laptop wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vegalian

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2012
Berichten
1
Nadat ik gisteren mijn Toshiba laptop terug heb gezet naar fabrieksinstellingen met de bijgeleverde CD's omdat hij veel te traag ging naar mijn gedacht, moest ik vandaag 48 updates installeren bij het afsluiten. De updates installeren zich maar bij het opnieuw opstarten krijg ik "PXE-E61: Media test failure, check cable PXE-M0F: Exiting PXE ROM". Heb al veilige modus geprobeerd. Soms geeft hij die error niet maar dan gaat hij niet verder dan windows die aan het opstarten is (gaat juist niet naar waar ik mijn wachtwoord moet ingeven).
Ik heb al naar mijn BIOS instellingen gekeken en teruggezet naar default, maar helaas. Mijn HDD verschijnt ook niet in de BIOS instellingen.
Ik heb ook al de laptop opnieuw proberen terug te zetten naar fabrieksinstellingen met de CD maar ik krijg een error dat hij mijn HDD niet kan vinden.

Alvast bedankt.
 
Deze PXE melding is direct gerelateerd aan dat je harddisk niet gevonden wordt in de bios: Omdat er niets gevonden is om van op te starten wordt geprobeerd om via PXE rom op te starten 'vanaf het netwerk'.

Zou dus heel kunnen zijn dat de harddisk overleden is. En indien ja, dan hadden waarschijnlijk de signalen die je kreeg (over veel te traag etc.) ook met een overlijdende harde schijf te maken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan