Laptop ziet netwerk maar kan geen verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

regendrupje

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2010
Hallo,

Ik ben een beetje ten einde raad, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

De situatie:
Mijn laptop (ASUS, S300CA-C1107H, Windows 8) kan sinds enkele dagen geen verbinding meer maken met het draadloos internet hier thuis. De laptop van mijn zus en die van mijn ouders, hebben hier geen problemen mee dus het ligt wel degelijk aan de laptop...
Het toont wel de beschikbare netwerken, waar ons thuisnetwerk ook tussenstaat, maar als ik daar dan op klik, 'probeert' hij wel verbinding te maken. Er komt dan te staan 'netwerkvereisten controleren', maar na een tijdje staat er dan ineens 'Kan geen verbinding maken met dit netwerk'.

De laptop is nog in garantie dus ben ik er gisteren mee naar de winkel gegaan maar daar was er helemaal geen probleem: de laptop had onmiddelijk verbinding met de wifi in de winkel....
Ik kreeg dus te horen: "met de netwerkkaart is niets mis, het zal aan Telenet liggen".
Ik heb ook eens geprobeerd om de router te resetten maar tevergeefs, nog steeds hetzelfde probleem...

Ik hoop dat er hier iemand een oplossing kan bieden want ik ben zelf niet zo handig met al die dingen, het lijkt wel chinees :)

Alvast bedankt!
Désirée

De router is van SiteCom.
Er staat op: model no: WL-340 v3 002

driver update zal ik nu proberen :)

Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices

minitoolbox.png

• Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Voer het volgende uit:
Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

opdracht.gif

Typ: ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log
Sluit alle vensters waardoor je ping.log op je bureaublad ziet staan.
Post dit logje

Bekijk bijlage Result.txt

Het Minitoolbox-logje heb ik gepost in bijlage (hoop ik toch)

Maar als ik de opdrachtpromp probeer, komt er telkens een foutmelding....
Sorry, dit is allemaal nieuw voor me!

De wifi netwerk adapter via apparaatbeheer deïnstalleren en opnieuw opstarten, zal windows de driver opnieuw installeren, wil wel eens helpen met die Atheros wifi adapters.

Is dat dan "Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter" dat ik moet deïnstalleren? En herinstalleren met hetgene dat Ron Verhaar gepost heeft?

Sorry Lange Pier, ik heb het gedaan maar tevergeefs....

Ik begrijp echt niet wat er aan de hand is.... :s

Uit het minitoolboxlog blijkt dat de Intel(R) Management Engine Interface niet geïnstalleerd is.

Download
51a7338bd0e00-Speccy_logo.png
Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Laatst bewerkt:
Speccy netwerk 1.jpgSpeccy netwerk 2.jpg

Ik denk dat het energiebeheer wel in orde is, probleemoplossing enzo heb ik al geprobeerd....

Als ik de probleemoplosser doe, komt er steeds de melding dat er "een probleem is met de draadloze adapter of toegangspunt"

Speccy is geïnstalleerd maar als ik probeer om 'publiceer snapshot' te doen, komt er steeds een foutmelding ivm 'de server'. Ik heb wel een screenshot gemaakt van het gedeelte netwerk, moet je nog iets meer weten uit dit programmaatje?

Laatst bewerkt:
Wil je gebruik maken van de publiceer snapshot zoals gevraagd in reacte #11?

Bekijk bijlage Speccy.txt

Ik zou dat zeker willen doen maar er komt steeds de melding "De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet"...
Ik heb het wel kunnen opslaan als .txt-bestand, misschien is dat ook al iets?

Post nog eens een dxdiagrapport, waardoor ik je wss wel kan helpen.

Combineer [windowstoets & r] → typ: dxdiag
Wacht tot Dxdiag alle gegevens verzameld heeft.
Klik op Alle gegevens opslaan
Sla het bestand dxdiag.txt op je bureaublad op.
Post dit log in je volgende reactie.

Haal de drivers eens op bij ASUSTEK van:

• 3rd Gen Core processor DRAM Controller (rev 09)
  • SM-Bus Controller of the Intel Z77 Chipset

Nog steeds hetzelfde probleem.... wat ik ook download / installeer / ....

Gisteren dacht ik heel even dat het opgelost was: ik ben met mijn laptop vlak nààst de router gaan zitten in de slaapkamer van mijn zus en het werkte. Het was behoorlijk traag internet, maar er was tenminste alweer een connectie.
Maar helaas, vanochtend nog eens hetzelfde geprobeerd maar het mocht niet baten, weer terug bij af, geen verbinding ookal 'ziet' mijn laptop ze wel...
Blijven zoeken dus...

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan