Laptop Windows 7 traag met Adobe CS pakket

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Een klant van mij heeft een HP ProBook laptop (tweakers specificaties) en de laptop is erg traag als Adobe Photoshop, Illustrator en InDesign samen zijn opgestart.
Memory is van 4GB naar 12GB vergroot.
Is er nog iets te doen om de laptop sneller te maken (softwarematig) of is Adobe CS niet geschikt voor dit systeem? Volgens specificaties lijkt mij wel namelijk.

Thanks!

Check je achtergrond processen eens, kan nog wel eens voor wat geheugen zorgen. Check gelijk even hoeveel RAM er in gebruik is.

@Venga, thanks voor je reactie. Er draaien veel te veel processen; voornamelijk HP "rommel" waarvan ik niet allemaal weet of ik die weg kan halen. Maar zal er nog kritisch naar kijken.
Als ik de diverse software pakketten open heb staan zal ik nogmaals RAM checken.

Als het een quad of duo is dan starten ze niet op alle cores soms toch? dat misschien, of zeg ik nou wat raars.

Oké, zit naast, iedereen op min. i.3? ingeval dat nog iemand core2:, msconfig > comp opstarten > geavanceerd.

Laatst bewerkt:
De harde schijf en de processor zijn nou niet bepaald hardlopers. Vooral die harde schijf gooit roet in het eten verwacht ik. 5400RPM met ook nog Windows naast Adobe software werkt simpelweg niet. Ik raad aan de laptop te upgraden met een SSD. Sowieso was de stap van 4GB naar 12GB al een benodigde optie.

Nuttige link die ik gevonden heb Daarnaast spuugt google ook leuke forumposts uit over SSD's in combinatie met Adobe software, zie deze zoekopdracht (Let op: Engels) .

@bassie9 goede tips! Ik heb SSD al voorgesteld en kan volgende week meer dingen uitproberen die @venga heeft geopperd. Ik zet de vraag op opgelost, lukt het later niet open ik hem weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan