laptop Windows 7 waardig

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hoi, mijn moeders laptop is een ASUS x51R serie laptop met een T2130 (dualcore) processor, 2GB Ram, 120 GB HD en een ATI Xpress1100 videochipset.

Nu is mijn vraag: is het waard om Windows7 hierop te installeren? er staat nu Vista homepremium op, maar het ding is zo traag als dikke 'snert', ook na een grondige scan van CCleaner ..

Eventuele (gratis bij voorkeur) tips om de machine weer bij te helpen qua prestaties mag ook.

Whittey

Het gaat er niet eens om of een laptop meer of minderwaardig is (als die harwarematig maar aan de eisen voldoet) maar om het feit of alle drivers voorhanden zijn.
Asus zelf geeft geen W7 drivers voor dit type.Die moeten dan vanuit W7 komen en/of van het grote boze WWW.

Helemaals met Ultrawave eens!
Het is simpel: als het vista draait draait het windows 7!:D

Niet helemaal mee eens.Het wil wel eens gebeuren dat een vista driver het niet doet op W7.
Dat kom je toch met enige regelmaat tegen hier op het forum.

Soms is het ook een kwestie van proberen!! Een trage Vista is ook niks, kun je er beter gelijk Windows 7 op zetten.
Ik denk dat het goed zal werken, mocht dat niet zo zijn dan zet je de oorspronkelijke vista toch weer op?

Tja, Vista er weer op zetten zal niet gaan, ze heeft er destijds géén cd/dvdschijfje bij gekregen..
Maar veel doen ze er niet mee, en dat vind dus ook zo vreemd.
Wat Hyven, surfen maar echt gebruiken met Word e.d. doet ze niet, het staat er ook niet op
Eigenlijk geen software geinstalleerd (dus af-winkel..) met de updates en AVG als virusscanner icm PCtools Firewall.

Ze vond 90 euro te duur voor een Windows 7 installatie ...

@luuknl : Bedankt voor de link, die zal ik eendezer dagen es gebruiken..

Is er al eens een geheugen upgrade gedaan?Standaard zou in de uitvoering met de x1100 chip 512mb zitten.

Je zegt 2gb in topicstart maar dat klopt ook echt?

Laatst bewerkt:
Dat is idd het werkgeheugen wat in de laptop zit (volgens de stickers die er er nog op zitten) , géén upgrade gedaan. misschien dat die videokaart er nog wat afhaalt ...?

Nee, er zit geen recoverypartitie op, wel een 2e partitie die helemaal leeg is ...

Hee Luuk, ik ben woon niet meer bij mn moeder:p je zal dus effe moeten wachten op antwoord ...

aha ok. :P haah nou ik gelukkig nog wel even (14)

Ter aanvulling:

@luuknl: de Uprgadeadvisor geeft geen hardwarematige problemen aan, al zijn de (huidige) drivers voor de videokaart en BTadapter niet geschikt ..

Nou die kan je in ieder geval updaten en dan zou ik het gewoon proberen!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan