Laptop wordt erg warm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hassie1954

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2014
Sinds kort wordt mijn laptop Samsung R730 i5 erg warm . Op de plek waar aan de onderkant ook mijn ventilator zit.
Kan dat veel kwaad?
Ik stuur een bijlage mee waar de temperaturen op staan.

Bijlagen

• cpu.PNG
    cpu.PNG
    26,7 KB · Weergaven: 296
Dat is best warm, heb er niet veel verstand van maar misschien is het verstandig om je fans van je laptop eens schoon te maken?

De meeste laptops kunnnen niet voldoende koelen als ze plat op een tafel of bureaublad gezet worden.
Het is daarom aan te raden om altijd iets onder de laptop te plaatsen zodat de bodem vrij blijft.

Als ie dan nog steeds zo erg heet wordt, dan zit er wellicht stof in de ventilator openingen en dienen die schoongemaakt te worden.
Uitblazen met een bus met perslucht wil dan nog wel eens helpen, maar zorg er wel voor dat de ventilator dan niet kan draaien want dan gaat ie stroom maken en dat is niet goed voor de laptop (zachtjes uitgedrukt. beter gezegd: definitief kapot)

Hallo

Dit zijn zeer pikante temperaturen ...

Hoe oud is deze laptop , mocht deze al gedateerd zijn , is deze ooit al eens zuiver/stofvrij gemaakt???

Overbodig om te vermelden , maar met dergelijke hoge t° zal/kan deze laptop zeker niet oud worden.

Indien dit te lang aansleept , kan de chipset zelfs gedeeltelijk loskomen van het motherboard (gesmolten soldeerverbindingen)

Hier wordt dergelijke laptop gedemonteerd :

http://www.youtube.com/watch?v=3Forn02JKbI

Zoals je ziet is dit arbeidsintensief , en dien je de nodige kennis/ervaring te bezitten.

Je zou kunnen d.m.v. een platgeklopte paperclip doorheen de heatpipe radiator de c.p.u. fan mechanisch blokkeren.

En dan d.m.v. luchtdruk (compressor) in omgekeerde richting van de normale airflow deze uitblazen.

Leesvoer :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Of laptop zuiver/stofvrij laten maken door iemand met ervaring.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan