Laptop wil geen films naar schijf branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

julesyeah123

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2013
Hallo,

Ik heb een Medion Akoya, eerst Windows Vista. Nu Windows 7.
Ik wilde een filmpje van ongeveer 20 minuten op een dvd-schijfje branden.
Deze dvd-schijfjes heb ik gekocht bij de Action.
Het zal niet aan de Action kwaliteit liggen, want ze zijn overal te koop.

Toch stopt hij ongeveer net over de helft met branden, schrijflade gaat open en je kan je dvd eruit halen.
Ook nu staat er Helemaal niets op!

Ligt het aan mijn laptop of dvd's,

KAN IEMAND MIJ HELPEN?

Groetjes,

Tja, dat kan aan zóveel dingen liggen. Laten we bij het begin beginnen : leen / koop eens een schijfje van een ander merk (leen desnoods een RW'tje van iemand, dan kost het ook geen schijfje..............) en probeer het nog eens.

Je kan de film ook eerst helemaal opnemen, en dan op de schijf zetten en klaar is Kees.

xp2

De tip van gast0225 is het onderzoeken waard.

Het zou zomaar kunnen dat die schijfjes het net bij jou niet doen.

Graag zou ik wat meer informatie willen hebben.
Dat filmpje, in welk formaat staat dat? .avi .mpg .wmv .......
Hoe groot is het bestand? (hoeveel mega/giga byte)?
Met welk programma brand je dat naar dvd?

Misschien dat dan meer te zeggen is.

Verplaatst van tv naar laptops

Ik zal het proberen om nieuwe schijfjes te kopen.

Het filmpje heb ik in 2 formaten: wmv en avi

Hoe groot het bestand is weet ik niet, het duurt 20 min en is bewerkt met Windows movie maker.

Ik heb eerst met media player gebrand, daar gaf hij aan hij is succesvol gebrand maar er staat niks op -.-
En ik heb NERO gebruikt, doet het ook niet.

Als dat allemaal niet werkt, heb ik een oplossing. Hier een stappenplan:

1) Download VLC Media Player op: http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

2) Eenmaal geïnstalleerd en klaar voor gebruik doe je de DVD in de speler. Klik bij Automatisch afspelen op afspelen met VLC Media Player.

3) Als VLC gestart is, en de film afspeelt, klik je even op pauze. Klik bij Extra of Weergave, je moet maar even kijken, op Geavanceerde besturing.

4) Als je die Geavanceerde besturing aan hebt gezet, sleep je de tijdlijn van het afspelen helemaal naar het begin. Klik nu op de knop Opnemen, en druk op Play.

5) Als de film bijna is afgelopen, stop je het opnemen VOORDAT de film helemaal tot de laatste seconde is. Dus bij de een-na-laatste seconde. Dan stop je de film (doet hij waarschijnlijk automatisch) en je slaat de opname op. Geef het een naam en locatie, bijv. Bibliotheek Video's of op het Bureaublad. Je mag van de opname gewoon de naam wijzigen, behalve de extensie!!

6) Haal de dvd uit de speler.

7) Open nu de opname met VLC en speel 'm af. Als je ondertiteling aan had staan, staat die nu uit. Die kan worden ingeschakeld door te navigeren naar: Video > Ondertitelspoor > ..... .

8) Doe de lege dvd in de speler en kopieer de film naar de dvd. Wacht even tot hij klaar is, en probeer hem nu af te spelen op de tv of een ander apparaat waar je hem wil afspelen.

LET OP: Zet de computer tijdens het opnemen NIET uit of in slaap/sluimerstand!! En voor alle zekerheid, schakel de schermbeveiliging uit, en houd VLC geselecteerd, zodat de computer niet in de slaap/sluimerstand gaat. En kijk regelmatig of die 't goed doet!

Ik neem zelf namelijk ook weleens films van dvd op met VLC Media Player.

Veel succes!
xp2

Laatst bewerkt:
@xp2

Mooie en duidelijke beschrijving, maar ik begrijp dat het filmpje niet op dvd staat.

Het zijn wmv of avi files.

Ik zou het ook niet weten...

Als je 'm opneemt met VLC, wordt het een .mpg bestand. Die kan denk ik ook wel met de dvd worden afgespeeld op een ander apparaat. Dus volg mijn stappen eens, en reageer als het wel of niet lukt. Of als je nog verdere vragen hebt natuurlijk.

xp2

Ik zal eerst maar eens nieuwe schijfjes kopen, en dan zal ik dat proberen!

Dankjulliewel!

Dat is wel handig ja, anders heb je er nog niets aan. Stuur weer even een post als het is gelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan