Laptop wil niet meer booten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi Allemaal,

Ik heb het volgende probleem.

Laptop HP Pavilion dv9000 en ik wilde een verse Windows 7 er op zetten.

Ik heb daarvoor even in de bios gekeken en misschien iets (teveel) veranderd.:o

Windows7 gaat installeren maar geeft na enige tijd aan:

Set-up kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.

Opnieuw geprobeerd en gezocht maar nu geeft ie aan:

Windows Opstartbeheer

"Kan Windows niet starten dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging.........etc. etc. zie bijlage

Ik kom niet meer verder dan het Windows Opstartbeheer scherm

Weet op dit moment geen oplossing ..
Wie O Wie kan mij op weg helpen.....

Mijn dank is gróóóót.:thumb::thumb:

20160112_094404a.jpg

Set het bios eens terug naar default.

Blijkbaar is het wel een keer gelukt install files op de schijf te zetten, of de oude is er nog.
Daarom krijgt U het advies herstellen te proberen.

Succes.

Laatst bewerkt:
Hoi eric,

bedankt voor je snelle reactie .Ik heb het gedaan en nu kom ik al iets verder...
Ik heb een XP DVD en een W7 DVD geprobeerd.
Maar bij XP krijg ik na de inleiding "setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden " in de setup .
En bij W7 krijg ik na Windows set-up > Windows installeren > Bestanden Kopiëren > Windows bestanden uitpakken en die blijft 0% staan en gaat niet verder..

Hij vind dus geen schijf begrijp ik ....wat Nu.??

Waarom XP zegt dat er geen schijf in zit weet ik niet. Mogelijk herkend hij jou sata drives niet.
Als Setup van Seven loopt, maar blijft langdurig op nul staan, wil dat aleen maar zeggen dat het niet zo'n snelle laptop is.

Setup van Seven start nooit als hij geen schijf ziet.
Daarnaast moet jij je schijf gezien hebben in Setup van Seven.
Het beste kun je daar even kiezen voor alle partities verwijderen en den een van 60 Gig aanmaken voor je OS.
Hij maakt dan zelf een extra partitie aan van 100 MB, maar dat is normaal.

bij XP krijg ik na de inleiding "setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden "
Meest waarschijnlijke oorzaak is dat er een SATA HDD in de laptop en XP heeft standaard geen drivers voor SATA, en dus wordt de HDD niet gevonden.
Je kunt die m.b.v. nLite wel toevoegen aan de ISO van XP, dat heb ik zelf al eens gedaan, en dat werkt perfect.

Wat Eric al aangeeft is goed mogelijk, wellicht is er te weinig vrije schijfruimte om de setup-bestanden uit te pakken dus kies bij de setup voor "Aangepaste Installatie".
Je krijgt dat een scherm met de aanwezige HDD's en de partities.
Kies de juiste schijf, verwijder alle partities of alleen degene waarop Windows moet komen en kies die voor de nieuwe installatie.
Het aanmaken of aanpassen van extra partities kun je na installatie ook vanuit Schijfbeheer doen...:thumb:

Sommige SATA's die standaard ik het bios verschijnen worden wel door XP herkend hoor.

Hoi Mannen,

Ben nog even wezen zoeken en kwam een stukje van Lange Pier ( wie anders :cool:) tegen uit 2009 (?) over "native SATA-configuratie
Dat schijn ik dus per abuis veranderd te hebben.
Deze weer goed gezet en de setup liep nu wel door maar stokte weer in het verder verloop.
Ik kwam uiteindelijk ook tot die uitslag van "Mogelijk herkend hij jou sata drives niet."
Ik heb zojuist jullie tips opgevolgd en zoals het er nu uitziet loopt ie weer soepeltjes door...:d
Eric_Daleboudt en Scrapheap julie hartstikke bedankt voor jullie hulp en voor het meedenken.:thumb:
Geweldig !!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan