Laptop wordt warm.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Hoi, ik heb en HP DV6 notebook, ongeveer een jaar oud, en heeft sinds een maand het probleem dat het na 20 minuten aanstaan erg warm wordt in de buurt van de koeling, ook het toetsenbord en het touchpad worden daardoor warm... Heb de koeling schoongemaakt, maar het helpt niet... Hulp? iemand?...

Hoi, ik heb en HP DV6 notebook, ongeveer een jaar oud, en heeft sinds een maand het probleem dat het na 20 minuten aanstaan erg warm wordt in de buurt van de koeling, ook het toetsenbord en het touchpad worden daardoor warm... Heb de koeling schoongemaakt, maar het helpt niet... Hulp? iemand?...

Stomme vraag misschien, maar werkt de koeling nog wel goed ?

groetjes
Alisha

zodra je de fan nog hoort is het goed die dingen worden heet,
het nadeel bij een laptop is dat hij heel dun is en dat daardoor alles snel warm is ik probeer altijd mijn proccesor en harde schijven onder de 75 graden te houden omdat er een kabel loopt die maximaal 80 aankan maar ik hoor van mensen waar hun computer al 70 graden is met internetten je computer kan volgensmij wel temepraturen van 100+ aan
ik zou als ik jou was even speedfan installeren daarmee kun je de snelheden en de temperaturen zien
http://www.almico.com/sfdownload.php
(bij download klik je op speedfan 4.40 en dan downloadt ie

coolingfan

Bedankt voor jullie reacties, ik heb speedfan geinstalleerd.
Na een half uur is het al 70C.

Productiefout in de DV6 serie van HP, zo snel mogelijk terug en garantie claimen nu het nog kan!!!

mijn dv6 had dat ook alleen toen wist ik het niet,:D
temps waren altijd hoger dan 80,
nu gelukkig niet met de toshiba:love:

Een productiefout? Hoe weet je dat, als dat zo is ga ik morgen meteen terug, kan je de link sturen waar dat staat?

Ja het is nomaal dat de laptop warm wordt bij gamen,daar is hij ook niet voor gemaakt..../ maar bij mij doet hij het zomaar

Productiefout in de DV6 serie van HP, zo snel mogelijk terug en garantie claimen nu het nog kan!!!

Ik heb een DV9700-serie, grafische chip gaat door gewoon in win 7 te staan al over de 60, vaak tegen 70 graden, de cpu al gauw 50, en hoger ook wel. Zonder ook maar iets te doen.

De behuizing wordt ook best wel warm. Ik heb nagevraagd, er is geen productiefout bekend.

Ik heb geen idee wat normale temperaturen zijn.

P.

misschien zit het in de software? oorspronkelijk stond er windows vista op, en een recovery partitie op de schijf. Er is toen windows 7 op geinstalleerd, maar per ongeluk is de herstelpartitie verwijderd. sinds toen is er iets mis met de koeling... Ik heb geprobeerd windows vista met een schone installatie te installeren, maar dat helpt niet.... Misschien ontbreekt er een driver?

Het probleem is al opgelost, het zat in de software....
bedankt voor jullie reacties:)

Het zit in de fabrieksinstellingen, je moet ze weer terug zetten via de recovery manager. Het blijkt software te bevatten waarmee de fans beter werken. Ze draaien anders maar op 30% en kunnen niet harder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan