Laptop word behoorlijk warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

lccookie1992

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Mijn hp pavilion dv6 word behoorlijk warm als er een speletje op word gespeeld, of als er een film op word gekeken.
niet gemeten maar je kan je hand niet te lang voor de luchtstroom houden. :( Als je op internet zit word de cpu ongeveer 65graden.
De onderstaande dingen heb ik al geprobeerd met helaas geen effect

koelventilator schoon gemaakt inclusief koel ribben.
bios update
video chip update
koelpasta vervangen van de video chip en cpu
op google gezocht naar meer mogelijkheden

Graag hoor ik van jullie of ik nog wat over het hoofd zie. De laptop is al een jaar of 2-3 oud.

tja als ik game op mijn xps15 (525m) dan word de grafische kaart ook 80 graden
En de mac book pro van mn vader word ook wel 80 bij wat youtube filmpjes
volgensmij zijn laptops hier wel op gemaakt je kan altijd een coolpad kopen

De CPU wordt 65 graden wanneer je alleen op internet zit? Dat is volgensmij wel, wat te warm. Hoe warm wordt hij ongeveer onder het spelen van "un spelleke"? En over wat voor spel praten we dan, patience, counterstrike, battlefield 3? Hoe warm is je CPU wanneer je echt helemaal niks doet, en alleen de warmte meet? Heb je, je laptop op schoot? Of staat hij op een vlakke ondergrond?

Wat je kan proberen is een USB koeler, zoiets als deze: https://www.google.nl/#hl=nl&tbm=sh...pw.r_qf.&fp=a2169ea478027089&biw=1920&bih=983

Heb je cool 'n quiet aan staan in je BIOS?

Succes!

Laatst bewerkt:
Morgen zal ik even een paar metingen doen. Ik heb cool en quiet niet aan staan in de bios

Zet deze aan (cool 'n quiet), dit programma laat je fan(s) harder draaien wanneer je systeem belast wordt. Jij hebt een AMD processor neem ik aan, zoja dan kan je dit instellen in de bios.

Laatst bewerkt:
niks doen

omgeving 25-26 graden

laptop 66 graden

gamen Alliance of Valiant Arms
http://ava.aeriagames.com/overview/sysreq
omgeving 25-26 graden
laptop 83 graden

wat me op valt als ik de laptop hoger van me bureau hou dan koelt die beter

deze meting is gedaan met cool 'n quiet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.