Laptop wordt erg warm en valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

devvvvy

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Berichten
9
Na stofvrij maken van de laptop verandert er niet enorm veel. Zolang als ik er maar heel weinig mee doe (= dit forum open hebben en meer niet) loopt de temperatuur niet zeer erg op.
Ik heb de laptop op een "standaard" staan (paar blokjes hout op elkaar) met een kleine ventilator erachter om nog IETS meer te koelen.

Ga ik nu meer doen dan 1 internet site openhebben (een spelletje, hoeft niet eens COD BO te zijn, maar ook een simpeler spel als Rollercoaster Tycoon (ja, die heb ik nog! :D), dan begint de laptop steeds warmer te worden en uiteindelijk valt ie uit (zodanig dat je ledjes ook niet meer branden).
Kan hem dan wel opnieuw opstarten, maar schiet ik niet echt wat mee op, om het uur opnieuw opstarten.

Onderstand wat informatie. De temperatuur is erg laag, heb de laptop net opgestart en ben zogezegd alleen bezig op dit forum op dit moment. Meer info op aanvraag.
De gegeven temperatuur varieerde een kwartier terug tussen 70 en 83 graden. Toen heb ik de PC uitgezet en opnieuw opgestart.

EDIT: ik wou een eredivisie filmpje kijken, hij knalde naar 85 graden, begon heel traag te doen, en sloot vervolgens vanzelf af.

Wat kan ik doen om de laptop weer fatsoenlijk te kunnen gebruiken?

EXTRA INFO:

speccy.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is je koeler kapot?

Zou goed kunnen. Hij zuigt nog wel lucht aan (niet enorm veel, vgl met me andere laptop).
Welke prijs moet ik verwachten als ik deze laat vervangen, of kan ik dit zelf doen (link naar tutorial oid?)?

Zijn er andere dingen mogelijk die niet goed zijn?
 
bladen van je koeler gebroken of beschadigd, dan koelt hij niet zo goed meer
 
HJT log verwijderd.Die worden hier al geruime tijd niet meer nagekeken.Daarvoor kan je naar een ander forum.Bijv Nucia
 
hoe heb je de stof verwijderd uit de laptop ... ?
als je het gewoon aan de buitenkant hebt gedaan ... dan zou je nog de laptop open kunnen maken
want soms kan je niet alle stof goed verwijderen
 
Hallo

Sluit mij aan bij "alloew".

Intern hoopt het stof zich op en vormt een stofkussen die de normale voorziene/benodigde airflow belemmert.

Dit is een voorbeeld in vervuilde toestand:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:L...internal_heatsinks_in_2.5_year_old_laptop.jpg

In extreme gevallen is deze volledig verstopt , waardoor er geen koeling meer is.

Hoe veilig en deftig zuiver te maken #19 :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan