laptop zonder floppy drive formatteren (met fdisk)?

• Onderwerp starter Onderwerp starter djdg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

djdg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Ik heb een laptop die ik wil formatteren zonder floppy station. De laatste keer dat ik een computer formatteerde was met fdisk, alleen zie ik dat dat zonder opstartdiskette niet gaat.

Wat is de beste manier om een laptop te formatteren met XP Home SP2?

Hoi,

Dat komt als je xp opnieuw installeerd dan kan formateren.

Modag

Gewoon opstarten vanaf de Windows cd, dan krijg je vanzelf de mogelijkheid om te formatteren

Hoi,

Ik neem aan dat je xp home opnieuw wil installeren?
Zo ja dan moet je vanaf cd-rom opstarten en dan volgt het vanzelf.

Modag

Dan vraag ik me af of XP (her)installeren gelijk staat aan volledig formatteren?

Als je opstart met de Xp-cd dan krijg je vanzelf de optie om je schijf te partitoneren en te formateren.

Hoi,

Tijdens de installatie komt de vraag of je wil formateren snel langzaam fat 32 of ntfs .
Dus dan zal je langzaam en ntfs moeten kiezen.

Modag

Misschien ligt het toch anders aangezien ik was vergeten dat het om een recovery disk van Fujitsu-Siemens gaat.

Als ik die er in doe krijg ik in het opstartmenu te zien 'Windows XP installeren'.
Als ik daarop klik krijg ik meteen een foutmelding:

'De upgrade-optie is op dit moment niet beschikbaar omdat Setup bestand D:\i386\WINNTUPG\NETUPGR.DLL niet kan laden. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.'

Wanneer zou ik de optie tot formatteren moeten krijgen? Zou ik die niet meteen in het opstartmenu van de recovery disk moeten zien?

Je moet de cd niet vanuit Windows starten maar opstarten vanaf de cd

Dan krijg ik inderdaad Windows Setup. Alleen krijg ik dan de melding dat hij 'iaStor.sys' niet kan vinden.

Iemand bekent met het probleem van iaStor.sys?

Bij het herinstalleren van Windows XP Home edition met SP2 kreeg ik de melding :
"Kan iastor.sys niet vinden.".
Druk een toets om verder te gaan".
Dan volgt een herstart met keuze :
- Windows XP
of
- Setup.
Bij keuze setup gebeurt weer hetzelfde.
Bij keuze windows : normale opstart.
Bij iedere systeemherstart moet binnen enkele seconden die keuze gemaakt worden, anders wordt "setup" weer gedaan met de genoemde foutmelding.

Hierboven heb ik een reactie van iemand anders gecopieerd die perfect mijn probleem omschrijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan