laptop ziet desktop maar andersom niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

abalmelo

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Heb een nieuwe laptop draadloos op t thuisnetwerk en een desktop met een kabeltje op dat thuisnetwerk.

Heb op laptop W7; als ik op eigenschappen klik van de harde schijf zie ik niet de optie delen staan.

Op de desktop met W7 staat die optie bij de harde schijven er wel tussen en dus ge-aktiveerd.

Maar nu : ik kan wel van de laptop op de desktop, maar andersom niet.

Wie o wie heeft de oplossing??

Alvast bedankt

dank voor de link, maar W7 op de desktop ziet eruit zoals op de link beschreven, maar op de laptop is het heel anders en veel uitgebreider. Wel staat er bij "thuis of werk" de optie "met wachtwoord beveiligd delen" bij en dat is ingeschakeld en krijg ik niet uitgeschakeld.

PS Heb admin rechten op zowel de laptop als de desktop. Op laptop draait W7 Ultimate met SP1 en op desktop W7 Ultimate zonder SP1

PS2 Bestands en printer deling staat op de desktop nergens vermeld in t netwerkcentrum

PS3 Op de desktop staat alles op delen

Laatst bewerkt:
Hoi !

In netwerkcentrum klikken op: een thuisgroep en optie's voor delen selecteren.

Daar kun je instellen wat je wilt delen, en dit moet je dus op beide PC's van de thuisgroep doen.

Ik ga er van uit dat je op beide PC's lid bent van dezelfde thuisgroep, anders moet je dat natuurlijk eerst instellen.

Daarna zal het zonder problemen werken.

Enne.....niet verstandig om Win 7 zonder SP1 te draaien.....

Greetz,

Harry.

Nope, ook niet de oplossing ..... wat ik nu wel heb is dat op de desktop de laptop zichtbaar is in de verkenner maar als ik er op dubbelklik zegt de desktop er geen toegang is tot ... en of ik ff de spelling vd naam wil controleren .... nou naam is geen prob en ook thuisgroep niet, want die is exact t zelfde.

ook de Harry Snor link brengt geen oplossing

zal idd wel wat fout doen, maar ook ik heb op diverse systemen een netwerk aangemaakt en tot dusver zonder problemen.

als ik bv de link van Aptje volg zie ik op de desktop

[smallimg]http://www.upload12.nl/output/1308474270.png[/smallimg]

en op de laptop dit

[smallimg]http://www.upload12.nl/output/1308474804.jpg[/smallimg]

wat mij bevreemdt is dat ik "met ww beveiligd delen" niet uitgeschakeld krijg en ook die 'fout'-melding over de spelling van de naam bevreemdt mij.

ik denk dat daar ergens de cruqx zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haal op beide systemen de thuisgroep weg. Zorg dat de "werkgroep" op beide systemen gelijk is, bijvoorbeeld "workgroup" of "mshome" of wat je wil. Klik dan met rechts op de schijf die je wil delen > delen met > geavanceerd delen. Kijk bij machtigingen of je volledig rechten hebt, doe dit op zowel je desktop als laptop.

op beide systemen is de werkgroep genaamd WORKGROUP

in desktop is de optie delen aanwezig bij de HD's, maar op de laptop is die optie niet aanwezig

de laptop heeft toegang tot de desktop, maar de desktop heeft geen toegang tot de laptop, maar geeft m wel weer in de verkenner ... bij openen laptop vanaf de desktop krijg ik een naam-spelingsfout.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Firewall op laptop toestemming gegeven ?

Greetz,

Harry.

firewall ed staan uit tijdens de pogingen; daarna weer aan

maar firewall bepaalt toch niet of er schijven ed gedeeld mogen worden?

Hoi !

Ligt er aan, maar ik moet per gedeelde schijf/bestand toestemming verlenen..

Greetz,

Harry.

P.S. voer je delen etc. wel uit als administrator ?

Laatst bewerkt:
dat je per schijf toestemming moet geven is duidelijk; mijn ik heb niet eens de optie om te delen als ik rechtsklik

en yes, ik ben admin op mijn beide apparaten

nope, t apparaat is een paar jaar geleden gekocht met Multimedia, nieuw in doos

nieuwe maand, nieuwe kansen

probleem bestaat nog steeds ... iemand al een lumineuze oplossing gevonden???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan