Laptop WiFi stand alone : Welk Netwerk veiligst-best ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik gebruik een Laptop WiFi(router) stand alone en het Netwerk staat nu ingesteld op Thuisnetwerk. (Op de laptop Windows 7 geïnstalleerd)
Toch weet ik niet of dat in mijn situatie de beste-veiligste keus is.
Alles wat ik er over lees, ik blijf er over twijfelen. Ik vermoed dat Openbaar Netwerk het best is, al is mij dat niet helemaal duidelijk !
Kortom, welk netwerk is nou (in deze situatie) het best-veiligst om mee te werken ? Thuisnetwerk, Bedrijfsnetwerk of Openbaar Netwerk ?

Gewoon wat het zegt: Op je eigen thuisnetwerk Thuisnetwerk instellen, op de zaak Bedrijfsnetwerk en op alle andere plaatsen (behalve bij goed vertrouwde familie/kennissen) Openbaar.

Tijs.

Maakt het daarbij uit, of je al of niet een wachtwoord (beveiligd netwerk dus)
toepast. Ofwel, is een netwerk (ongeacht thuis, bedrijfs of openbaar) dan sowieso goed beveiligd tegen mogelijke indringers ?

Het delen van bestanden is (in de firewall etc.) opengezet in Bedrijfs- en Thuisnetwerk. Het onderscheid tussen al die 3 door Microsoft bedachte netwerksoorten is grotendeels/helemaal op firewall regels gebaseerd.
En wat je bedoelt met beveiligd netwerk begrijp ik niet. Ik neem aan dat je bedoelt dat je een draadloos netwerk hebt met een WPA2-PSK netwerkwachtwoord erop.
Dan kun je Thuisnetwerk instellen. Natuurlijk moet je dat niet doen als je draadloze netwerk door iedereen te gebruiken is (zonder beveiliging, dus).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt

Bedankt voor de reacties. Maar nog even over Openbaar Netwerk.
Met dat Openbaar, zou je denken 'voor iedereen'.
Maar er wordt dus bedoeld, werken in een openbare ruimte en dat op daar - en op dat moment -
in principe niemand kan inbreken ofwel toegang heeft ?

Laatst bewerkt:
Ja.. met strakkere regels dus...
In Zonealarm wordt het thuisnetwerk de zgb "trusted zone" genoemd. Dus dan geef je de ip range aan die je daar gebruikt.
ZA geeft ook aan welk programma naar "buiten" wil... dat doet de Windows firewall niet.
ZA geeft wel vaker meldingen en dat vinden een aantal mensen lastig..
Als je er aan gewend bent... valt het reuze mee is mijn ervaring.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan