Laptop wil niet meer uit, ventilator blijft draaien en beeldscherm blijft zwart

• Onderwerp starter Onderwerp starter BoBru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BoBru

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2015
Hallo,

Zoals de titel misschien wel zegt zit ik met een probleem. Mijn Acer Aspire E1-430 wil niet meer uit, maar het beeldscherm wil ook niet aan. Ik zal het proberen uit te leggen:
Als mijn accu is opgeladen haal ik deze er vaak uit en werk ik op mijn laptop alleen via netstroom. Nu plaatste ik zojuist de adapter in mijn laptop en begon de ventilator direct te draaien. Na een tijdje wachten bleef mijn beeldscherm zwart, accu er maar ingezet, geen resultaat. Toen geprobeerd de laptop uit te zetten d.m.v. de aan/uit knop, zelfs 60 seconden indrukken heeft geen zin. De ventilator blijft draaien en het lampje van de harde schijf brand niet (ook niet knipperen) wel blijft het lampje branden die aangeeft dat de laptop aan staat.

Ik heb zo'n vermoeden dat er iets aan de hand is met mijn harde schijf en/of videokaart. Alleen snap ik dan niet waarom de laptop niet uit wil, zelfs niet als ik deze dicht klap. Ik heb er zelf helaas erg weinig verstand van en aangezien ik mijn laptop 2 weken geleden heb opgehaald voor reparatie van het beeldscherm zit ik nu dubbel te balen (kan ik weer terug) en vind ik het vooral een hele dure grap.

Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen of wat het zou kunnen zijn?

Alvast ontzettend bedankt!

Vriendelijke groeten,
Bo

Ik kan uit je verhaal niet 100% opmaken dat je de magische laptoptruuk al hebt geprobeerd die in 99% van de gevallen dit soort problemen fixt.

Haal de stroom eraf (dus adapter eruit en accu eruit) en houdt de powerknop ingedrukt voor zo'n 30 seconden. Zo zal de laptop 100% stroomvrij zijn. Sluit de adapter vervolgens weer aan en kijk of ie nu wel werkt.

Helaas heeft dat niet gewerkt... Zodra ik dan de adapter dan weer aansluit gaat het lampje branden dat de laptop aan staat en begint de ventilator na ongeveer 10 seconden weer hard te draaien. Uit die status krijg ik 'm dus niet, een zwart beeldscherm en geen reactie op elk knopje (welke ik tot nu toe heb geprobeerd) :(

Nou is dat niet garantie op reparatie?
Je geeft dan aan dat als je hem wilt opstarten dat er geen beeld is,dat deel wat juist gerepareerd is.
Vertel niet meer dan dat, want dan weten ze je precies te vertellen, of het klopt of niet, dat het niet met de reparatie te maken heeft.....
De rest zoeken ze maar zelf uit.
En ja, je bent hem weer even kwijt.
Succes er mee.

Hallo

Geen flauw idee hoe oud deze laptop is ...

Werd deze regelmatig eens zuiver/stofvrij gemaakt ???

Deze symptomen zijn deze van een defekte g.p.u./motherboardchipset.

Zo goed als zeker is deze van het motherboard losgekomen.

Meest voorkomende oorzaak ... langdurige extreme oververhitting , waardoor de soldeerverbindingen tussen de g.p.u. en het motherboard zelfs smelten.

Stofophoping in de heatpiperadiator , het letterlijk opvatten van de benaming laptop (blokkeren van de voorziene lucht aan/afzuigopeningen) zijn de meest voorkomende oorzaak.

Laptop zuiver maken :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/863383-Laptop-word-erg-heet?highlight=laptop+zuiver+maken

In dit geval , heb je garantie op de herstelling ---> deze uiteraard claimen ...

Is blijkbaar niet echt grondig uitgevoerd om nu reeds opnieuw defekt te zijn...

Peter

Mijn laptop is net een jaar oud en ik moet toegeven het nooit geprobeerd te hebben om mijn laptop stof vrij te maken, ben bang dat het daar nu dan ook te laat voor is. Heeft u ook enig idee hoe een defekte g.p.u./motherboardchipset ervoor kan zorgen dat de laptop op geen enkele manier (naast accu/stroomtoevoer verwijderen) kan worden uitgeschakeld?

Ik ga morgen maar weer terug naar de reparateur!
Bedankt voor de tip Kostenzer, ik zal dat wel gewoon zeggen. Op hoop van zegen vallen de kosten mee (of heb ik nog garantie)

Hallo

Je had niet vermeld hoe oud deze laptop is/was ...

Chipset controleerd zowat als van het ganse motherboardgebeuren ....

Zelfs al mocht stof nog de oorzaak zijn ... 1 jaar , en nu al defekt ... niet normaal ...

Ik gok dat dit een compleet nieuw motherboard zal worden ...

Doe dom , laptop werkt niet , en gewoon garantie claimen ...

Peter

Een heel nieuw motherboard... dat zou echt wel een heel duur grapje worden.
Ik heb het even precies nagezocht, mijn laptop komt uit februari 2014... Dus precies 1 jaar en 5 maanden
Garantie claimen bij acer? Dus terug gaan naar de winkel? Of garantie claimen op reparatie?

Bedankt trouwens voor jullie reacties! Ik zat echt met mijn handen in het haar met mijn "computerkennis":P

Laatst bewerkt:
Ja bobru je hebt recht op 2 jaar wettelijke garantie dus terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht en zeggen dat je laptop niet werkt en dat toestel nog onder garantie is.

Aankoopbewijsje niet vergeten.

Maar op het garantiebewijs staat dat ik 1 jaar garantie heb. Weet u zeker dat dit voor alle laptops geldt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan