Laptop wilt niet opstarten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandraaap

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo mensen!

Ik heb 'n vraag. ofja een groot probleem

Nou, ik heb dus een laptop, maar sinds gisteravond toen ik hem eventjes uit had gezet, wilt hij ook niet meer aan, hij blijft zegmaar bij dat windows laad schermpje, ik heb dat ding gister een halfuur tijd gegeven om aan te gaan, maar hij blijft bij dat schermpje, gek wordt ik ervan, want ik heb niks gedaan ermee! en erger zelfs, ik heb op de harddisc heel erg veel van school staan, dat ik voor maandag moet uitprinten, omdat ik anders gewoon niet overga, help oh help...

Probeer eens in veilige modus op te starten. Na je biosscherm onmiddelijk F8 een paar keer intoetsen.
Aansluitend systeemherstel, geen garantie maar daar kun je alvast mee beginnen.

Ja, nou dat heb ik dus gister ook al enkele keren geprobeert maar dat doet ie dus ook mooi niet...

heb je een cd dan kun je altijd nog proberen via de cd op te starten. en dan herstel modus en dan het commando bootfix dat zou misschien kunnen helpen

janus

Ja maar ik heb dus geen CD rom van xp, dus dan kan ik dat moeilijk doen, en trouwens, al mijn schoolverslagen staan erop, schoolverslagen van meer dan 4 a 5 uur werk

download een linux boot cd kun je je bestanden eraf halen vanaf de cd heb je je verslagen in ieder geval terug.

Kun je met f8 wel in het keuze scherm komen van veilig opstarten. kun je daar dan niet her opdracht prompt starten en bootfix uitvoeren

janus

Ik kan heel dat ding niet vinden, CD rom erin gedaan, F10 ingedrukt alleen ik zie geen optie om het bootmenu zegmaar op te starten.

Je bios induiken, en de bootvolgorde aanpassen.

Dus als je hem aanzet, F2, delete of een andere toets indrukken.
Daar zoek je het bootmenu en past het aan naar opstarten van cd.

met F12 tijdens het booten kun je meestal ook kiezen om via cd op te straten zonder de volgorde aan te passen maar aanpassen is voor de toekomt makkelijker

heb je er een usb stick of externe hd aanhangen maak die dan los dat kan ook dit soort problemen geven .

heb ik in het verleden ook weleens gehad

janus

Wacht, ik begin het te snappen denk ik, dus ik moet eigenlijk een installatiecd maken die ik erin moet doen? als ik het goed begrijp? ik heb het nu wel wat '' verder '' gekregen, nu staat hij al zo'n kwartiertje door te laden... maarja, in de veilige modus dus, alleen hij laad gewoon niet door...

das jammer dat was makkelijk geweest.

Ik zou eerst proberen je bestanden met een linux cd eraf te halen en dan pas met windows cd aan beginnen maar dat ik mijn mening

janus

Je kunt je HDD eruit halen, en verbinden met een andere computer.
Dit doe je bv. met een

http://www.yagoda.nl/sata-kabel-converter-p-2430.html

Dan kun je in elk geval eerst je bestanden veilig stellen.

Dit is niet bedoeld om reclame te maken, maar om aan te geven wat ik bedoel.
Bij jou in de buurt ook te koop bij de locale computerboer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan