laptop wil niet meer in slaapstand / stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

gelderland

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
6
Misschien weet iemand nog een praktische oplossing voor het volgende probleem:
Mijn laptop wil niet meer naar de slaapstand en niet meer naar de stand-by stand. Ook niet als ik de klep van de laptop sluit gaat hij niet in slaapstand, terwijl dat wel is opgegeven als opdracht bij energiebeheer.
Als ik de klep sluit blijf ik een blauw scherm houden met de mededeling: “slaapstand wordt voorbereid”. Maar helaas gaat hij dan niet verder.
Ik heb al een systeemherstel uitgevoerd. Zowel naar 1 week terug alsmede naar 2 weken terug.
Maar beide herstelpunten heb ik weer ongedaan gemaakt daar ik dan de volgende foutmelding kreeg: “er is een fout opgetreden in printer card transfer monitor”.
Afgelopen week is het probleem met de slaapstand ontstaan ( rond donderdag) Het enige wat ik mij kan herinneren is dat ik in deze periode met de volgende probleem situatie te maken had:
Ik had continu een beveiligingsupdate van Microsoft, deze wilde keer op keer gedownload en geïnstalleerd worden.
Het gaat om de volgende: KB936181 beveiligings update
Via de site van Microsoft had ik dit probleem verholpen. Ik moest een bestand weghalen uit de system map. Ik meen dat het bestand iets was van Wms4dll ( ben niet geheel zeker) maar dit stond op de site van Microsoft.
Het had te maken met een update voor het volgende: microsoft xml core service

Ook heb ik afgelopen week mijn oude palm OS proberen te synchroniseren onder XP, maar dit werkte niet.
Ik heb mijn computerleverancier al gebeld, maar die zeggen dat ik gewoon de computer opnieuw moet installeren. Dit lijkt mij wat al te drastisch.
Ik denk toch dat het eenvoudiger moet op te lossen zijn.
Ik heb ook al gekeken bij MSconfig ( onder tabblad opstarten) Ik dacht dat het wellicht te maken zou kunnen hebben met een programma dat blijft draaien en dus de computer verhindert om in de slaapstand te gaan. Ik weet alleen niet wat ik wel of niet kan / mag uitvinken.

Ik heb een Sony Vaio VGN-FE31M
besturingssysteem: Windows XP
 
Welkom op Helpmij.

Heb je je systeem ook nog gecontroleerd op virussen en malware?
Hoe ziet energiebeheer er verder uit? Ga eens naar Eigenschappen bureaublad --> tabblad Schermbeveiliging --> Knop Energie...
Staat daar de slaapstand aangevinkt en andere opties goed?
 
reactie op Frisian

Bedankt voor je meedenken, maar alles staat goed bij energiebeheer.
Ik heb vrijdag nog een on-line scan gedaan via Microsoft Live on Care.
Maar ik zal vandaag voor de zekerheid Hitman Pro ook nog draaien, dan weet ik zeker dat ik voor virussen alles heb gedaan wat ik kon.
Ik denk zelf nog steeds dat er een programma de slaapstand of de stand-by stand blokkeert, maar weet niet welke dit zou kunnen zijn. Computer wil namelijk ook niet op stand-by ( via Start>afsluiten>stand-by... ) ik krijg dan ook hetzelfde blauwe scherm met mededeling.... Stand-by wordt voorbereid..... En vervolgens blijft de computer hierin hangen.
 
Nogmaals bedankt Frisian

De enige mogelijkheid die ik zie tussen al deze info behandelt dat deel van onderdelen welke geen windows certificaat hebben. Volgens deze site zou ik alles via uitvoeren "sigverif " moeten laten checken door deze wizard. Maar het gaat dan over meer als 100 bestandjes. Ik zou ze één voor één moeten verwijderen om dan vervolgens te kijen of probleem is opgelost.
Het lijkt mij nogal linke soep om zomaar bestanden te verwijderen uit de system map, terwijl ik niet weet wat ik vervolgens aan het verwijderen ben. Ik ben bang dat ik dan drivers aan het verwijderen ga, en dat ik dan alsnog mijn computer volledig moet gaan formatteren.
Hier zie ik vreselijk tegenop. Voordat ik alle programma's weer terug heb en al mijn mail weer op zijn plek staat... PPpffff
Ik gebruik namelijk meerdere mailadressen en wel 3 mailprograms. Mozilla Thunderbird werkt prima, kun je makkelijk back- uppen, maar Outlook en outlook express gaat moeilijker.Je moet ieder bestand apart terugplaatsen.
 
Bij opstarten mag alles uit behalve de viruscanner.
En gooi hitman pro in de prullebak.
Doe liever een scan met adawre en ruim de boel op met cccleaner.
 
reactie op kaballes

Ik kan dus alles uitvinken?
Hitman Pro werkt toch ook met adaware?
Ik zal dit gaan uitproberen en ccleaner heb ik ook op computer staan. Ga ik ook nog proberen
 
een aanvulling waar ik vanochtend achter kwam

Ik heb laatst geprobeerd mijn oude palm OS weer te synchroniseren met mij computer ( werkte onder windows 98). Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik zie nu dat bij Systeem> Apparaatbeheer> het volgende apparaat staat > Infraroodapparaten Ik dacht namelijk dat mijn laptop niet standaard iets had met infrarood, dus ik dacht dat het wellicht daar mee te maken kon hebben. Als ik vervolgens op het plusje druk zie ik het volgende> Seriële kabel die het IRDa protocol gebruikt. Ik probeer dit te verwijderen van mijn computer>>>> maar apparaatbeheer reageert dan vervolgens niet. Zou hier het probleem kunnen liggen?
 
Probleem lijkt opgelost

Ik heb nu via de Veilige modus > en dan Apparaatbeheer > verwiijderen van infrarood apparaat, wellicht het probleem olpgelost. Ik heb mijn pc zojuist weer in slaapstand gezet, en zoals jullie ziet is hij er ook weer uitgekomen.
Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan