laptop ziet router maar krijgt geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mofra

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Hoi,

Ik heb een probleem met een internetverbinding:
Als ik de kabel vanuit de kabelmodem rechtstreeks in mijn laptop plaats heb ik een prachtige verbinding met internet. Zet ik een draadloze router ertussen dan kan mijn laptop die router wel vinden en ermee verbinden maar dat is ook alles. geen internet niets nada noppes. stop ik de kabel weer rechtstreeks op de laptop dan surf ik een eind weg.
Ik heb ook al geprobeerd met een nieuwe draadloze router maar ook die doet het niet. Natuurlijk is mijn vraag: wat zou de oorzaak hiervan zijn en wat is de oplossing. Zelfs als ik het ding naar fabrieks instellingen reset krijg ik geen internet terwijl de verbinding tussen laptop en de draadloze router 100% is. Hij deed dat ook van de ene op de andere dag.

sorry maar het is @home en de volgende router: Wireless-G Broadband Router with RangeBooster
bvd

Mofra

Laatst bewerkt:
over welk ding hebben wij het.
en over welke provider hebben wij het

alles van de stroom halen
modem in de stroom.. wachten tot alles brand,
router op de stroom,
pc opnieuw starten
dan zou het moeten werken

Als niet, even kijken of je alle stuurprogrammas van de router instaleerd hebt

'laptop ziet router maar krijgt geen internet'

alles van de stroom halen
modem in de stroom.. wachten tot alles brand,
router op de stroom,
pc opnieuw starten
dan zou het moeten werken

Als niet, even kijken of je alle stuurprogrammas van de router instaleerd hebt

dat heb ik een paar keer gedaan maar dat werkt niet. maar ik kan dat altijd wel blijven proberen

knippert het link lampje op het modem wanneer je de router hebt aangesloten?
dat betekend dan namelijk dat er contact is tussen router en modem. Wanneer dit niet brand is er toch iets niet goed met de instellingen van de router.

Reset moet echt in die volgorde omdat het modem eerst online moet zijn voor je de router gaat aansluiten. Aan te raden is het modem 30 sec van de stroom te houden om er zeker van te zijn dat hij gereset is

dat begrijp ik en heb ik ook al verschillende keren gedaan maar het geeft de oplossing niet.
Thnx voor reactie

vroeg of het modem de router ziet.. ;)

te zien aan het link lampje op het modem.. deze moet namelijk knipperen bij activiteit

vroeg of het modem de router ziet.. ;)

te zien aan het link lampje op het modem.. deze moet namelijk knipperen bij activiteit

ja alles brand van de lampjes wat moet knipperen en ze knipperen ook

DHCP server op draadloze router uitzetten

Het is een bekend probleem. Heb je al geprobeerd om voordat je het modem in je router steekt, de dhcp server uit te zetten? Je modem heeft deze namelijk al aan boord. 2 dhcp servers werken niet, aangezien de eerste je een ip-adres geeft, die niet in het bereik zal vallen van je modem.

M. vr. gr.

Jim van den Haak

Het is een bekend probleem. Heb je al geprobeerd om voordat je het modem in je router steekt, de dhcp server uit te zetten? Je modem heeft deze namelijk al aan boord. 2 dhcp servers werken niet, aangezien de eerste je een ip-adres geeft, die niet in het bereik zal vallen van je modem.

M. vr. gr.

Jim van den Haak

Geld dat ook voor een modem van @home?

Mofra

als je mijn vraag had beantwoord dan had ik je de oplossing kunnen geven.
Maar ik wens je veel suc6 met je probleem.

als je mijn vraag had beantwoord dan had ik je de oplossing kunnen geven.
Maar ik wens je veel suc6 met je probleem.

dan heb je niet terug gekeken in mijn eerste vraag daar heb ik het naderhand nog bij gezet

berichten bijplaatsen in een bestaand bericht krijg ik geen melding van.

dan zet je in je router maar eens ht cc of cp nummer van je computer.
dus bv cc123456-a

misschien dat ik nog wat kan toevoegen?

Ik zit zelf ook op @home.
de motorala router heb ik uitgezet qua dhcp-server. (linux clarkconnect is de dhcp-server)

Kun jij inloggen op die @home router/modem
bij mij zit hij op de http://192.168.100.1/ (motorola )

zo ja, kun je die pingen vanaf je wireless router? ( eerste stap natuurlijk, lukt pingen vanaf client naar je wireless router. tweede stap: pingen vanaf client naar @home modem)

Laatst bewerkt:
misschien dat ik nog wat kan toevoegen?

Ik zit zelf ook op @home.
de motorala router heb ik uitgezet qua dhcp-server. (linux clarkconnect is de dhcp-server)

Kun jij inloggen op die @home router/modem
bij mij zit hij op de http://192.168.100.1/ (motorola )

zo ja, kun je die pingen vanaf je wireless router? ( eerste stap natuurlijk, lukt pingen vanaf client naar je wireless router. tweede stap: pingen vanaf client naar @home modem)

bedankt ik ga dat zo gauw mogelijk eens proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan