt.
 
Ok, kan je de visuele cue geven als je normaal opstart, dus bv. zwart scherm voor de zwevende bolletjes, de zwevende bolletjes ("orbs"), daartussen tot het inlogscherm, of na het inlogscherm voor bureaublad?

Regedit kan je intypen, ook in Veilige modus, via Start, Uitvoeren, of in het zoekvak. Voorzichtig, niet zomaar iets wijzigen, eerst terugmelden of PoolUsageMaximum werkelijk wel of niet in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management staat.

Lange Pier: Dat wel gevonden i.v.m. Dell? Die is nl. nogal eenkennig in drivers.

P.S: Rtl120.bpl is of een onderdeel van IObit zoals bv. Advanced System Care, of het is gecorrumpeerd door malware, of het is malware. Kijk even in Explorer in %Program Files% of daar een map IObit bestaat, zoja, kijk welke mappen in die map staan.
Dat kan in Veilige modus, & als je de mapnamen gekopieerd hebt naar Kladblok, kan je via Configuratiescherm alles van IObit alvast proberen te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
tja het kan dit of dat zijn.

als je toch een back-up heb van je gegevens , zou ik persoonlijk windows 7 opnieuw installeren.

weet je zeker dat alle registers weer goed zijn geinstalleerd.
 
Ik kan bij de foutmelding op details klikken! Er komt :

HTML:
INFO PLATFORMVERSIE
	Windows 			: 6.1.7601.65536 (Win32NT)
	Common Language Runtime 	: 4.0.30319.1008
	System.Deployment.dll 		: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
	clr.dll 			: 4.0.30319.1008 (RTMGDR.030319-1000)
	dfdll.dll 			: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
	dfshim.dll 			: 4.0.31106.0 (Main.031106-0000)

BRONNEN
	Implementatie-url			: file:///C:/Users/Nika/AppData/Roaming/Microsoft/Windows/Start%20Menu/Programs/Dell/Dell%20System%20Detect.appref-ms%7C

FOUTSAMENVATTING
	Hieronder ziet u een overzicht van de fouten. Verderop in het logboek vindt u nadere details over deze fouten.
	* Activering van C:\Users\Nika\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Dell\Dell System Detect.appref-ms| heeft tot een uitzondering geleid. De volgende berichten voor mislukte acties zijn aangetroffen:
		+ Er is een uitzondering opgetreden bij het lezen van het manifest van [url]http://downloads.dell.com/tools/dellsystemdetect/DellSystemDetect.application:[/url] mogelijk is het manifest ongeldig of kan het bestand niet worden geopend.
		+ Ongeldig teken in de opgegeven codering. Regel 3, positie 9.

SAMENVATTING MISLUKTE TRANSACTIES ONDERDELENARCHIEF
	Er zijn geen transactiefouten aangetroffen.

WAARSCHUWINGEN
	Er werden geen waarschuwingen weergegeven bij deze bewerking.

VOORTGANGSSTATUS BEWERKING
	* [3-11-2013 20:02:44] : De activering van C:\Users\Nika\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Dell\Dell System Detect.appref-ms| is gestart.
	* [3-11-2013 20:02:48] : Bezig met uitvoeren van vereiste updatecontrole, zoals is aangegeven in de implementatie.

FOUTDETAILS
	De volgende fouten zijn aangetroffen bij deze bewerking.
	* [3-11-2013 20:03:21] System.Deployment.Application.InvalidDeploymentException (ManifestParse)
		- Er is een uitzondering opgetreden bij het lezen van het manifest van [url]http://downloads.dell.com/tools/dellsystemdetect/DellSystemDetect.application:[/url] mogelijk is het manifest ongeldig of kan het bestand niet worden geopend.
		- Bron: System.Deployment
		- Stack-tracering:
			bij System.Deployment.Application.ManifestReader.FromDocument(String localPath, ManifestType manifestType, Uri sourceUri)
			bij System.Deployment.Application.DownloadManager.DownloadDeploymentManifestDirect(SubscriptionStore subStore, Uri& sourceUri, TempFile& tempFile, IDownloadNotification notification, DownloadOptions options, ServerInformation& serverInformation)
			bij System.Deployment.Application.DownloadManager.DownloadDeploymentManifest(SubscriptionStore subStore, Uri& sourceUri, TempFile& tempFile, IDownloadNotification notification, DownloadOptions options)
			bij System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentUpdate(SubscriptionState& subState, String& errorPageUrl)
			bij System.Deployment.Application.ApplicationActivator.ProcessOrFollowShortcut(String shortcutFile, String& errorPageUrl, TempFile& deployFile)
			bij System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivation(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension, BrowserSettings browserSettings, String& errorPageUrl)
			bij System.Deployment.Application.ApplicationActivator.ActivateDeploymentWorker(Object state)
		--- Ingesloten uitzondering ---
		System.Xml.XmlException
		- Ongeldig teken in de opgegeven codering. Regel 3, positie 9.
		- Bron: System.Xml
		- Stack-tracering:
			bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(String res, String arg)
			bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.InvalidCharRecovery(Int32& bytesCount, Int32& charsCount)
			bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.GetChars(Int32 maxCharsCount)
			bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.ReadData()
			bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseText(Int32& startPos, Int32& endPos, Int32& outOrChars)
			bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseText()
			bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseElementContent()
			bij System.Deployment.Application.ManifestValidatingReader.XmlFilteredReader.Read()
			bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.Skip()
			bij System.Deployment.Application.ManifestValidatingReader.XmlFilteredReader.Read()
			bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.Skip()
			bij System.Deployment.Application.ManifestValidatingReader.XmlFilteredReader.Read()
			bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.Skip()
			bij System.Deployment.Application.ManifestValidatingReader.XmlFilteredReader.Read()
			bij System.Xml.XmlCharCheckingReader.Read()
			bij System.Xml.XsdValidatingReader.Read()
			bij System.Deployment.Application.ManifestReader.FromDocument(String localPath, ManifestType manifestType, Uri sourceUri)

TRANSACTIEDETAILS ONDERDELENARCHIEF
	Er is geen transactie-informatie beschikbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat al eerder werd geopperd het is waarschijnlijk een Driver probleem.
Zou je toch de drivers opnieuw moeten installeren. (CD'tje)

Want je kan niet op internet begrijp ik eruit en anders moet je via de Windows CD een Checkdisk uitvoeren als je helemaal niet in Windows kan komen.
- Handleiding: https://kb.wisc.edu/page.php?id=6565

Dat zeg ik, dat er een fout is in het besturingssysteem, drivers, volume, register ect. Probeer bovenstaand is. (Register kan je eventueel vervangen met een nieuw register van je Windows CD)
- CHKDSK /r
- Of in veilige modus in de Command promp (Windows teken + R > CMD) Typ je Chkdsk f: /r (In het zwarte scherm). Nadat je de pc opnieuw opstart, gaat de pc zichzelf weer maken ;)

Je kan de handleiding eventueel uitprinten.
Register: http://support.microsoft.com/kb/307545/nl > Weet niet of het Voor Windows 7 ook werkt, heb het alleen met XP geprobeerd. (Kan je testen)
- Hoe oplossen volgens Microsoft zelf: http://support.microsoft.com/kb/822705/nl (Checkdisk)

Edit: Leg je laptop aan de stroom, want als de pc uitvalt tijdens het uitvoeren van een checkdisk, kan het zo zijn dat je daadwerkelijk alles kwijt bent.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan