Laptop wil niet meer starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milenko

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
465
Hi,

Ik ben er niet helemaal zeker van of dit op de goede plaats staat, zo niet, excuus daarvoor.

Ik heb hier een mini laptop van HP. Durf niet te zeggen welk type het is, want kan dat zou gauw niet vinden (hij is ook niet van mij). Het probleem is, is dat wanneer ik de laptop wil opstarten, hij zwart beeld blijft geven. Ook hoor ik geen fans draaien en/of hardeschijf die werkt. Verder gaat alleen het aan/uit-knopje branden als ik de laptop aanzet, maar meer ook niet.

Owja, zodra ik de pc uitzet door +/- 5 seconden de aan/uit-knop in de drukken, flitst hij aan het eind nog even een wit scherm.

Iemand die mij kan vertellen wat hier aan de hand is en hoe dit opgelost zou kunnen worden?

Groetjes Milenko
 
Heb je de laptop aangesloten op de netstroom of gebruik je de accu zonder aan het netstroom bevestigd te zijn? Krijg je verder geen foutmeldingen?
 
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd. Hieronder het lijstje:
- Met accu, zonder netstroom
- Zonder accu, met netstroom
- Met accu, met netstroom
- Geen netstroom, geen accu en dan de aanknop 30 seconden ingedrukt houden om de overige spanning eraf te halen (?), dit had ik gelezen op internet

Geen van bovenstaande heeft gewerkt. Er wordt ook geen foutmelding gegeven, omdat alleen het aanknopje licht geeft en er verder niks mee gebeurd.

Owja, was nog vergeten te vermelden dat de HD nog wel werkt. Weet niet of dat heel veel toevoeging heeft, maar misschien dat iemand er iets aan heeft :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na wat gepruts werkt de fan weer redelijk... Als ik hem aanzet en hem 1 minuut laat staan, zie ik een fan draaien. Ook wordt de laptop warm. Volgens mij niet té warm, maar dat heb ik nog niet kunnen testen. Het beeld blijft nogsteeds zwart. Iemand die weer wat er aan de hand is?

Iemand vertelde mij ook nog dat de accu misschien kapot kan zijn. Maar als ik de laptop uit laat en aan de netstroom zet en zo een tijdje laat staan, kan ik hem daarna, zonder netstroom "opstarten" (naja... alleen aanzetten). Is het dan mogelijk dat er toch iets met de accu is?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan