laptop zonder internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

snowyziggy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Hoihoi,

Ik heb een beetje op het forum gekeken maar geen antwoord kunnen vinden op mn vraag en mn probleem.
Ik heb een HP laptop ( SD MS/Pro MMX SM XD) en deze is al een paar jaar oud. Er bleek een afwijking in deze computer te zitten en het moederbord viel stukje bij beetje uit. *usb werd niet meer gezien, opstarten met problemen etc)...nu heb ik een nieuw moederbord gekregen...maar hij werkt nog niet zoals hij hoort te werken.
De laptop ziet namelijk wel netwerken *draadloos* .. maar maakt er geen verbinding mee. We heben nog precies dezelfde laptop in huis en hebben de instellingen vergeleken. We zien geen verschil tussen de instellingen.
Toen heben we geprobeerd de LAN kabel aan te sluiten. Hierbij zag hij ook geen internet.
Het rare is...toen we hem terug brachten en in de winkel werd gecontroleerd....daar pakte hij het internet zonder problemen...

ik weet nu niet precies wat ik nog kan doen.. en hoop hier wat duidelijkheid te kunnen krijgen....

thanx alvast

msn

ge kunt eens kijken bij msn mesanger door te nemen extra>opties>verbinding en als ge geen verbinding hebt staat daar dan probleem oplosser en dan neemt ge starten. nu gaat die alles controleren en als die klaar is staat er vanonder aan da scherm herstellen. als alles werkt behalve uw gateway moet ge uw acces is reseten en anders kan die da meestal wel oplossen.
zo doe ik da toch meestal.
een ander: controleer is of uw drivers wel juist zij geïnstaleert. soms kan da zij da windows zijn eigen drivers verliest (heel soms)
en ander zou ik het ook ni weten

in de hoop da ik u heb geholpen

dj technics

ps als ge een paswoord hebt controleer da ook eens soms neemt ge gewoon de verkeerde knop ofzo

Heb je voor het draadloos netwerk mac filtering aan staan? Dan moet je dat aanpassen,
de laptop heeft ws een nieuwe netwerk adpater.
Dat geldt echter niet voor het bedraade internet.

Heb je het al geprobeerd met de firewall(s) uit?

Soms helpt het ook om de router opnieuw op te laten starten.

En verder de vraag of je gewoon een standaard netwerk hebt, met dhcp aan, en alle instellingen automatisch.
Zo niet dan moet je misschien toch de ip instellingen van de laptop aanpassen.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Je zou eens moeten kijken of je kunt "pingen"

klik op "start" vervolgen op "uitvoeren".
Vul "cmd" in en druk op enter
In het scherm dat nu verschijnt vul je "ping www.google.nl -t" in en druk op enter.

Als er nu allemaal regels verschijnen die aangeven dat je een antwoord/reply krijgt, dan heb je wel verbinding. Het zit hem dan waarschijnlijk in een instelling.

Probeer dit eens en laat even weten wat het resultaat is.

Hoihoi,

In de tijd tussen het plaatsen van de vraag en het antwoord kwam mn broer op het idee om hem in de tijd terug te zetten, systeemherstel....we hebben hem nog voordat het moederbord werd hersteld teruggezet...en dat werkte

Deze kan dus gesloten worden

Leo en Gulp bedankt voor het meedenken en de snelle reacties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan