Laptop ziet netwerk wel. Maar kan geen verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ian Visser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2011
Berichten
1
Beste,

Ik heb sinds deze week een probleem bij me schoon ouders.
Het probleem is het volgende.
Ze hebben desktop die bedraad zit op een sweex LW055 Router. Verder staat er een laptop en nog een desktop via het draadloos.
Hierbij heeft het netwerk het altijd goed gedaan. Maar sinds de afgelopen week kan er geen verbinding meer worden gemaakt met het draadloos netwerk.
Als je zoekt naar draadlozen netwerken ziet hij het netwerk wel. Maar als je verbinding wil maken lukt dit niet. Hij geeft verder geen foutmeldingen en zegt dat de wizzard geen oplossingen weet.
Ik heb de volgende zaken geprobeerd.
Het netwerk in de laptop verwijderd en zowel automatisch als handmatigd opnieuw toegevoegd.
Ook heb ik de router gereset en opnieuw geconfigureerd. (Anderen SSID)

Het enigen wat er veranderd is de afgelopen week is dat mijn schoonmoeder, per ongeluk de router heeft aangetikt (Niet gevallen!)
Hierna viel het gehele netwerk weg. Me schoon vader heeft toen alle kabels er op nieuw in gedaan en zowel de router als de modem gereset. Hierna deed het bedraade netwerk het weer alleen kon er geen verbinding worden gemaakt met het draadloos.

Heeft iemand enig idee wat het is. Of zie ik iets over het hoofd?

Bij voorbaat dank voor de hulp!
 
Probeer het resetten nog eens maar dan op de volgende manier:
- alle pc's die verbonden moeten worden met de router uitzetten
- de stekker uit de modem en uit de router halen
- 10 sec. wachten (meer is altijd beter als je niet weet hoeveel hij nodig heeft voor de reset)
- modem stekker erin en even wachten tot die helemaal opgestart en gereed is
- router stekker erin en ook wachten tot die helemaal gereed is
- de pc met kabel aanzetten en kijken of je verbinding hebt
- de laptop en de draadloze desktop aanzetten en proberen verbinding te maken.

Als je dit al gedaan hebt of het werkt niet, probeer dan dit:
- voer het wachtwoord op de draadloze pc's opnieuw in (als dit niet werkt, ga dan naar het punt hieronder)
- houdt de reset knop op de router 10 sec ingedrukt (klein knopje dat je meestal met een pen o.i.d. moet indrukken) en probeer dan eens op de draadloze pc's het wachtwoord in te vullen dat onder de router staat


Hopelijk werkt één van deze punten. Succes ermee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan