Laptop word erg warm en traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eraser

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2005
Hallo,

Mijn laptop word erg warm en ontzettend traag. Dit gebeurd als ik bijvoorbeeld een browsergame doe of wanneer ik een cd/dvd brandt. (toeval?)

Ik heb een Acer Extensa 5220, met windows 7, 2.5gig ram.

Kan ik hier iets aan doen? (Ik heb de laptop al open gemaakt en stof verwijderd, was niet echt vies..)

Thanks!

Patrick.

EDIT: Net even gekeken met Core Temp, en terwijl ik Angry birds doe via de browser wordt de core wel 83graden. Processor is 100% belast.
Ook bij branden van een DVD is dit het geval, laptop ruikt dan naar verbrand plastic.. :o

Laatst bewerkt:
Er zijn plekken in de laptop waar stof in kan zitten, waar je niet bij kan(denk aan de cpu koeler). Als je die wil schoonmaken, moet je eigenlijk met perslucht al het stof er doorheen blazen, maar je kan dit ook gewoon met je mond proberen natuurlijk. Een warme laptop word eigenlijk altijd veroorzaakt door de processor, die volle kracht draait.

Kijk eens met Windows Taakbeheer (Ctrl-Alt-Del) in de Processen of daar soms de processen wmpnetwk en/of Ati2evxx staan. Dit zijn twee services die er om bekend (berucht?) staan de PC/Laptop totaal plat te leggen.

wmpnetwk.exe wordt gebruikt om de media bibliotheek van Mediaplayer te delen en kan zonder nadelige gevolgen weg.

Ati2evxx.exe is de External Event Utility voor ATI Grafische kaarten.
Deze zorgt ervoor dat de hotkey feature goed werken. Deze kan zonder problemen verwijderd worden zonder enige schade voor het systeem.

hoe oud is de laptop, anders even open doen want vanuit de fabriek zit er niet veel koelpasta op, anders moet je een spuitje kopen en ter groten van een rijstkorrel erop doen(op de processor), controleer je pc eens op virussen.

WmpnetW was aanwezig, deze heb ik gestopt.

Laptop komt uit 2005 (manufacture date)

De koelpasta kan gewoon aan de bovenkant van het processortje? (kleine zwarte vierkantje op het mobo.?)

Laptop is overigens virusvrij.

Ik heb een screenshot bijgevoegd van taakbeheer wanneer angry birds open staat. (laptop word ontzettend traag en de koeler maakt overuren..)

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 213
Chrome gebruikt 70% + 11% cpu? volgens mij is je laptop gewoon oud en traag :) Als je echt weer een snelle pc wil, installeer dan gewoon een verse windows versie, of doe even een recovery van je recovery dvd. Wel er aan denken dat je dan alles kwijt bent!

Ook mijn laptop wordt erg warm:

Dit lijkt me niet juist, zeker niet omdat de CPU nagenoeg niet belast werd. Nadat hij vanmorgen opnieuw uitviel heb ik er 4 "stoeldopjes" onder geplaatst zodat ik tussen de tafel en de laptop een luchtspleet heb van ca. 3-4 mm.

Hier zijn de spec's van de laptop:

Packard Bell E-Note MB88-P-004
Core 2 Duo T5450 @ 1.66GHz
2 Gb RAM geheugen
32-Bits Vista Home

Hij is aangekocht in mei 2008 dus voor wat betreft de garantie ben ik nu net te laat. Het meest verstandige is om hem allereerst schoon te (laten) maken denk ik maar ik ben bang iets verkeerd te doen en dat ding te mollen.

Laatst bewerkt:
Ik kan natuurlijk proberen om koelpasta te gebruiken op de processor, maar welke pasta moet ik gebruiken? Iemand voorbeelden of een adresje? :)

ik heb bij taakbeheer
Ati2evxx.exe staan 2x
Hierboven staat dat ik die veilig kan verwijderen.
Vraag is: hoe verwijder ik die?

Alvast bedankt

ik heb bij taakbeheer
Ati2evxx.exe staan 2x
Hierboven staat dat ik die veilig kan verwijderen.
Vraag is: hoe verwijder ik die?

Alvast bedankt

Ga naar: Start >> Uitvoeren
Type Services.MSC + [Enter]
Zoek de Ati Hotkey poller service (Ati2evxx.exe) en stop die dan
Ga naar de Eigenschappen van deze service en schakel de service uit.

Nu moet nog geregeld worden dat ie niet opgestart kan worden.

Ga naar Start >> Uitvoeren.
Typ msconfig + [Enter]
Ga naar het tabblad "Opstarten".
Zoek Ati2evxx.exe en vink het vinkje voor die regel uit.
Bevestig met ok.
Kies voor de computer herstarten.
Na de herstart zal msconfig met een klein schermpje komen dat er op attent maakt dat er iets veranderd is.
Vink de optie "Dit bericht in het vervolg niet meer weergeven" aan en druk op OK

Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Ik heb gedaan zoals u beschreven hebt.
Bij windows taakbeheer kwam deze exe 2x voor.
Nadat is dit uitgeschakeld heb zoals u beschrijf heb ik bij opstarten gekeken maar daar staat deze exe niet zodat ik hem niet weg kan vinken.
Wel heb ik de computer opnieuw opgestart en nu staat deze exe er maar 1x i.p.v. 2x
Maar hoe krijg ik die andere in taakbeheer weg?

@ TS msconfig en die uitzetten, of een er van is een proces dat windows nodig heeft.

Laatst bewerkt:
@Sopur:Je bent aan het topic-kapen.Dit topic was van Eraser.

Indien zelfde probleem(warme laptop)op achtergrond meelezen.Anders zelf een vraag stellen in juiste sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan