Laptop word erg heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan98

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2014
Berichten
190
Hallo,
Sinds kort word mijn laptop (HP Envy 15-K046nd) tijdens het spelen van GTA 5 heel erg heet. (was eerst nooit)
Ik heb het gemeten met Speccy en dat kwam uit op 90 graden voor de processor en het moederbord en de rest van de componenten boven de 75 graden.
Is dit te hoog? Zo ja, wat kan ik hieraan doen?
(de temperaturen worden wel snel weer lager, na het gamen.)
 
Laatst bewerkt:
Als ik door de openingen aan de zijkant en de onderkant van de laptop kijk zie ik geen stof zitten.
Zonder activiteiten blijfen de componenten rond de 50 graden.
 
Hoi,

Zal je denk ik ook niet van de buitenkant af kunnen zien of alles stof vrij is weet niet hoe warm het is in je kamer maar met deze temp zal de koelprestatie ook niet echt denderend zijn. koop zoals lange pier al aangaf een externe koeler dan dat zal iets helpen.
Ik zou in ieder geval niet gamen als hij zo heet wordt krijg je alleen maar last mee los zittende contacten etc.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Betrokken model ken ik niet ... zal vermoedelijk iets recenter model zijn , dan wat ik meestal onder handen krijg ...

Dit :

"tijdens het spelen van GTA 5 heel erg heet. (was eerst nooit)"

Doet vermoeden dat er toch te veel stof intern aanwezig is ... veel moet het niet zijn om de optimale airflow negatief te beinvloeden.

Reeds eerder aangehaald , schaf een deftige laptopcooler aan. (Maar !!! een laptopcooler is uiteraard geen geldige uitvlucht om de laptop nooit zuiver/stofvrij te maken)

Of --> maak deze laptop op regelmatige basis zuiver/stofvrij.

Hoe :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...op-Acer-7720Z?highlight=laptop+stofvrij+maken

Er zijn ook etteljke you-tube filmpjes te vinden die dit tonen , misschien niet uw specifieke model , maar normaliter duidelijk genoeg om u een idee te geven.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan