laptop wordt 100 graden kan dit kwaad

Status
Niet open voor verdere reacties.

gustavvraag

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
hoi allemaal,
als ik minecraft aan het spelen ben worden mijn cores al snel rond de 95-100 graden ik vraag me af of dit erg is voor een intel core i5 processor.
mijn laptop wordt niet trager als hij warmer wordt. om de temperatuur te meten gebruik ik HWiNFO64.
ik heb 64bits processor.
alvast bedankt!

Hoi,

Als dit werkelijk de temperatuur is gaat dat niet goed komen daar krijg je problemen mee . al eerder last of iets van de laatste tijd .Notebook al stof vrij gemaakt?

Tevens even zo vrij geweest om je vraag naar de laptop sectie te verplaatsen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan blijft de vraag al eens stof vrij gemaakt en hou oud is het notebook?

Laatst bewerkt:
ik heb hem helemaal stop vrij gemaakt alleen geen verschil er zat niet veel stof in

Hoi,

Ik weet niet of het bij een notebook ook is maar in de bios kan je ook vaak de temp zien vergelijk deze eens zal iets tussen zitten maar dat geeft duidelijkheid en welke I5 is het

Hallo

"ik heb hem helemaal stop vrij gemaakt alleen geen verschil er zat niet veel stof in "

Niet vergeten om ook tussen de c.p.u./g.p.u. fan en de heatpiperadiator te controleren ???

Het meeste stof hoopt zich daar op ... indien fel vervuild , kan er zich zelfs een stoftapijt vormen.

Draait deze fan wel??? draait deze soepel??? voel je voldoende airflow uit de laptop komen ???

Controleer eens de harddisk t° met crystaldiskinfo.

Indien deze ook te warm wordt , heb je overduidelijk een airflow probleem.

Merk/typenr/ouderdom wordt jammerlijk genoeg niet vermeld.

Indien de g.p.u./motherboardchipset op dezelfde heatpipe is gemonteerd , dan is er een meer dan realistische kans dat deze van het motherboard loskomt met deze hoge temperatuur.

Mochten deze t° al te lang zo hoog zijn , zul je de thermisch geleidende pasta , alsook eventueel gemonteerde thermalpads moeten controleren op uitdroging/verharding...

Deze desnoods vervangen.

Peter

@gustavvraag

Ik vind het niet kunnen dat je geen antwoord geeft op wat Lange Pier aangeeft. Lange Pier heeft een zeer belangrijk punt en dat lijk je gewoon te negeren.

Dus nu even voor de duidelijkheid. Maak een screenshot van de programma's die je gebruikt hebt en voeg deze toe. Ik ben geïnteresseerd in zowel de idle temperatuur (wanneer de laptop niets doet) en de game temperatuur van de verschillende cores. Hieruit zal ik snel een conclusie kunnen trekken.

Ten tweede, post ook eens de letterlijke specificaties van de laptop. Er zijn zoveel merken die verschillende koelingsnormen handhaven en zoveel verschillende generaties i5 processors!

Veelste hoge temperaturen. Je zegt dat ie stofvrij is. De fan draait ook? Dan is het 100% zeker de koelpasta. Vervang deze. Ik raad aan dit met Arctic MX-4 koelpasta te vervangen. Is goed spul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan